Oletko käyttänyt sirdaludia raskausaikana?
Kommentit (19)
En siis tiennyt, että olen raskaana.
mutta jotain kolmiolääkettä käytin esikoista kun odotin tai siis yhden tabletin otin silloin.En tiennyt vielä olevani raskaana.Eihän tuota sirdaludia saa kyllä käyttää
lääkäri kielsi kyseisen lääkkeen..
nuori lapseton naislääkäri. Sanoi, ettei sillä ole ollut vaikutusta tiineisiin rottiin kokeissa. Ei riittänyt perusteluksi minulle, otin buranaa.
itse lopetin heti kun tiesin että odotan. en siis ottaisi.
Ap kysyi, että oletko käyttänyt, eikä sitä, että saako käyttää.
koska sitä ei saa käyttää raskaana. Ei kai tämmöisestä aiheesta kannata keskustella?
Esim. minä käytin, kun en tiennyt raskaudesta. Käytin muitakin lääkkeitä, joita ei raskausaikana saa käyttää. Kävin myös alavatsan alueen röntgenissä alkuraskaudessa, tietämättä raskaudesta. Terveen tytön sain.
Ja vain yksi lapsistani on kehitysvammanen tuntemattomasta syystä. Uni kyllä lääkkeellä tuli hyvin kun selkää vihloi.
Alkuraskaudessa käytin muutaman kerran joskus viikoilla 5-6. Sirdaludia ei kyllä saa käyttää raskauden aikana.
alkuraskauden jälkeen, lukekaa vaikka paketista
olen siis käyttänyt sirdaludia useita vuosia. Vaikea selkävika. Yhden tabletin päivässä lähes päivittäin. Olemme yrittöneet raskautta jo vuosia ja ajattelin jo, että ei toivoa,mutta toissapäivänä plussasin!! Mietin nyt vain mitä teen lääkkeen kanssa. Lopetanko kun seinään? Voiko ottaa siolloin tällöin? Lääkärini tiesi kyllä, että yritämme raskautta, mutta kun yritys on kestyänyt jo vuosia..
Kiitos kun olette kertoneen kokemuksia! Olen kyllä menossa lääkäriin kyselemään, mutta mietin siis mitä teen sitä ennen..
olen siis käyttänyt sirdaludia useita vuosia. Vaikea selkävika. Yhden tabletin päivässä lähes päivittäin. Olemme yrittöneet raskautta jo vuosia ja ajattelin jo, että ei toivoa,mutta toissapäivänä plussasin!! Mietin nyt vain mitä teen lääkkeen kanssa. Lopetanko kun seinään? Voiko ottaa siolloin tällöin? Lääkärini tiesi kyllä, että yritämme raskautta, mutta kun yritys on kestyänyt jo vuosia..
Kiitos kun olette kertoneen kokemuksia! Olen kyllä menossa lääkäriin kyselemään, mutta mietin siis mitä teen sitä ennen..
yritä raskautta vasa sitten kun olet päässyt irti lääkkeestä.
Ei siis kannata lopettaa yhtäkkiä
Siellä on Suomen paras tieto. Se on HUS:ssa. Kaikki saa kysyä sieltä.
Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
(normaalihintainen puhelu)
Buranan käyttö on kielletty loppuraskaudessa, eikä suositeltavaa alkuraskaudessa. Viikot 12-32 ok. Loppuraskaudessa sikiöltä sulkeutuu sydämestä jokin reikä ja sen sulkeutumisen Burana estää, jos käyttää loppuraskaudessa (kertoi neuvolalääkäri)
ja kyllä sen voi lopettaa seinäänkin eli ei aiheuta mitään vieroitusoireita. :) Onnea plussasta.
ja sitä ei saa käyttää ollenkaan raskausaikana, jos tuntuu et paikat on jumissa niin hieroja auttaa...