Kuinka pitkä matka teidän ekaluokkalaisella on kouluun?
Itseäni mietityttää kun ensivuonna esikoinen aloittaa koulun ja matkaa tulisi oleen 2,3km...
Kommentit (15)
..ja koulukyytiin oikeus jos matka on yli 3km. Minä olin myös aika huolissani alussa, että kuinka ehtii ajoissa kouluun, kun on vähän semmoista haaveilijan vikaa tuossa tytössä, mutta ihan hyvin on aina ehtinyt :)
koulumatkaa 2,8km ja ei oikeutta koulukyytiin koska raja 3km. Hyvin jaksoi kävellä matkan mutta hyvissä ajoin piti laittaa tyttö matkaan eli yleensä tuntia ennen koulun alkua.
kun olen ajatellut,ettei hänen tarvitse ainakaan ekalla tuota matkaa kävellä.. :) Toisaalta vaikea sanoa, kun tosiaan on tuo pelottava junarata tuossa vieressä. Ei ihan tavallinen tilanne siis. Jos emme ota tarjottua koulukuljetusta, ukki kuljettaa silloin kuin ei pääse meidän kyydissämme töihin lähtiessä.
t. 2
2,8 km päähän kouluun. Se siis tulee mitä ilmeisimmin olemaan tyttäreni koulumatka kunhan alkoittaa koulun (menee esikouluun syksyllä). Toivottavasti pian koulumatka lyhenee sitten 200 metriin.
kun olen ajatellut,ettei hänen tarvitse ainakaan ekalla tuota matkaa kävellä.. :) Toisaalta vaikea sanoa, kun tosiaan on tuo pelottava junarata tuossa vieressä. Ei ihan tavallinen tilanne siis. Jos emme ota tarjottua koulukuljetusta, ukki kuljettaa silloin kuin ei pääse meidän kyydissämme töihin lähtiessä. t. 2
pidätte huolta, että lapsi saa riittävästi liikuntaa jos autolla häntä kouluun kuskaatte.
Lapsi tarvitsee liikuntaa ihan joka päivä jo oman terveytensä vuoksi.
kun olen ajatellut,ettei hänen tarvitse ainakaan ekalla tuota matkaa kävellä.. :) Toisaalta vaikea sanoa, kun tosiaan on tuo pelottava junarata tuossa vieressä. Ei ihan tavallinen tilanne siis. Jos emme ota tarjottua koulukuljetusta, ukki kuljettaa silloin kuin ei pääse meidän kyydissämme töihin lähtiessä. t. 2
pidätte huolta, että lapsi saa riittävästi liikuntaa jos autolla häntä kouluun kuskaatte. Lapsi tarvitsee liikuntaa ihan joka päivä jo oman terveytensä vuoksi.
Koulumatkassa ensisijaista on turvallisuus ja miten lapsi sen jaksaa. Kyllä yli 2km on minusta pitkä matka noin pienelle.
Meillä ekaluokkalaisilla ollut 500m ja myöhemmin n.1km. Yhtään sen pidempi matka ei tarvitse olla.
Olen siis minäkin näissä mielipiteissä varmaan curling äiti. Meillä kuskataan mielellään lapsia kouluun aina kun mahdollista yhdessä naapurin kanssa. Meillä lapset kovakuntoisia, sillä koulumatka on aika vähäistä liikunnan näkökulmasta verrattuna kaikkiin pihaleikkeihin ja peleihin, joissa juostaan ja kiipeillään. Koulumatkan ne lapset yleensä enemmän löntystelevät ja toiset kaivavat ojanpohjia. Se on tosin ulkona oloa, mutta ei liikuntaa.
mutta kunta järjestää koulukyydin ekat kouluvuodet ja julkiset kulkee ihan ok.
Nyt isommat lapset jo isompia, mutta matka oli sama jo ekaluokalla.
Alkuun kauhistelin tuota matkaa ja olinkin vuoden kotona äitiysloman takia, jolloin kuskasin autolla, kun toinen oli eskarissa. Nyt olen jopa tyytyväinen tuohon matkaan, tulee pakollista hyötyliikuntaa lapsille. Kasin aamuina tosin pääsevät kyydissä kouluun, muuten kävelevät tai fillaroivat.
kulkea, jopa pyörillä:) Onneksi on sen verran turvallinen reitti, että kun se ollaan yhdessä kesän aikana opeteltu, niin hyvin onnistunut sitten syksyllä itsekseen.
Ja on muuten varsin passeli matka eskarilaiselle/ekaluokkalaiselle. Siinähän se päivän liikunta tulee ihan arkiliikunnan nimissä suoritettua ;)
Ja ihan totta, ainakin meidän ekaluokkalaisen luokalla ne, jotka kuskataan kouluun autolla, ovat ne levottomimmat ja/tai lihavimmat tapaukset.
mutta saa halutessamme kuljetuksen 1. ja 2. luokalla matkan vaarallisuuden vuoksi (junaradan ylitys). Tällöin kävelymatkaa tulee noin pari sataa metriä kotipihasta tien varteen, mistä taksi ottaa kyytiin.