Mita mielta nimesta Casimir?
Kommentit (32)
En vaan ymmärrä miksi antaa supisuomalaiselle lapselle nimeksi Casimir, miksei esim. Kasimir kelpaa? Kasimirhan se alkuperäismuotokin on.
Minä en halua maailmaa, jossa ihmiset ovat nimeltään:
Brandon Turpeinen
Brandon Zhang
Brandon Johansson
Brandon Rodriguez
Brandon Vasiljev
Brandon Ashkenazi
Taistelen tällaista yksikulttuurista nimimaailmaa vastaan ja työhöni kuuluu mm. näillä keskustelupalstoilla mielipidevaikuttajana toimiminen ja yritän saada muutkin kunnioittamaan oman kulttuurinsa nimiä.
En vaan ymmärrä miksi antaa supisuomalaiselle lapselle nimeksi Casimir, miksei esim. Kasimir kelpaa? Kasimirhan se alkuperäismuotokin on. Minä en halua maailmaa, jossa ihmiset ovat nimeltään: Brandon Turpeinen Brandon Zhang Brandon Johansson Brandon Rodriguez Brandon Vasiljev Brandon Ashkenazi Taistelen tällaista yksikulttuurista nimimaailmaa vastaan ja työhöni kuuluu mm. näillä keskustelupalstoilla mielipidevaikuttajana toimiminen ja yritän saada muutkin kunnioittamaan oman kulttuurinsa nimiä.
vaan yrität vaikuttaa siihen?
En ymmärrä.
Tätä minä kutsun suvaitsemattomaksi.
Tulee mielleyhtymä mustalaisiin tai johonkin itämaiseen tai toisaalta rikkaisiin rantaruotsalaisiin. Jos sukunimenne on suomenruotsalainen niin ok mutta ei suomalaisen nimen kanssa.
Tunnen yhden parikymppisen Casimirin, kutsutaan tosiaan Kalleksi. Symppis kaveri :)
Jos olette ihan suomalaisia, niin onko pakko tunkee ceetä lapsen nimeen? Ellei siis ole jotenkin suvusta se nimi ceellä.
supisuomalaiselle, suomenkieliselle lapselle vieraskielistä nimeä vielä vieraskielisellä kirjoitusasulla.
Pirjo ja Pentti ei muutu sen hienommiksi tai erikielisiksi oli heillä sukunimenä Partanen tai Eriksson.
Tulee mielleyhtymä mustalaisiin tai johonkin itämaiseen tai toisaalta rikkaisiin rantaruotsalaisiin. Jos sukunimenne on suomenruotsalainen niin ok mutta ei suomalaisen nimen kanssa.
Miksi Pirjo ja Pentti Erikssonin olisi hyväksytympää antaa lapselleen nimeksi Casimir Leonard Maximilian kuin Pirjo ja Pentti Partasen?
suloisen näköinen pitkä- ja kiharatukkainen pikkupoika :)
Jos poika taas on isokokoinen, romuluinen jne. ei nimi sovi lainkaan.
Toisaalta Kasimir on mielestäni parempi.
Mutta nämä ovat todennäköisesti vain minun mielikuviani, toisilla on toisenlaisia ;)
ettei lapsen tarvitse aina sanoa:olen Casimir C:llä.
ihme vastauksia muuten osa noista muista...en voi muuta sanoa.
samaa mieltä siitä, että miksi pitää tehdä siitä lapsesta ulkomaalaisniminen jos lapsi puhuu vain suomea, ok jos osaa ruotsia, englantia tai muuta vierastakieltä.
Itse törmään jatkuvasti siihen, että annetaan mitä hienopia nimiä perussuomalaiselle lapselle ja sitten vanhemmatkaan ei osaa lausua nimeä vaan esim. Jenny sanotaanki Jennyyyy!!!!
Mutta itse kysymykseen, Casimir on kaunis nimi. Antakaa se C:llä jos on oikeasti ns. tarvetta muuten k:lla.
ei ole ihme jos tulee varakkaat suomenruotsalaiset suvut mieleen: Casimir Ehrnrooth.
