Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jonkun vauva jättänyt ryömimis ja konttausvaiheen kokonaan välistä

Vierailija
18.03.2010 |

ja lähtenyt suoraan kävelemään?

minkä ikäisena?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nousi heti pystyyn ja oli 7 kk kun käveli jo kovaa vauhtia tukea vasten. Konttasi vain jos oli menossa jonnekin minne ei muuten olisi päässyt. 10 ja puoli kuukautta vanhana käveli jo ilman tukea.

Ei ole kovin kivaa, jos niin nuorena lähtee liikkeelle.... kun ei ole vielä sitä älliä kauheasti, että esim. osaisi varoa tiettyja paikkoja. Pakko oli pitää aluksi kypärää.

Puhe kehittyi myös hieman erikoisesti. Vähän alle vuoden ikäisenä puhui yksittäisiä sanoja, jotka kuitenkin loppuivat pian. Hiljaisuutta oli kole kuukautta. Sitten yhtäkkiä, kun ikää oli vuosi ja 3 kk rupesi puhumaan kolmen sanan lauseilla. kaksi vuotiaana puhui jo kuin Runeberg.

Vierailija
2/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin väittävät ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi heijasi konttausasennossa muutaman viikon jonka jälkeen lähti konttaamaan 6kk vanhana ja ilman tukea oppi kävelemään 10kk.

Vierailija
4/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukui istualtaan joka paikkaan ja lähti sitten siitä jotenkin kävelemään. Ikää en muista. Nyt mitä liikunnallisin ja fiksuin mimmi, kirjoittaa yo:ksi.

Vierailija
5/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ensin kierijä ja sitten "peppukiitäjä", edes istumaan ei kammennut itse, istui kyllä kun tökättiin istumaan. Istuma-asennosta sitten lähti konkoilemaan seisomaan. Kävelemään oppi 1v4kk iässä. Nykyään 12v. täysin normaali poika, puhumaankin oppi paljon aikaisemmin kuin sisarensa joten eipä joidenkin vaiheiden välistäjättö korreloi mitenkään puheen oppimiseen.

Vierailija
6/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että mun vauva kyllä konttas, minä olen se joka skippas molemmat.

Kävelin tuetta 10kk iässä

Vierailija
7/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättänyt ryömimisen väliin ja siirtynyt suoraan konttaamaan. Minulla on lievää lukihäiriötä.

Miehen sisarpuoli on jättänyt konttaamisen väliin ja hänellä on suht vaikea dysfasia.

Vierailija
8/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti myös sekä ryömimisen, että konttaamisen väliin. Oli "peppukiitäjä" ja siitä sitten kampesi pystyyn ja lähti kävelemään tukea vasten. Nykyään erittäin toimelias 4,5 vuotias, joka oppi aikaisin puhumaan kokonaisia lauseita ja nyt osaa jo kirjoittaakin muutamia sanoja (oppinut ihan itse, kukaan ei varsinaisesti ole opettanut).

Vierailija
9/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti sanoi, että konttaamisella ja oppimisvaikeukislla on kytkös.

Jos ei opi knttaamaa, saattaa olla oppimisvaikeuksia isompana. Konttaaminen vuorotahtiin vaikutta jotenkin aivoihin.

Vierailija
10/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut peppukiitäjä, samoin 2/4 lapsestani. Palikkatesteissä saan aina huipputuloksen (5% fiksuimman joukossa) ja vanhempi hynttääjälapseni kirjoitti yo:ksi yli 9 keskiarvolla. Eikä tuo nuorimmainenkaan tyhmä ole, jos tulee lukihäiriö niin enemmän se on isältä peritty kuin konttaamattomuuden syytä:D

5

Vierailija
11/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos jättää välistä jotain- kuinkas sitten pääsee pystyasentoon ja sieltä pois?

Saattaa ennustaa myös muita ongelmia esim. puheessa...

Vierailija
12/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyi kävelemään polvillaan ja nousi siitä kävelemään, vähän normaalia myöhemmin tosin.. Ihan hyvin kehittynyt hänestä on tullut, liikunnallinen ja fiksu.

Vierailija
13/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eikoskaan ryömitty ja konttausta kesti 2kk. Käveli sitten 1v alkaen. Ja aivan tavallisesti kehittynyt nuorimies;)

Vierailija
14/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kontannut vaan kampesi istumaan ja hynttäsi pyllyllään eteenpäin. Oppi seisomaan 10 kuisena ja kävelemään 18 kuisena (kuten sisaruksensakin) ja on nykyisin 8v erittäin liikunnallinen tyttö

Vierailija
15/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtui kyllä solisluun murtumasta joka esti

Vierailija
16/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin kierimällä. Tukea vasten nousin 7kk ikäisenä ja kävelin tukea vasten. En kuitenkaan uskaltanut pitkää matkaa kävellä ilman tukea kuin vasta 1v 3kk ikäisenä. Syynä isoveli, joka töni koko ajan kumoon ja olin muutenkin varovainen.

Väitetään, että on huono matikassa jos ei ole kontannut. Ei pitänyt paikkaansa minun kohdallani. Olen surkea oppimaan kieliä, mutta lahjakas matikassa ja fysiikassa.

Vierailija
17/17 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veli alkoi alkoi kävelemään 8,5kk. Sitä ennen ei oikeastaan ollenkaan ruöminyt tai kontannut. Laitettiin seisomaan tukea vasten ja siitä lähti vähitellen askeleita ottamaan. Puhetta alkoi tulemaan 1,5v.