Gradun kirjoittaminen ja lukihäiriö
Olen gradun teko vaiheessa ja minulla on lukihäiriö. Ilmeisesti saisin yliopistolta gradun tekoon liittyen jotain apua lukihäiriöni vuoksi. Se voisi olla jopa oikolukua. Mietin vaan, että pitäikö tällaisessa tapauksessa oikolukija mainita kiitostekstissä (vai voisiko sen jotenkin kiertäen mainita? Koska joskus niistä kiitosteksteistä saa sellaisen kuvan, että joku tietty henkilö olisi tehnyt paljonkin...).
Saisin varmasti ongelmaani apua, mutta minua pelottaa kovin, jos paljastan olevani lukihäiriöinen, niin työnsaantimahdollisuuteni pienenevät :(. Olen myös hieman häpeissäni viastani, vaikka tiedän, että se ei ole oma syyni.
Kommentit (3)
näin nekin tekevät, jotka maksavat itse oman oikolukijansa omalla tai vieraalla kielellä kirjoittaessaan. Ei se sun työnsaatimahdollisuuksiasi liikuta mihinkään suuntaan.
Ja todella harvassa työpaikassa perehdytään sun gradun kiitosteksteihin ennen valintaa. Tai sitten kiität oikolukijaa vaan nimeltä, muutkin kuin lukihäiriöiset sitä paitsi käyttävät oikolukijaa.
Ja se sun lukihäiriö tod.näk. näkyy jo sun työhakemuksessa, joten parempi tunnustaa se heti, niin saat paremmin ymmärrystä...
työhakemusten kirjoittamiseenkin voi saada apua.
Ja todella harvassa työpaikassa perehdytään sun gradun kiitosteksteihin ennen valintaa. Tai sitten kiität oikolukijaa vaan nimeltä, muutkin kuin lukihäiriöiset sitä paitsi käyttävät oikolukijaa.
Ja se sun lukihäiriö tod.näk. näkyy jo sun työhakemuksessa, joten parempi tunnustaa se heti, niin saat paremmin ymmärrystä...