Onko Paju, tytön vai pojan nimi?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä itke Paju pieni - romaanissa Paju on tyttö. Saman kirjailijan kirjoista muita hauskoja nimiä tytöille mm. Tilli ja Kaisla.. Voisin ajatella, että Paju sukua nimelle Virpi, joka siis naisen nimi.
Kaisla on ollut nimenä käytössä jo pitkään.
Itse miellän Pajun pojaksi, tyttö vois olla Pinja/Pihla.
Raita on tytön nimi, ja myös yksi pajulaji.
Oma kielikorvani mieltää pojaksi mutta en hyperventiloisi jos kuulisin että jonkun työn nimi on Paju. Aika kiva nimi itseasiassa.
Kuulostaa hamsterin tai marsun nimeltä.
Paju on ainaskin sukunimi puulajin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
koska puju on hoikka, notkea puu, eikä tunnu yhtään poikamaiselle.
En tosin antaisi lapselle nimeä josta ei selkeästi käy sukupuoli heti ilmi.
Bottomit voivat olla notkeita ja hoikkia.
Naapurissa se on koiran nimi. En kyllä tiedä että onko poika- vai tyttökoira.
Mä mieltäisin Pajun pojannimeksi, taitaa kuitenkin olla yleisempi tytön nimenä.
Kiva nimi kyllä!
Ohis, meidän esikoinen on nimeltään Taika, ja vauvana moni luuli häntä pojaksi nimen perusteella, (!?) no ehkä sekin vaikutti, että suosimme kirkkaita värejä (keltainen, punainen, vihreä, sininen) lapsen vaatteissa, niin jengi luuli pojaksi. Ilmeisesti tyttö vauvat puetaan aina pelkkään pinkkiin vai? :D
Kysymys on on heteronormatiivinen ja patriarkaattia pönkittävä ja siten loukkaava!
Tiedän tyttöjä olevan enemmän, mutta pojaksi minä ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nimi kyllä!Ohis, meidän esikoinen on nimeltään Taika, ja vauvana moni luuli häntä pojaksi nimen perusteella, (!?) no ehkä sekin vaikutti, että suosimme kirkkaita värejä (keltainen, punainen, vihreä, sininen) lapsen vaatteissa, niin jengi luuli pojaksi. Ilmeisesti tyttö vauvat puetaan aina pelkkään pinkkiin vai? :D
Siis en muista oliko Uusi-Seelanti vai mikä maa, jossa Taika on pojannimi! Sen niminen elokuvaohjaajakin on (mies)
Tuskin on etunimi, sillä tiedän yhden tyypin jonka sukunimi on Paju.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nimi kyllä!Ohis, meidän esikoinen on nimeltään Taika, ja vauvana moni luuli häntä pojaksi nimen perusteella, (!?) no ehkä sekin vaikutti, että suosimme kirkkaita värejä (keltainen, punainen, vihreä, sininen) lapsen vaatteissa, niin jengi luuli pojaksi. Ilmeisesti tyttö vauvat puetaan aina pelkkään pinkkiin vai? :D
On erikoinen nimi. Itse tunnen Taikan, on keski-ikäinen nainen jo. Hänellä ei hirveästi kaimoja ole.
Enemmistö on naisia ja vähemmistö on miehiä.
Se on sukupuolineutraali nimi. Googlettamalla se selviää.
Kuvitelkaa jos jonkun nimi on Paju Paju.
Siinäpä olisi nimi.
Kaisla on ollut nimenä käytössä jo pitkään.
Itse miellän Pajun pojaksi, tyttö vois olla Pinja/Pihla.