miten umpisuoli oireilee, jos on jotain vikaa
Mulla pistävää kipua oikealla. En edes tiedä missä umppari sijaitsee... kertokaa, joilla kokemuksia? Sattuu niin prkeleesti....auts
Kommentit (12)
hyppimistä en ole kokeillut. Istumisasennossa tuntuu pahalta....
ap
sorry tyhmät kyssärit, mutta ei ole ikinä ennen oireillut
Eka oireena oli oksentelu, vähitellen kipua vatsan oikealla puolella. Kipu paheni ja lopulta asennon vaihtaminen sattui ja jopa kävely suorana oli hankalaa. Sinnittelin liian pitkään kotona. Se ehti puhjeta. Kuumetta ei ollut.
tuossa kohtaa tuntuu ruoansulatusvaivat/sappivaivat
Kun mulla tulehtui umppari (ehti melkein puhjeta) oksensin kaiken ja oli raju kipu alhaalla oikealla.
....koska olen raskaana. tosin en vielä oksentanut... ap
Umpparissa kipua ensin navan ympärillä, sitten siitä oikealle alaviistoon.
Koitapa venyttää vähän kipeää kohtaa, helpottaako? Onko hengityksen kanssa ongelmia?
Tietääkseni umpisuoli on vasemmalla ja alhaalla, mutta ei välttämättä ole vain siitä kohti kipeä jos tulehtunut.
Epäilen kuitenkin jotain muuta.
Mene päivystykseen jos kipu on sietämätöntä ja ei mene ohi.
Mutta ei se yleensä ole noin ylhäällä, muistaakseni navasta noin kämmenenleveyden verran alaviistoon oikealle. Mutta kipu voi "vaeltaa" ajan kanssa, joten tuon perusteella ei voi sanoa etteikö voisi olla umppari.
Jos olet nainen, niin menkka/endometrioosikivut voi säteillä kylkikaareen, mutta niin myös sappivaivat.
Kuume ja ummetus + oikeanpuolen yltyvä kipu taitaa olla ne klassisimmat umpaprin oireet.
juu huomaan että hengittäminen on vaikeaa ja kun venytän, niin jossain asennoissa helpottaa
ap
odottelen meneekö ohi ja pitääkö lähteä päivystykseen....
alat laattaamaan keltasta sappinestettä niin tilaa ambulanssi