Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella PELKKÄ kuume?!

Vierailija
21.03.2010 |

Tyttärelläni, 4v, on kuumetta +38C ja hän o pirteä kuin peipponen eikä ole nuhaa, ei yskää tai muutakaan. Mikä tässä yhtälössä on pielessä, mistä tällainen pelkkä kuume voi tulla? Pitääkö lapsi pitää kotona huomenna vai voiko viedä tarhaan? Siksi mietin kun on niin pirteä, hyppii vaan ja esittelee tansseja, eikä ole lainkaan kipeän oloinen tai väsynyt. Jos meidän mittari on rikki?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä yski sitten. Nytkin onvain välillä kuumetta, sitten on taas ihan ok. Yskii öisin. Vien huomenna lääkäriin, tätä on ollut jo 5 päivää.

Vierailija
2/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuume nyt ilman mitään syytä ole? Ja onpa syy mikä tahansa, niin ei ole hoitokumntoinen. Lapset on usein ihan virkkuja korkeasakin kuumeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5v tyttö jolla nyt kuumetta toista päivää yli 39c ja ei nuku vaikka kuinka yritän kehottaa...leikkii ja katsoo telkkaa siskojen kanssa..et voi viedä tarhaan,ulos kun ei voi kuitenkaan mennä! ja kipeähän toinen on vaikka virtaa piisaa..

Vierailija
4/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla vasta ensioire ja voihan hänellä olla maha tai kurkku jo kipeä, muttei osaa sitä ilmaista vielä. (Korvalääkäri sanoi, että monet vasta kouluikäisenä osaa kertoa tuollaisista tuntemuksista, ellei vaiva ole törkeä.)

Mulla itsellä oli yli kymmenen vuotta sitten vain pelkkä kuume. Muita oireita ei tullut.

Mun lapsella on ollut tänä keväänä kaksi kertaa pelkkä kuume. Vähän ehkä sattui vatsaan.

Mun lapsella oli 5-vuotiaana hirmuinen kuume ja vatsaan sattui. Oksensi kerran. Oli sairaalassakin viikon. Syytä ei löydetty ja mitenkään ei hoidettu, muuta kuin kuumetta alennettiin, kun se oli niin korkea. Crp oli yli sata.

Vierailija
5/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä on vaan tottunut siihen, että aina on kuumeen lisäksi jokin "varsinainen tauti", mutta nyt ei ainakaan vielä..ja tosiaan ei kai sitä voi kuumeista lasta tarhaan viedä, sairastuisi kai vaan pahemmin. Eli järki käteen ja kotipäivä, vaikka itse ei oikein töiden puolesta pystyisikään..

ap

Vierailija
6/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla lapsilla tee korvaa mitenkään kamalan kipeäksi. Meillä ehtiikin toisella lapsella korvatulehdus aina tosi pahaksi, kun ei lasta tunnu haittaavan se tulehdus mitenkään, joten sitä ei sitten aikuinenkaan ihan pian huomaa. Meillä kyse on 3-vuotiaasta.

Vierailija
7/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ainakin bakteeritulehduksen alkamiseen tarvita ensin virustulehdus noin viikon ajan.

Mun lapsella on ollut 6-7 -vuotiaana noin 8 korvatulehdusta ja ei kipua ole ollut koskaan.

Vierailija
8/8 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaansa, ettei ole aivokalvontulehdus.