Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkesäästämisestä... (toisesta ketjusta tuli mieleen...)

Vierailija
28.05.2008 |

Onko joku täällä hyvä raha-asioissa? Meinaan kun mun pitäisi selvittää, millainen eläkesäästäminen olisi mulle hyödyllisintä.

Tilanne: Valmistun loppuvuodesta, olen tehnyt opintojen ohella jotain tilapäistöitä, mutta merkittävästi en ole tienannut. Kun valmistun, lähdemme miehen työn perässä maailmalle. Samaan saumaan olisi toiveissa myös perheen perustaminen, jotenka työnhaku ei tällöin olisi ensimmäisenä edessä. Viivymme ulkomailla useita vuosia, ehkä jopa 10-15, jonka ajan oletettavasti olen "vain" kotiäitinä/kotirouvana.

Miten minun kannattaisi alkaa säästämään, jottei eläkkeeni sitten joskus vanhempana olisi aivan täysi vitsi? Ajattelin, että voisin siirtää esim. 50-100e joka kuukausi jollekin korkeakorkoiselle säästötilille, mutta olisiko joku rahasto tms. kuitenkin parempi/turvallisempi vaihtoehto?

Kiitos kovasti, jos joku osaisi neuvoa! Menen varmaan vielä pankiinkin kyselemään asiasta, mutta en mä niihinkään oikein luota, antavatkohan kuitenkaan aina niitä kaikkein parhaimpia neuvoja...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi