Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin mummolan vintiltä vanhan viulun

Vierailija
21.03.2010 |

kieliä puuttuu ym, mutta muuten viulu näyttää ihan ehjältä. Minnehän moinen kannattaisi toimittaa, kun meillä ei kukaan ole kovin musikaalinen eikä tee vempaimella mitään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua aina tällaset alkaa kiinnostamaan, kenelle on kuulunut ja mistä on kotoisin. Se voi hyvin olla jonkun suvun jäsenen lapsuuden aikainen soitin, ja soittaminen jäänyt jostain syystä. muta silti lähtee kiinnostamaan, onko suvussanne olllut muusikoita, tai onko sulla mitään hajua, kelle on kuulunut?

minäkin varmaan pistäisin suvussa kulkeneena esineenä seinälle:)

Vierailija
22/24 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tuollainen ullakolta löytynyt ,kunnostutin ,nyt sen arvo on tuhansissa ,ollut vuokralla yli kymmenen vuotta ,mrkka-aikana vuokra oli 150 markkaa kuussa ,nyt 50 euroa kuussa ,vakuuttanut.Viulu on Saksalainen 1800 luvulta käsin tehty ,tarkistuta ihmeessä jollekkin alan ammattilaiselle .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan  siinä  äänitappi  vielä  tallella  ja  jos  siinä  ei  ole  halkeamia, sen  voi  laitattaa  jollakin  viulunkorjaajalla  se  voisi  arvioida  mitä  siihen  pitäisi  tehdä. älkää  kuitenkaan  laittako  roskikseen  sen ääni vain  paranee, kun  säädetään  äänitappi  kohdilleen  ja  voisihan  sen  myydä  jos  hinnasta   sovitaan  esim minullekin, mutta  mulla on perintöviulu  käytössä  ja  soi  nyt  erittäin hyvin  ja  kauniisti  ja  on  80v,vanha. sain äidin kotoa jokunen vuosi  sitten ja  huollatin viuluspesialistilla. ainakin luultavasti  siihen pitäisi äänipinna  ehkä  uusia  ei  kuitenkaan  välttämätöntä  ja  kielisarja  siihen  pitäisi  kuitenkin  uusia  ja  trimmata esim  viulunkorjaajalla  ei  välttämätä  hirveän  kallis  operaatio  jos  ei  ole  muuta  vaurioita. toki  voit  pitää  koristeena  seinällä  jos  ei  kukaan soittele,  mutta  jos  innostusta  riittää  voitte  ottaa myös  viulutunteja  se ei estä, vaikka olisi  ikääkin, kunhan  sormet  ovat  riittävän  notkeat. älkää  kuitenkaan  heittäkö roskikseen,jos on  vielä  omatekoinenkin  esim  pelimannit  yleensä  suosii  mieluiten  itsetehtyjä  viuluja,voisi joku paikallinen kyläpelimanni  innostua  siitä,

Vierailija
24/24 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja siksi sitä vinttiä nyt olen kolunnutkin. ap

Onko ollut jo perunkirjoitus?

No jo on vitun ahnetta porukkaa!

Eiköhän kaikki ne, joilla on mummola ja sellainen mummolan vintti, ole tehneet sieltä "löytöjä" ja käyttäneet ne hyväkseen. Eikä kukaan ole perään huudellut.

Vai onko sun mielestä mummola vain tulevassa siintelevä "jakamaton kuolinpesä", jolla ei ole mitään kulttuurillista tai emotionaalista arvoa ollenkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän