Mies ostaa kauheasti tavaraa
Mies on kauhee tuhlari ja kaikki rahat menee suitsait.
Se osti torilla 80e arvoisen villapukusetin vauvalle... vaikka vauva ei vielä syntynytkään
Se ostaa kaupasta leipää ihan hervottomasti jos pääsee yksin käymään (laiteaan pakkaseen...juupa juu,ei siellä olekaan ennestään...)
Jos normaali ihminen menee kauppaan ostamaan limsaa,se ostaa max 2packin,niinhän? Mun mies ostaa koko lavallisen!! (varasto täynnä cokista niin ettei oikee muuta mahu)
Kommentit (11)
Anna hänelle kauppalappu ja budjetti. Jos sitten ei olisi niin hakuammuntaa.
Käyt miehen sijasta kaupasta ja hoidat elantokulut, kuten penskan vaatteiden oston. Sillä asia ratkeaa.
Ei onnistuisi minun kohdalla tuollaisen puolison kanssa. Tulisin hulluksi. Pitäähän ihmisellä jäädä jotain säästöönkin, että on jonkinlainen turva kattoremontin, tms. varalta
Ei taida hahmottaa asioita. Himohamstraaja tulee hänestä, varo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda mies pihiin.
Sekään ei ole sitten hyvä. Pääsee taas raivoamaan.
Mun ex-puoliso oli vähän tuollainen. Hänellä oli tiettyjä asioita, joita osteli ihan vaan ostelemisen ilosta, eikä kertaakaan miettinyt, tarvitaanko niitä oikeasti tai onko kyseistä asiaa meillä kotona.
Kun erosimme ja mies muutti pois, jouduin aika pitkään siivoamaan ja tyhjentämään kaappeja, komeroita, kellarivarastoa jne kaikesta hänen taakseen jättämästä roinasta. Vein kierrätykseen / roskikseen mm. kahdeksan puolikasta pönikällistä tuulilasinpesunestettä, työhanskoja/näppylähanskoja varmaan kymmeniä pareja, kymmeniä jumppakuminauhoja, monta pahvilaatikollista erilaisia ruuveja ja muita työvälineitä, joita ei kertaakaan oltu käytetty, yhden ison varastolaatikollisen erilaista miesten kosmetiikkaa kuten partavesiä ja dödöjä, useimmat avaamattomia ja käyttämättömiä...
Mulle tuli jotenkin ihan uupumus ja sellainen häpeän tunne tästä miehen hamstraamisesta. Oli todella työlästä tyhjentää miehen jäljiltä komeroita ja kaappeja, kuin olisi jotain kuolinpesää selvittänyt. Ystävätkään eivät oikein tajunneet, että mikä siinä nyt niin raskasta on, ero on selvä, nauti elämästä! Ja niille, jotka ihmettelevät, miksi en vaatinut miestä itse tekemään tuota, niin sanon, että hänen muuttolaatikkonsa ja tavaransa olisivat meillä varmaan vieläkin, jos en olisi itse tuota hoitanut. Mies oli osastoa "katellaan sit joskus ensi kuussa jos olis aikaa" ja makasi koko parisuhteemme ajan sohvalla puhelin kädessä, todella saamaton ja ihan suoraan sanottuna laiska ihminen.
Onhan se hyvä, jos on varaa ostaa laatua, jos se 80euron ostos laatuostos oli. Ja kun sitä rahaa löytyy, niin silloinhan juuri kannattaa ostaa, myös sinne varastoon ennakkoon.
Cokista monta lavallista nyt ei tietenkään enää ole järkevää säilyttää, koska se ei ole erityisen terveellistä sokerin takia, vaikka kuulemma onkin hyvä palautusjuoma juoksijoiden mukaan. Se ei myöskään säily kuin n. 6-12 kk, niissäkin on siis parasta ennen päiväys siinä kyljessä, jonka jälkeen sen laatu alkaa olla kyseenalaista. Sokeri siinä kyllä varmaankin säilyy iät niin, että hiilihapottomana energiajuomana vanhempaakin colaa ehkä voi sitten käyttää. Jos sellaisesta tykkää. 😂 Itse olen joskus avannut vichyn, joka oli lähelä päiväystä ja se oli liki hapotonta, eli kyllä se laatu kärsii vanhetessa juomissakin. Muovi ei ole läpäisemätön pakkaus.
Meillä mies hamstraa alesta kaikkea kaapit täyten. Dödöjä, saippuoita, tiskiainetta, huulirasvoja, elintarvikkeita, mausteita, jauhoja. Sitten niitä on kaikki kaapit täynnä päivittäistarvikkeita kymmenittäin ja elintarvikkeet vanhenee ja joutuu heittämään pois.
Meillä hamstrataan alennuksesta jotain saippuoita yms ja sitten niitä on laatikoittain kotona ja aina vaan ostetaan lisää kun sopiva alennus kaksi yhden hinnalla sattuu kohdalle.
Vaihda mies pihiin.