Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksikäytetty... :( Psykologiapua kaivataan

Vierailija
20.03.2010 |

Olin varmaan jotain 5-vuotias kun yli kymmenen vuotta vanhempi serkkuni käytti minua hyväksi (mm. suuseksiä yms. ei kuitenkaan yhdyntää). Tajusin vasta paaaaaaljon myöhemmin (lähes aikuisiässä), mitä siellä aitassa oli oikein tapahtunut (monta kertaa). Kymmenen vuotiaana veljeni yritti pari kertaa myös, lähinnä sormeilua. 14.vuotiaana viisi poikaa raiskasi minut (täysin tuntemattomia, en lietsonnut mitenkään, kävivät syrjäkadulla kimppuun). Tämä viiemisin on ainut mistä olen kertonut muille (ja nämä tekijät saatiin muuten kiinni). Nyt olen yli kolmekymppinen, kahden pienen tytön äiti. Minulla on ihana mies, mutta... nyt olen huomannut, että seksi ei voisi vähempää kiinnostaa! Lähinnä melkein ällöttää. Voisiko johtua näistä nuoruuden tapahtumista, vaikka meni monta vuotta ihan "normaalisti"?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi johtua - lapsuudestahan kaikki kumpuaa. Sinuna menisin pitkakestoiseen terapiaan tyostamaan asiaa auki.

Vierailija
2/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon raiskauksen jälkeen. En ole oiekin kokenut, että asia olisi sinänsä vaikuttanut elämääni. Nyt vasta mietin, että voiko se kuitenkin alitajuisesti vaikuttaa?? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset pitkakestoisen terapiasuhteen jossa voit pikkuhiljaa avautua ja kaivautua syvemmalle.

Vierailija
4/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat ei periaatteessa tunnu miltään. ne on tapahtunut ja sillä siisti. Vähän niinkuin olisi tapahtunut jollekin muulle

kun mulle... -ap

Vierailija
5/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa oikeastikin hakea keskusteluapua yms. Hakeudu lääkäriin jota kautta saat lähetteen psykologille tai muulle vastaavalle. Heillä on keinot auttaa sinua asian työstämisessä. Myös tukinainen on juuri oikea paikka sinulle http://www.tukinainen.fi/

Sieltä löydät vertaistuen. Luin ihan vasta yhden aiheeseen liittyvän kirjan, joka käsitteli kokemuksia hyväksikäytöstä. Sen nimi oli seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivalta, kirjan tiedot löytyvät myös tukinaisesta. Kannattaa itsesi, lastesi ja miehesi vuoksi hakea apua. On hienoa että olet osannut tutkiskella itseäsi ja olet huomannut ongelman. Haavat voi parantaa, mutta se vie aikaa. Nyt rohkeasti vain yhteys ammattilaisiin.

Vierailija
6/6 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat ei periaatteessa tunnu miltään. ne on tapahtunut ja sillä siisti. Vähän niinkuin olisi tapahtunut jollekin muulle

kun mulle... -ap

Psyyken Puolustusmekanismi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän