Mikä on sinulle "iso raha" esim. kaupassa?
Jos ruokaostokset maksavat 100 euroa, onko se sinusta paljon?
Kommentit (55)
te saatte ruokanne niin edullisesti?
Meillä kaksi aikuista ja kaksi lasta (koululaisia) ja käyn kerran viikossa marketissa koko viikon ruoat+paperit, shampoot, saippuat yms. jolloin meillä menee 100-200 e/vko
Lisäksi viikon aikana käyn yhden kerran maitokaupassa, johon menee ehkä 10 e.
Ja olenkin luullut että säästän kun käyn kerran viikossa ison satsin. luulo ei näköjään ole tiedon väärti, täytyy alkaa vissiin miettiin mitä ostan.
Käyn kaupassa ehkä noin 2-3 kertaa viikossa, ja kerralla menee 15-20 €. Tosin meillä mieskin käy kaupassa, harvemmin, mutta hän tuo sitten aina näitä satasen kauppakasseja takaisin.
Mä kun ostan lähinnä vihanneksia, tarjoustuotteita ja perusraaka-aineita, en lainkaan makeisia enkä pullia, mehuja, limsaa yms. siksi mulla ehkä menee noin vähän rahaa ruokakauppaan.
Jos käyn satsaamassa kaappeihin kaikenlaista jotka on päässeet loppumaan niin ei se ole iso raha. Ottaen huomioon että meillä on suurperhe. Sellanen normi raha on 50e ku "käväsee" kaupassa. 8hlön perhe vähän kuluttaa enempi ku normiperhe. (älkää nohtako että suurperhe on joskus ollut myös ihan normiperhe ja tietää myös sen rahanmenon)
mutta olen kyllä huomannut että joskus kassalla saan hurjan kauhistuneita katseita kun täydennellään varastoja :)
Vaikka ruokin yhdessä välissä myös miehen ja teinin sekä alakouluikäsen lapsen lisää. Siis yhteensä viis lasta ja kaks aikusta, mies fyysistä työtä tekevä. Sillon meni kauppaan ~100€/vko.
Meillä menee suunnilleen se parisataa viikossa, vaikka leivon itse, en osta juuri mitään ylimääräisiä, ei eineksiä tai valmispizzoja, mutta 2 teiniä + 2 aikuista, kolme alle kouluikäistä ja yksi alakouluikäinen kuluttaa totta vie enemmän...
t. se 65€ kauppaan eilen kantanu
yksi lapsi. Meillä menee korkeintaan 50- 60€ kerralla kauppaan, käymme kaupassa perjantaisin. Viikolla sitten ehkä lähikauppaan menee 10 -20 €. Todellakin katson mitä ostetaan ja teemme kaiken ruuan itse.
Rahaa saattaisi olla enemmän, mutta musta se on tuhlausta käyttää se ruokaan. Meillä ei syödä juurikaan herkkuja, jos en leivo itse.
meillä menee aina viikonloppuna reilusti yli 100e ruokakauppaan, kuukaudessa menee yhteensä reippaasti päälle tonni. 2 aikuista ja 2 lasta. Ostetaan aina vaan "parasta", eli vain paistijauhelihaa, broilerinfilesuikaleita (ei paisti), kevyttuotteita, suomalaisia vihanneksia (esim. kirsikkatomaatit aina suomalaisia vaikka ovatkin yli kaksi kertaa kalliimpia), aika usein sisäfilettä jne jne. En katso hintoja kaupassa, laatu on tärkeintä. Ja siihen menee kyllä rahaa.
Teen yleensä koko viikon ruokaostokset kerralla ja jos loppusumma on 100 euroa, niin se on mukava juttu. Yleensä loppusumma on noin 130-150 euroa.
Mä teen helposti kaupoissa heräteostoksia, mutta esim yli 50 euroa maksavat kengät on sellainen, että niitä en heräteostoksena osta. Samoin yli 30 euroa maksavat lastenvaatteet. Yli 100 euroa maksavat vaatteet ovat sitten sellaisia, että harkitsen niitä tosi pitkään.
Joka kantaa kauppaan 3 kertaa viikossa sen 100 euroa. Tosin en kyllä kyttää hintoja ja myönnän, ostan valmiita, esim. niitä 700g vuokia, jne.
Te keillä on muutama muksu ettekä osta muutakuin raaka-aineet; millä ihmeen ajalla leivotte perheelleenne leivät ja teette kaikki ruuat alusta loppuun??
Minulla on keskimäärin aikaa max tunti päivässä tuohon ruuan laittoon. Siis jääkaapista lautaselle.
50 euroa, mutta me käydäänkin kaupassa jokatoinen päivä. - Olemme sen tyyppisiä ihmisiä, ettemme jaksa ennakkoon suunnitella viikon ruokia tai suunnitelmallisesti miettiä, mitä on vähän ja mikä hupenee parin päivän sisällä. Keittiössä on aina kauppalista, johon merkitään, kun joku loppuu ja kaupassa sitten kipaistaan lähestulkoon päivittäin. Yleensä kauppalasku on 30-40 euroa, mutta kyllähän siitä viikossa kertyy parisataa helposti.
Pelkästään lauantai-illan illallistarpeisiin menee se 30-40 euroa (meitä on 2 aikuista ja 1 10-vuotias), kun ostetaan siis yhdelle aterialle vähän paremmat raaka-aineet, jälkiruuat ja viini kylkeen.
50 euroa, mutta me käydäänkin kaupassa jokatoinen päivä. - Olemme sen tyyppisiä ihmisiä, ettemme jaksa ennakkoon suunnitella viikon ruokia tai suunnitelmallisesti miettiä, mitä on vähän ja mikä hupenee parin päivän sisällä. Keittiössä on aina kauppalista, johon merkitään, kun joku loppuu ja kaupassa sitten kipaistaan lähestulkoon päivittäin. Yleensä kauppalasku on 30-40 euroa, mutta kyllähän siitä viikossa kertyy parisataa helposti.
Pelkästään lauantai-illan illallistarpeisiin menee se 30-40 euroa (meitä on 2 aikuista ja 1 10-vuotias), kun ostetaan siis yhdelle aterialle vähän paremmat raaka-aineet, jälkiruuat ja viini kylkeen.
kuin ravata jatkuvasti kaupassa :)
Jos käydään viikonloppuna ajatellen viikon ruokia, 100e ei ole kovin paljon. Mutta aika paljon silti. Jos taas käydään kaupassa vähän miten sattuu (niinkuin me yleensä tehdään) on yli 40e kerralla paljon. Meitä on tässä perheessä kolme sekä kaksi kissaa.
Meillä (5 henkinen perhe) menee n. 200 EUR/vko ruokakauppaan (sisältää myös puhdistustuotteet ja vaipat). Eli mulle 100 EUR/vko olisi vähän. Paljon olisi taas lähemmäs 300 EUR/vko.
Ja kolme lasta ja kaks aikuista. Kaks on teinejä. En ymmärrä kyllä mitä ostatte jos noin paljon rahaa menee. Mä pihtaan ainaki ruokaostoksissa. Ja kukaa ei näe nälkää.
esim. lihapullia tai jotain kiusausta tms. useammaksi päiväksi. Nyt kun olen kotona leivon lasten kanssa päivän aikana ja on hyvin aikaa laittaa ruokaa. Isolla perheellä on pakko laskea, en tosiaan osta koskaan tuollaisia valmisruokia. Puuroja keitellään iltapaloiksi, hedelmät tarjouksesta, marjat itse kerättyjä, leikkeleitä harvoin jne.
Joka kantaa kauppaan 3 kertaa viikossa sen 100 euroa. Tosin en kyllä kyttää hintoja ja myönnän, ostan valmiita, esim. niitä 700g vuokia, jne.
Te keillä on muutama muksu ettekä osta muutakuin raaka-aineet; millä ihmeen ajalla leivotte perheelleenne leivät ja teette kaikki ruuat alusta loppuun??
Minulla on keskimäärin aikaa max tunti päivässä tuohon ruuan laittoon. Siis jääkaapista lautaselle.
20 e on iso raha vaikka sillä ei niin paljon enää nykyään saakaan
Sisältääkö myös pesuaineet jne. päivittäisjutut? Meillä kaks urheilijanuorukaista, koululainen, fyysistä työtä tekevä mies, minä, kolme alle kouluikäistä + lemmikit ja harvoin päästään alle sen 200 euroa viikko, vaikka mielestäni pihtailen ja teen tosi paljon itse. Teen kaksi lämmintä ruokaa päivässä, tosin arkena tietty koululaiset eikä mies ole niitä syömässä.
Vaikka ruokin yhdessä välissä myös miehen ja teinin sekä alakouluikäsen lapsen lisää. Siis yhteensä viis lasta ja kaks aikusta, mies fyysistä työtä tekevä. Sillon meni kauppaan ~100€/vko.
Meillä menee suunnilleen se parisataa viikossa, vaikka leivon itse, en osta juuri mitään ylimääräisiä, ei eineksiä tai valmispizzoja, mutta 2 teiniä + 2 aikuista, kolme alle kouluikäistä ja yksi alakouluikäinen kuluttaa totta vie enemmän...
t. se 65€ kauppaan eilen kantanu
Vaikka käynki töissä opiskelujen ohella.
Tosin nyt ku mies vastaa itse omien ja lastensa ruokamenoista niin ne on kasvanut aika paljon. Vaikka määrällisesti eivät syö kolmestaan enemmän kuin me neljästään. Mutta enemmän menee ruokaa roskiin ja enemmän on puolivalmista tai einestä. Toisaalta, meillä on enemmän kasviksia ja hedelmiä. Leipää en osta koskaan kaupasta, leivon itse.
Sisältääkö myös pesuaineet jne. päivittäisjutut? Meillä kaks urheilijanuorukaista, koululainen, fyysistä työtä tekevä mies, minä, kolme alle kouluikäistä + lemmikit ja harvoin päästään alle sen 200 euroa viikko, vaikka mielestäni pihtailen ja teen tosi paljon itse. Teen kaksi lämmintä ruokaa päivässä, tosin arkena tietty koululaiset eikä mies ole niitä syömässä.
niin meillä menee ehkä satanen viikossa.
Kaikkien vaippa- ym. ostosten kanssa summa lienee noin 150/vko.
Meillä perhe on 2 aikuista, 1 lapsi ja 1 kissa.
Jos siis kaikki ovat lounaan ja varmaan välipala-ajankin poissa kotoa.
Meillä aamupala ja lounasaikaan on pöydässä minun lisäksi kaksi lasta, välipala, päivällinen, iltapala on lisäksi mies.