Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun erilaisuuttani ei "suvaita"?

Vierailija
19.03.2010 |

Nykyään pitäisi hyväksyä ja suvaita ihmisten erilaisuus, esimerkiksi juuri seksuaalisessa suuntautumisessa. Julistetaan "antaa kaikkien kukkien kukkia", "erilaisuus on hienoa" ja "eikö olisikin tylsää, jos kaikki olisivat samanlaisia" jne.

okei.. miten sitten nämä "suvaitsevaiset" selittävät sen, etteivät itse suvaitse minua, koska minä en suvaitse homoutta?

Kenellekään en mene asiasta huutelemaan enkä paasaamaan, enkä karsasta homoja enkä lesboja ihmisinä. Kohtelen ja suhtaudun heihin, kuten keheen tahansa. Lähipiirissänikin on yksi lesbo ja yksi homo.

Silti joskus kun on tullut homous puheeksi, ja olen sitten kysyttäessä kantani kertonut, että mielestäni homous on luonnonvastaista enkä hyväksy sitä, saan niskaani kauhean ryöpytyksen, kuinka voin olla näin suvaitsematon vielä "tänä aikana".

Kysyn vaan, missä se suvaitsevaisuus minua kohtaan on? Eikö tässä nimenomaan olla tekemässä sitä, mitä yritetään samalla kitkeä pois, eli kaikkien laittamista samaan muottiin? Minua yritetään siis pakottaa olemaan muuta mieltä, kuin mitä oikeasti olenkaan.

Tässä on minun mielestäni aikamoinen "ajatusvirhe". Suvaitsevaiset, jos oikeasti niitä olette, teidänhän tulisi lähinnä vaan kohauttaa olkianne ja todeta "jaa" jos sanon (kysyttäessä, huom!) etten homoja hyväksy. Antakaa kaikkien kukkien kukkia, myös minun!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse ilmaiset mielipiteesi, että sinusta homous on luonnotolta niin eikö muilla ole oikeus ilmaista mielipiteensä siitä, että heidän mielestä sinä olet suvaitsematon?

Vierailija
2/3 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsemattomuutta ei suvaita.

Olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Harva "suvaitsematon" vain pystyy suhtautumaan asioihin tuolla tavalla suvaitsemattomuuden kohteen ja siihen liittyvän henkilön eriyttävästi. Eli voi olla ystävä homon kanssa, vaikka ei hyväksy homoutta.

Toisaalta minun mielipiteeni on, että suvaitsemattomuus on tietynlaista järjen köyhyyttä, mihin liittyy empatiakyvyn puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en KOSKAAN ole tuonut julki suhtautumistani homouteen, ellei sitä ole erikseen kysytty. Ja kunpa vastaukseeni olisi sitten tullutkin vain laimea "oletpa mielestäni suvaitsematon" mutta yleensä siitä on saanut lähestulkoon aggressiivisen ryöpytyksen ja paasauksen silmilleen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän