Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei toivottu ja toivottu raskaus, pakko jonnekin avautua...

Vierailija
18.03.2010 |

Olemme olleet mieheni kanssa 15v yhdessä. Parin vuoden yhdessä olon jälkeen minulla huomattiin olevan munasarjoissa kasvaimia. Ne poistettiin onnistuneesti, mutta meille sanottiin, että raskaus on erittäin epätodennäköinen. En ole koskaan mitenkään erityisesti halunnut lapsia, mutta kyllähän tuo silti pysäytti ja surettikin, koska se tavallaan päätettiin puolestani. Tottakai hoidoilla saisimme vauvan, mutta mies ei niihin ole ollut kauhean innokas lähtemään.

Kuitenkin vastoin kaikkia odotuksia tein positiivisen raskaustestin ja miehen reaktio oli kaikkea muuta kun osasin odottaa. Tiesin, että mies yllättyisi, mutta mies sanoi heti jyrkästi, ettei halua vauvaa. Tuon jälkeen mies lähti ulos eikä tullut kun vasta seuraavana aamuna, jonka jälkeen käyttäytyi omituisesti. Oletin, että tuo käytös johtui yllätysraskaudestani, mutta muutaman päivän päästä mies kertoi todellisen syyn outoon käytökseensä. Mies oli pettänyt minua toisen naisen kanssa.

Mies vaikuttaa olevan oikeasti pahoillaan ja vannoo, että rakastaa vain minua ja että asioita ajateltuaan hän haluaa isäksi. Tuosta on nyt aikaa reilu kuukausi ja lupasin miehelle, että käymme ainakin parisuhdeterapiassa ennen kun teen päätöstäni suuntaan tai toiseen, vaikka tällä hetkellä tuntuu, ettei liittomme voi jatkua ja etten kykene enää ikinä luottamaan uudestaan mieheen.

Pari päivää sitten kävin ultrassa ja siellä selvisi, että tulokkaita on kaksin kappalein. Pelottaa, että miten sitä pärjää, jos jään yksin kaksosten kanssa ja toisaalta haluaisin yrittää kaikkeni, jotta saisimme vielä liittomme toimimaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kauhea tilanne. Normaalisti neuvon jättämään petturin mutta nyt neuvoisin niin, että pistät miehen matelemaan. Mikäli haluat siis lapset.

Vierailija
2/19 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä halua neuvoa sinua. Sinun on vain itse tehtävä ratkaisusi. Kuuntele mitä sydämesi sanoo. Haluatko lapset? Oletko valmis antamaan anteeksi miehellesi? Edes yrittämään sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan kaipaamasi lapset. Anna miehen mennä mutta pidä huoli elatusmaksuista ja lasten tapaamisista.

Vierailija
4/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa, tai jos mä menetän luottamuksen niin en usko että pystyisin sitä enää takaisin saamaan. Tosin meillä on miehen kanssa niin paljon muitakin ongelmia että pettäminen olisi ihan viimeinen pisara. Jos teidän suhde on muuten kunnossa ja miehesi pitää sinusta hyvää huolta niin ehkä hän ansaitsisi toisen mahdollisuuden. Vauvat ehdottomasti pitäisin jos niitä olisin kovasti halunnut. Selviät varmasti vaikka välillä on rankkaa.

Vierailija
5/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en olis ihan varma, että haluan lapsia ja että pysymme yhdessä miehen kanssa. Ette kumpikaan ole erityisesti halunneet lapsia tähänkään saakka.

Vierailija
6/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä myös yhden illan hairahdus ja tapahtui jossain määrin samankaltaisessa tilanteessa kun ap:lla.

Olin aina ollut sitä mieltä, että pettämistä en voisi missään tapauksessa antaa anteeksi. Asiaa pohdittuani ja nähtyäni, että mies on oikeasti pahoillaan ja katuu tekoaan niin päätin antaa hälle uuden mahdollisuuden.

Kerroin miehelle, että mitkä on "pelisäännöt" jos liittomme jatkuu. Edellytin siis, että menemme parisuhde- ja yksilöterapiaan ja sen lisäksi kävimme avioliittoleirillä. Sanoin myös, että alkuun minulla on oikeus katsoa miehen viestit/sähköpostit ym. ja mies hyväksyi tämän. Ensimmäinen vuosi oli todella raskas ja sillon tuntui välillä, ettei tämä tule toimimaan enää. Jaksoimme kuitenkin yrittää ja mies jaksoi vastailla kysymyksiini liittyen pettämiseen ym. Tuo avoin keskustelu oli meillä se avainsana, jonka avulla lopulta selvisimme ja se, että molemmilla oli vielä tunteita toisiaan kohtaan ja molemmat halusivat jatkaa.

Pettämisestä on mahdollista päästä yli, mutta se vaatii todella paljon työtä.

Voimia!

Vierailija
7/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisautta pohdintoihisi, löydät kyllä ajan kanssa oikeat ratkaisut!

Itse toimisin niin, että pitäisin lapset ja jatkaisin miehen kanssa. Pyrkisin elämään miehen kanssa ainakin vuoden, pari vaikka olisi vaikeaa ja katsoa tuona aikana mikä ratkaisu jatkossa olisi toimivin: elää yhdessä vai erota. Välttäisin eroa tässä tilanteessa hätiköidysti.

Vierailija
8/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa ne lapset kun syntyvät jos et itse halua niitä. Olen itse halunnut monta vuotta lasta. yksi poika on 3 vuoden ja sekin monen vuoden odotuksen jälkeen. itselläni meni 2 kertaa väärään paikkaan raskaus joten en saa enää lapsia normaalisti.. joten minä voin hoitaa ne sun lapset.

Vierailija
9/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit miettiä ihan rauhassa. Onnea vauvoista!

Vierailija
10/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet mieheni kanssa 15v yhdessä. Parin vuoden yhdessä olon jälkeen minulla huomattiin olevan munasarjoissa kasvaimia. Ne poistettiin onnistuneesti, mutta meille sanottiin, että raskaus on erittäin epätodennäköinen. En ole koskaan mitenkään erityisesti halunnut lapsia, mutta kyllähän tuo silti pysäytti ja surettikin, koska se tavallaan päätettiin puolestani. Tottakai hoidoilla saisimme vauvan, mutta mies ei niihin ole ollut kauhean innokas lähtemään. Kuitenkin vastoin kaikkia odotuksia tein positiivisen raskaustestin ja miehen reaktio oli kaikkea muuta kun osasin odottaa. Tiesin, että mies yllättyisi, mutta mies sanoi heti jyrkästi, ettei halua vauvaa. Tuon jälkeen mies lähti ulos eikä tullut kun vasta seuraavana aamuna, jonka jälkeen käyttäytyi omituisesti. Oletin, että tuo käytös johtui yllätysraskaudestani, mutta muutaman päivän päästä mies kertoi todellisen syyn outoon käytökseensä. Mies oli pettänyt minua toisen naisen kanssa. Mies vaikuttaa olevan oikeasti pahoillaan ja vannoo, että rakastaa vain minua ja että asioita ajateltuaan hän haluaa isäksi. Tuosta on nyt aikaa reilu kuukausi ja lupasin miehelle, että käymme ainakin parisuhdeterapiassa ennen kun teen päätöstäni suuntaan tai toiseen, vaikka tällä hetkellä tuntuu, ettei liittomme voi jatkua ja etten kykene enää ikinä luottamaan uudestaan mieheen. Pari päivää sitten kävin ultrassa ja siellä selvisi, että tulokkaita on kaksin kappalein. Pelottaa, että miten sitä pärjää, jos jään yksin kaksosten kanssa ja toisaalta haluaisin yrittää kaikkeni, jotta saisimme vielä liittomme toimimaan.

miehen kanssa tuossa tilanteessa. mies ei ainakaan käytöksellään ole osoittanut mitään vastuullisuutta. Ihan kakaran käytöstä: "kostoksipa petän, kun nyt jotenkin ihan tahallasi paukahdit raskaaksi enkä voi leikkiä enää pleikkarillani"

Pidä lapset. Miehen suhteen miettisin perusteellisesti: Tulet olemaan lihava kuin valas ja kaikkea muuta kuin seksikäs. Kun lapset syntyvät, tulee yövalvomisia. Perinteisesti mies kääntää silloin kylkeä eikä jaksa nousta, työpäivä edessä.... Olet väsynyt ja kiukkuinen. Seksi ei huvita järjettämän väsymyksen takia. MENEEKÖ MIES TAAS KOSTOKSI VIERAASEEN SÄNKYYN?

Funtsippa voitko koskaan luottaa tuohon teinipoikaan.

Vierailija
11/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin lähtö ja naisiin meno oli miehen reaktio hämmentävään uutiseen. Tyhmä ja lapsellinen, mutta reaktio silti. Minusta moisen takia pariterapiaan meno on kuin ampuisi kärpästä haulikolla. Tehän olette olleet jo kuitenkin 15 v yhdessä, eikö se kokemus paina mitään?

Te molemmat reagoitte nyt vähän yli, rauhoittakaa tilanne. Uskon, että sen jälkeen voitte asettua hyvillä mielin odottamaan kaksosianne.

Vierailija
12/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin ilmeisesti jo päättänyt, että pidät vauvat? Minä luulen, että katuisit katkerasti myöhemmin, jos nyt et vauvoja pitäisi, vaikka tilanne ei varmasti ole kovin hyvä muuten.

Miehen pettäminen on taas asia erikseen. Toisessa tilanteessa minäkin sanoisin, että jätä mies heti, mutta koska vauvat on kuitenkin tulossa, ja mieskin vaikuttaa sille, että alkujärkytyksen jälkeen, voisi hyvinkin isäksi haluata, harkitsisin pitkään ja hartaasti asiaa joka kantilta.

Tietenkään mikään ei oikeuta miestä pettämään, mutta toisaalta, miehet on sikäli useimmat aika yksinkertaisia, että vajoavat lapsellisiin, itsekkäisiin ja typeriin tekoihin, kun jokin asia ei menekään niinkuin sen haluaisi menevän. Ja yllätysvauvan tulo voi suistaa aluksi monen miehen mielen myllerrykseen.

Toisaalta, jos tuntuu, että on liian vaikeaa edes yrittää, sinun ehdoillasi jatkaa yhdessä elämistä, olisi kuitenkin kaikkien edun mukaista, jos pystyisitte puhumaan asiat selviksi, ja selvittämään, voisiko mies kuitenkin jakaa vastuun lapsista kanssasi jollain tapaa, vaikka ette parina pystyisikään jatkamaan.

Siitä, miten tosissaan mies on, rakastaako sinua, katuuko, haluaako todella yrittää perheenä, kertoo se, tuleeko hän sinun kanssa ammattilaisen luo keskustelemaan, kuunteleeko ja antaako sinun purkaa pahaa oloa, ja pettymystä avoimesti.

Ja kuten joku muukin aiemmin sanoi, jos pystyisitte puhumaan ja sopimaan asiat siten, että pystyisitte yrittämään yhdessä, ei kukaan sano, että on pakko olla yhdessä jos se ei yksikertaisesti pidemmän päälle tunnu hyvälle, tai et pysty luottamaan mieheen.

Paljon voimia sinulle, ja onnea tulevaan!

Vierailija
13/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin otat lapset ilolla vastaan. Minäkin odotin kaksosia ja olin iloinen. Toinen kaksosista kuoli nkesken raskauden, toinen syntyi. Toisen kaksosen kuolema oli kauheaa. Kaikenlaista voi tapahtua. Uskottomuuttakin voi olla ja siitäkin pääsee yli, muutaman vuoden päästä se ei enää sinua hetkauta. Jos nyt eroat tunnekuohussa, se ero hetkauttaa sinua lopun elämääsi. Onnea kaksosten odotukseen ja pidä se isä mukana. Saat hänestä varmaan superhyvän puolison ja isän tämän jälkeen.

Vierailija
14/19 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti rauhassa äläkä tee hätiköityjä päätöksiä, joita saatat katua myöhemmin. Pettämisestäkin voi päästä yli.

Vierailija
15/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa hyvä ratkaisu. Harvemmin ne ongelmat yksin ilman ammattiapua selviää. Minusta olis paljon tyhmempää jatkaa käymättä pariterapiassa tai erokin on huono vaihtoehto ap:n tilanteessa.

Baariin lähtö ja naisiin meno oli miehen reaktio hämmentävään uutiseen. Tyhmä ja lapsellinen, mutta reaktio silti. Minusta moisen takia pariterapiaan meno on kuin ampuisi kärpästä haulikolla. Tehän olette olleet jo kuitenkin 15 v yhdessä, eikö se kokemus paina mitään?

Te molemmat reagoitte nyt vähän yli, rauhoittakaa tilanne. Uskon, että sen jälkeen voitte asettua hyvillä mielin odottamaan kaksosianne.

Vierailija
16/19 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat anteeksi mutta vaadit ehdotonta rehellisyyttä.

Kaksosten kanssa on aluksi niin rankkaa, että jos yhtään mies on innostuneena mukana niin kaikki on hyvin. Kun vauvoja on kaksi niin miehet automaattisesti kantaa vähän enemmän vastuuta, koska heistä on AIDOSTI hyötyä. Uskon vahvasti siihen, että miehestäsi tulee hyvä isä ja toivottavasti myös hyvä puoliso sinulle.

Kaikkea hyvää

t. kaksosten äiti

Vierailija
17/19 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi sitä, että yritätte miehenne kanssa yhdessä Annat anteeksi mutta vaadit ehdotonta rehellisyyttä.

Kaksosten kanssa on aluksi niin rankkaa, että jos yhtään mies on innostuneena mukana niin kaikki on hyvin. Kun vauvoja on kaksi niin miehet automaattisesti kantaa vähän enemmän vastuuta, koska heistä on AIDOSTI hyötyä. Uskon vahvasti siihen, että miehestäsi tulee hyvä isä ja toivottavasti myös hyvä puoliso sinulle.

Kaikkea hyvää

t. kaksosten äiti

Vierailija
18/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin lähinnä sitä, että kannattaako edes harkita antaa miehelle vielä mahdollisuus. Olen ollut melkeinpä aina sitä mieltä, että pettäminen on sellainen asia, että jos mies niin tekisi niin suhde päättyisi sen enempiä miettimättä. Mutta nyt muuten tämä tilanne on erilainen eikä rakkauteni ole kadonnut miestäni kohtaan, vaikka hänen tekonsa todella syvästi satuttikin.

Kiitos kaikille vastauksista, keskustelen vielä miehen kanssa ja saa nyt sitten nähdä onko hän oikeasti pahoillaan ja lähteekö parisuhdeterapiaan. En usko, että ainakaan ilman parisuhdeterapiaa voisimme liittoamme jatkaa.

Lähipiirissä ovat kaikki eronneet, jos on tapahtunut syrjähyppy ja näin olettavat minunkin tekevän, mutten ole alkuunkaan varma, että ero tässä tilanteessa olisi se oikea ratkaisu.

Vierailija
19/19 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tulet vielä olemaan NIIN onnellinen siitä että olet saanut tulla äidiksi. Lapset antaa voimia silloin kun on kaikkein rankinta.

Mä en osaa neuvoa, toivotan vaan voimia selvitä tästä kriisistä.Elämässä joskus kokee ihan kohtuuttomia pettymyksiä, mutta ne selviää ajan kanssa. Älä tee mitään paniikkiratkaisuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi