Mita mielta nimesta Casimir?
Kommentit (32)
Ei se ulkomaalainen nimi tee lapsesta yhtään "eurooppalaisempaa", kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat. Olisiko sinusta oikeasti ihanaa jos kaikki ihmiset ympäri maailman ovat Alexeja, Emilioita ja Camilloja? Minusta sellainen olisi erittäin tylsää! Monikulttuurisessa maailmassa on eri kieliä ja kulttuureja ja erilaisia nimiä
Minunkin on äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä, miten vieraskielinen nimi tekisi lapsesta hienomman ja kansainvälisemmän. Itse työskentelen tehtävässä, jossa minulla on kontakteja ympäri maailman. Olen erinomaisen ylpeä supisuomalaisesta nimestäni, ja minusta on oikein hauskaa "vääntää" sitä yhteistyökumppaneilleni. Minkälainen on ihminen, joka ei arvosta omaa kieltään ja kulttuuriaan, vaan pitää sitä jotenkin vähäarvoisempana muihin kulttuureihin verrattuna? Ei se elämä kuulkaa sen hienompaa ja fiinimpää ole siellä ulkomaillakaan.
Ja vastaus kysymykseesi "millainen ihminen on se,joka ei arvosta omaa kieltään ja kulttuuriaan,vaan pitää sitä jotenkin vähäarvoisempana":
Sellainen ihminen joka on nähnyt maailmaa avoimin silmin ja tietää kokemuksesta että monessakin paikassa voi se elämä olla fiinimpää.
Päivi Pihtiputaalta antaa pojalleen nimeksi Michael niin miten tämä tekee tästä Michaelista kansainvälisemmän?
ei ole mitään tekemistä sen kanssa että jossakin muualla on hienompaa, kauniimpaa, rikkaampaa.
Jokainen kulttuuri ja kieli on yhtä arvokas. Suomalaisesta ei voi tulla muuta, vaikka kuinka muuttaisi ulkomaille. Hän tulee aina olemaan suomalainen ja siitä olisi syytä olla ylpeä.
Ajattelutapa, että joku toinen kulttuuri tai kieli olisi omaa kieltä/kulttuuria arvokkaampi, kertoo vain huonosta itsetunnosta.
Ei se ulkomaalainen nimi tee lapsesta yhtään "eurooppalaisempaa", kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat. Olisiko sinusta oikeasti ihanaa jos kaikki ihmiset ympäri maailman ovat Alexeja, Emilioita ja Camilloja? Minusta sellainen olisi erittäin tylsää! Monikulttuurisessa maailmassa on eri kieliä ja kulttuureja ja erilaisia nimiä
Minunkin on äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä, miten vieraskielinen nimi tekisi lapsesta hienomman ja kansainvälisemmän. Itse työskentelen tehtävässä, jossa minulla on kontakteja ympäri maailman. Olen erinomaisen ylpeä supisuomalaisesta nimestäni, ja minusta on oikein hauskaa "vääntää" sitä yhteistyökumppaneilleni. Minkälainen on ihminen, joka ei arvosta omaa kieltään ja kulttuuriaan, vaan pitää sitä jotenkin vähäarvoisempana muihin kulttuureihin verrattuna? Ei se elämä kuulkaa sen hienompaa ja fiinimpää ole siellä ulkomaillakaan.
Ja vastaus kysymykseesi "millainen ihminen on se,joka ei arvosta omaa kieltään ja kulttuuriaan,vaan pitää sitä jotenkin vähäarvoisempana":
Sellainen ihminen joka on nähnyt maailmaa avoimin silmin ja tietää kokemuksesta että monessakin paikassa voi se elämä olla fiinimpää.
MIRRI MIELEEN.Mieheni ei antanut laittaa meidän pojalle tuota nimeä.
mutta venäiset tulevat mieleen tai mustalaiset ja sitten tietysti rikkaat rantaruotsalaiset.
Joten jos ette kuulu mihinkään noista porukoista pitäisin nimeä ainakin etunimenä outona. Toiseksi nimeksi käy erikoisempikin.
suvaitsevia, avoimempia, kielitaitoisia, kiinnostuneempia ulkomaalaisista kulttuureista, rohkeampia opiskelemaan/työskentelemään ulkomailla
kuin meidän sukupolvi eli mammat täällä jotka jankataan jonkun nimestä!
Kansainvälinen nimi/muihin kieliin sulautuva, muitten siis myös helposti lausuttava nimi ei siis mielestäni ole ollenkaan huono asia.
Nuoret muutenkin jo elävät aivan eri maailmassa kuin me, esim netin kautta, ja luulenpa ettei nykyajan nuorille se "suomalaisuuden arvostaminen" ole kovinkaan tärkeä asia..mutta sanokaa te mitä tahansa haluatte...
mutta venäiset tulevat mieleen tai mustalaiset ja sitten tietysti rikkaat rantaruotsalaiset. Joten jos ette kuulu mihinkään noista porukoista pitäisin nimeä ainakin etunimenä outona. Toiseksi nimeksi käy erikoisempikin.
En usko että muissa Euroopan maissa ollaan NÄIN kapeakatseisia....
Tulee mieleen ketjut joissa kysellään missä löytyy kaupunginosa jossa ei ole mamuja. Pelkkä lyhennekin jotenkin loukkaava minusta.
Ootte te törkeitä!
Muualla on ihan normaalia että on kaikenvärisiä (Ruotsi, Viro, ja varsinkin mitä kauemmas mennään; Lontoo, Keski-Eurooppa)
aletaan korostaa omaa kulttuuria, koska usein se oma kulttuuritausta on ainoa millä erottaa itsensä muista.
Oman kulttuurin ja alkuperän korostaminen ei ole suvaitsemattomuutta.
Suvaitsemattomuutta on se, että koetaan että suomalaista nimeä ei voi antaa kun mietitään että miten ne ulkomailla osaa nimen lausua!
mutta venäiset tulevat mieleen tai mustalaiset ja sitten tietysti rikkaat rantaruotsalaiset. Joten jos ette kuulu mihinkään noista porukoista pitäisin nimeä ainakin etunimenä outona. Toiseksi nimeksi käy erikoisempikin.
En usko että muissa Euroopan maissa ollaan NÄIN kapeakatseisia....
Tulee mieleen ketjut joissa kysellään missä löytyy kaupunginosa jossa ei ole mamuja. Pelkkä lyhennekin jotenkin loukkaava minusta.
Ootte te törkeitä!Muualla on ihan normaalia että on kaikenvärisiä (Ruotsi, Viro, ja varsinkin mitä kauemmas mennään; Lontoo, Keski-Eurooppa)
että lapselle tulee varmasti oman kansallisuuden ja kulttuurin mukainen nimi.
Mulla ei ole mitään syytä korostaa suomalaisuuttani.
Ja itsetunto on kunnossa,kiitos!
Minulle kaikki maat ja kansat ovat ihan samaa massaa, ihmisinä eroavat muista ne jotka ovat mukavia, sympaattisia tms.
ja lainatakseni jonkun toisen sanoja täältä av:lta: Suomi on yksi pieni kärpäsenpissa maailmankartalla.
Ne jotka eivät ole matkustelleen eivät vaan voi sitä mitenkään tajuta, vaikka tuijottaisivat karttaa seuraavat 24h.
ja nyt voidaan taas jatkaa keskustelua;
suomalaiset vs.ulkomaalaiset nimet
Casimir on hieno nimi!
T. Casimirin äiti. Ja huom suomenruotsalainen ;)
kuin kansalaisuudesta!
Jotkut osaavat antaa lapselleensa juuri sen OSUVAN ja oikean nimen. Toiset ei...
Se onkin tarkkaa hienosäätöä löytää se oikea nimi!
Tuskin kansalaisuudella nimen kannalta mitään väliä ole. Muistakaa että elämme 2000-lukua.
Kasimir/Casimir on kiva nimi, mielleyhtymät on kivoja.
Verrattuna näiden isänmaanpuolulstajien Yrjöön, Juhaan tai Nikopetteriin.