Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluja nykyajan uusiperhekuviot. Aiemmin oli paremmin!

Vierailija
18.03.2010 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siihen ei kannata vedota!

Mutta muuten olen ap,n kanssa samaa mieltä!

On se reilumpaa lapsia kohtaan kun yritetään pitää kuviot yksinkertaisina!

kannattaa ihan TOSI tarkkaan miettiä kenen kanssa niitä lapsia tekee!!!!!!!!!

Vierailija
2/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

historian aamuhämäristä saakka ja ydinperhe on uudempi juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kunnollista

Nytten ei oo kunnollista

Ei saa edes kunnollista kahvia

Ennen oli maailma kivasti

Nytten on maailma huonosti

Huumeita on kaikkialla

Terroristit vihaisia!

Vierailija
4/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku oikeasti, että siistiä olla äitinä omille, miehensä, exänsä vaimon jne lapsille.

Vierailija
5/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku oikeasti, että siistiä olla äitinä omille, miehensä, exänsä vaimon jne lapsille.

miehen lasta kuin omiakin. Lapsi se on siinä kuin omakin ja samat asiat sille on opetettava.

Vierailija
6/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ollakin...siistiä, mutta kyllä musta on parempi, että avioeron voi ottaa, jos suhde ei kertakaikkiaan onnistu. Kyllä monessa uusperheessä asiat voi olla ihan hyvin, ja vastaavasti ydinperheessä asiat huonosti.

Vierailija
7/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ne uusperheet nyt niin uusi juttu ole.

Ennen kuoli ihmisiä nuorena paljon useammin, joten leskeksi jäänyt otti usein uuden puolison.

Lisäksi talon isäntä saattoi olla naimattoman piikatytön lapsen isä, mutta ei sitä minnekään kirjattu. Hyvällä tuurilla kuitenkin elätti piian lapsineen kaikessa hiljaisuudessa.

Vierailija
8/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoni sai ensimmäisen lapsen piikana ja antoi muualle kasvamaan, toisen kanssa meni naimisiin ja sota vei miehen ja kolmannen kanssa sitten asui ja hoiti lapsia.

Vierailija
9/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta perheestä. Aina kun edellinen kuoli, eikun seuraavaa kehiin.

Vierailija
10/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kunnon ihmisiä sieltäkin on kasvanut.

Vierailija
11/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se exä meni manan manoille, eikä jäänyt roikkumaan. Päätösvalta lapsista oli kuitenkin vain ja ainoastaan yhdellä pariskunnalla kerrallaan. Lapsilla oli vain yksi äiti tai isä yhtä aikaa, vaikka sitten olisikon ollut äitipuoli tai isäpuoli. Oli varmasti pelisäännöt helpommat.

Nykyajan lapsilla on hyvässä lykyssä äiti, isä sekä äiti- ja isäpuoli + mummit ja vaarit tuplaten + ehkä vielä ex-äiti- tai ex-isäpuolia. Kyllä siinä alkaa jo mennä sekaisin ja tulla ongelmia, että kuka sitten on se, joka lapsen asioista päättää. Usein näyttäisi olevan lapsi itse tai riidanhaluinen exä tai nyxä.

Alkuperäisellä oli ihan hyvä pointti.

Vierailija
12/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se exä meni manan manoille, eikä jäänyt roikkumaan. Päätösvalta lapsista oli kuitenkin vain ja ainoastaan yhdellä pariskunnalla kerrallaan. Lapsilla oli vain yksi äiti tai isä yhtä aikaa, vaikka sitten olisikon ollut äitipuoli tai isäpuoli. Oli varmasti pelisäännöt helpommat.

Nykyajan lapsilla on hyvässä lykyssä äiti, isä sekä äiti- ja isäpuoli + mummit ja vaarit tuplaten + ehkä vielä ex-äiti- tai ex-isäpuolia. Kyllä siinä alkaa jo mennä sekaisin ja tulla ongelmia, että kuka sitten on se, joka lapsen asioista päättää. Usein näyttäisi olevan lapsi itse tai riidanhaluinen exä tai nyxä.

Alkuperäisellä oli ihan hyvä pointti.

ex-puoliso on täysissä järjen voimissa ja asiat sujuu ja avioerot on hoidettu selväksi ennen kuin uusia suhteita on yritettykään luoda. Ja kummasti olen miehen exän kanssa sanut lasten asioita hoidettua ihan kahdestaankin ja hyvin on mennyt.

Vierailija
13/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kunnollista

Nytten ei oo kunnollista

Ei saa edes kunnollista kahvia

Ennen oli maailma kivasti

Nytten on maailma huonosti

Huumeita on kaikkialla

Terroristit vihaisia!

Vierailija
14/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, sodan aikana syntyi au-lapsia joita sitten sodasta palanneet miehet kasvattivat ominaan, sotilaat tulivat hulluksi eivätkä pystyneet enää olemaan perheenpäitä jne.

Vierailija
15/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ne uusperheet nyt niin uusi juttu ole. Ennen kuoli ihmisiä nuorena paljon useammin, joten leskeksi jäänyt otti usein uuden puolison. Lisäksi talon isäntä saattoi olla naimattoman piikatytön lapsen isä, mutta ei sitä minnekään kirjattu. Hyvällä tuurilla kuitenkin elätti piian lapsineen kaikessa hiljaisuudessa.

lastenkasvatuksen suhteen eikä tarvinnut exän ja sosiaaliviranomaisten kanssa sopia, että mitä tehdään. Eikä tarvinnut miettiä kuka maksaa ja mistä lapsesta ja minkä verran elareita.

Vierailija
16/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, sodan aikana syntyi au-lapsia joita sitten sodasta palanneet miehet kasvattivat ominaan, sotilaat tulivat hulluksi eivätkä pystyneet enää olemaan perheenpäitä jne.

se ex puoliso hävisi kokonaan kuvioista. Ei siis jäänyt selvittämään, että näin tämä lapsi kasvatetaan ja sen pitää olla mulla joka toinen viikonloppu tai asua toisella vanhemmalla vuoroviikoin.

Vierailija
17/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se exä meni manan manoille, eikä jäänyt roikkumaan. Päätösvalta lapsista oli kuitenkin vain ja ainoastaan yhdellä pariskunnalla kerrallaan. Lapsilla oli vain yksi äiti tai isä yhtä aikaa, vaikka sitten olisikon ollut äitipuoli tai isäpuoli. Oli varmasti pelisäännöt helpommat. Nykyajan lapsilla on hyvässä lykyssä äiti, isä sekä äiti- ja isäpuoli + mummit ja vaarit tuplaten + ehkä vielä ex-äiti- tai ex-isäpuolia. Kyllä siinä alkaa jo mennä sekaisin ja tulla ongelmia, että kuka sitten on se, joka lapsen asioista päättää. Usein näyttäisi olevan lapsi itse tai riidanhaluinen exä tai nyxä. Alkuperäisellä oli ihan hyvä pointti.

ex-puoliso on täysissä järjen voimissa ja asiat sujuu ja avioerot on hoidettu selväksi ennen kuin uusia suhteita on yritettykään luoda. Ja kummasti olen miehen exän kanssa sanut lasten asioita hoidettua ihan kahdestaankin ja hyvin on mennyt.

Kokemukseni mukaan kuitenkin näitä on ehkä se 20% ja 80% sitten on tukkanuottasilla enemmän tai vähemmän. Ainakin jonkinlaista painetta ex-kumppani tuo omaan tai lasten elämään.

Minä jaksan ihmetellä, että miten ihmiset jotka ovat parikin kertaa eronneet jaksavat vielä uskoa, että naimisiin tai avoliittoon pitää mennä. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tallainen liitto on hänelle sopiva? Tyytyisivät deittailemaan ja treffailemaan. Kaikista ei ole tarpomaan arkista taivalta, kantamaan vastuuta, ottamaan toisia huomioon.

Vierailija
18/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1137408/mies_ostaa_v…

Luulen, että ennen ei näitä keskusteluja käyty. Joko ruokittiin kaikki lapset jos ruokaa oli tai sitten kaikki olivat vatsa tyhjänä.

Vierailija
19/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla nyt ei vaan käy niin hyvä tuuri, että ensimmäinen olis ollut se nappiveto.

Ole onnellinen, jos sulla on näin käynyt.

Vierailija
20/20 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oltaisiin naimisissa/Asuttaisiin yhdessä, niin ajatellaan, että sun lapset on sun ja mun on mun, kumpikin huolehtikoon omistaan. Ei olla valmiita hyväksymään toisen lapsia samalla tavalla osaksi perhettä niin kuin ennen. Ja ajatellaan, että suhteen aikuisen kanssa voi aloittaa täysin aikuisten ehdoilla sitoutumatta lapseen mitenkään.

Lapsia jatellen tää on musta ihan hirveää... Pahimmalta tuntuu se, että kaikki aikuiset eivät ymmärrä, että jos heillä on lapsia, heitä tulisi ajatella kaikissa elämän ratkaisuissa ja sellaiseen suhteeseen, jossa lapsia ei hyväksytä 100 prosenttisesti mukaan, ei pidä lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan