Löysin mummolan vintiltä vanhan viulun
kieliä puuttuu ym, mutta muuten viulu näyttää ihan ehjältä. Minnehän moinen kannattaisi toimittaa, kun meillä ei kukaan ole kovin musikaalinen eikä tee vempaimella mitään.
Kommentit (24)
Mulla on juuri tuollainen ullakolta löytynyt ,kunnostutin ,nyt sen arvo on tuhansissa ,ollut vuokralla yli kymmenen vuotta ,mrkka-aikana vuokra oli 150 markkaa kuussa ,nyt 50 euroa kuussa ,vakuuttanut.Viulu on Saksalainen 1800 luvulta käsin tehty ,tarkistuta ihmeessä jollekkin alan ammattilaiselle .
onkohan siinä äänitappi vielä tallella ja jos siinä ei ole halkeamia, sen voi laitattaa jollakin viulunkorjaajalla se voisi arvioida mitä siihen pitäisi tehdä. älkää kuitenkaan laittako roskikseen sen ääni vain paranee, kun säädetään äänitappi kohdilleen ja voisihan sen myydä jos hinnasta sovitaan esim minullekin, mutta mulla on perintöviulu käytössä ja soi nyt erittäin hyvin ja kauniisti ja on 80v,vanha. sain äidin kotoa jokunen vuosi sitten ja huollatin viuluspesialistilla. ainakin luultavasti siihen pitäisi äänipinna ehkä uusia ei kuitenkaan välttämätöntä ja kielisarja siihen pitäisi kuitenkin uusia ja trimmata esim viulunkorjaajalla ei välttämätä hirveän kallis operaatio jos ei ole muuta vaurioita. toki voit pitää koristeena seinällä jos ei kukaan soittele, mutta jos innostusta riittää voitte ottaa myös viulutunteja se ei estä, vaikka olisi ikääkin, kunhan sormet ovat riittävän notkeat. älkää kuitenkaan heittäkö roskikseen,jos on vielä omatekoinenkin esim pelimannit yleensä suosii mieluiten itsetehtyjä viuluja,voisi joku paikallinen kyläpelimanni innostua siitä,
Vierailija kirjoitti:
ja siksi sitä vinttiä nyt olen kolunnutkin. ap
Onko ollut jo perunkirjoitus?
No jo on vitun ahnetta porukkaa!
Eiköhän kaikki ne, joilla on mummola ja sellainen mummolan vintti, ole tehneet sieltä "löytöjä" ja käyttäneet ne hyväkseen. Eikä kukaan ole perään huudellut.
Vai onko sun mielestä mummola vain tulevassa siintelevä "jakamaton kuolinpesä", jolla ei ole mitään kulttuurillista tai emotionaalista arvoa ollenkaan?
minua aina tällaset alkaa kiinnostamaan, kenelle on kuulunut ja mistä on kotoisin. Se voi hyvin olla jonkun suvun jäsenen lapsuuden aikainen soitin, ja soittaminen jäänyt jostain syystä. muta silti lähtee kiinnostamaan, onko suvussanne olllut muusikoita, tai onko sulla mitään hajua, kelle on kuulunut?
minäkin varmaan pistäisin suvussa kulkeneena esineenä seinälle:)