Tunnen kaksi Kasimiria ja he ovat Kassuja, eivät Kalleja. Kelpo lempinimiä kumpikin.
supisuomalaiselle, suomenkieliselle lapselle vieraskielistä nimeä vielä vieraskielisellä kirjoitusasulla. Pirjo ja Pentti ei muutu sen hienommiksi tai erikielisiksi oli heillä sukunimenä Partanen tai Eriksson.
samaa mieltä siitä, että miksi pitää tehdä siitä lapsesta ulkomaalaisniminen jos lapsi puhuu vain suomea, ok jos osaa ruotsia, englantia tai muuta vierastakieltä. Itse törmään jatkuvasti siihen, että annetaan mitä hienopia nimiä perussuomalaiselle lapselle ja sitten vanhemmatkaan ei osaa lausua nimeä vaan esim. Jenny sanotaanki Jennyyyy!!!! Mutta itse kysymykseen, Casimir on kaunis nimi. Antakaa se C:llä jos on oikeasti ns. tarvetta muuten k:lla.
En ymmärrä tätä ajattelutapaa että "suomalaiselle lapselle suomalainen nimi".
Ensinnäkin suomalaiset nimet on jollain tavalla aika tylsiä. Kaikissa ihan sama "fiilis". Erilaisuus kunniaan!!
Jos nykyään annetaan enemmän ulkomaisia nimiä,sehän on vaan hyvä. Ehkä vähitellen suomalaisistakin tulisi vähän enemmän "eurooppalaisia". (sosiaalisempia, matkustelevampia, hyvät käytöstavat, smalltalk hallussa jne.)
Nämä kasvavat lapset voivat päätyä elämässään mihin vaan, yliopistoon Eu-maihin tai vaikkapa Kanadaan tai vaikka Viroon, kukapa tietää! On se nimi sitten paljon käytännöllisempi ulkomailla kun muutkin osaavat lausua, eikä tarvitse tavata jotain supusuomalaista nimeä. (ja en nyt tarkoita klassisia Anna, Emma ym.jotka sopivat kaikkien suuhun)
Piti vaan nyt tulla tämä sanomaan tänne...sori...
Ei se ulkomaalainen nimi tee lapsesta yhtään "eurooppalaisempaa", kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat.
Olisiko sinusta oikeasti ihanaa jos kaikki ihmiset ympäri maailman ovat Alexeja, Emilioita ja Camilloja? Minusta sellainen olisi erittäin tylsää!
Monikulttuurisessa maailmassa on eri kieliä ja kulttuureja ja erilaisia nimiä. Ei nimikulttuurilla ole mitään syytä muuttua yksikulttuuriseksi.
Mieltäni oikein lämmitti kun luin lehdestä kuinka tyttö oli saanut nimeksi Taimi ja sukunimi ruotsinkielinen nimi. Oikein hyvä juttu että lapselle annetaan sellainen nimi mitä hän on, eikä naamioida suomalaista, suomenkielistä lasta Carola Anna-Maj Elisabethiksi yms.
samaa mieltä siitä, että miksi pitää tehdä siitä lapsesta ulkomaalaisniminen jos lapsi puhuu vain suomea, ok jos osaa ruotsia, englantia tai muuta vierastakieltä. Itse törmään jatkuvasti siihen, että annetaan mitä hienopia nimiä perussuomalaiselle lapselle ja sitten vanhemmatkaan ei osaa lausua nimeä vaan esim. Jenny sanotaanki Jennyyyy!!!! Mutta itse kysymykseen, Casimir on kaunis nimi. Antakaa se C:llä jos on oikeasti ns. tarvetta muuten k:lla.
En ymmärrä tätä ajattelutapaa että "suomalaiselle lapselle suomalainen nimi".
Ensinnäkin suomalaiset nimet on jollain tavalla aika tylsiä. Kaikissa ihan sama "fiilis". Erilaisuus kunniaan!!Jos nykyään annetaan enemmän ulkomaisia nimiä,sehän on vaan hyvä. Ehkä vähitellen suomalaisistakin tulisi vähän enemmän "eurooppalaisia". (sosiaalisempia, matkustelevampia, hyvät käytöstavat, smalltalk hallussa jne.)
Nämä kasvavat lapset voivat päätyä elämässään mihin vaan, yliopistoon Eu-maihin tai vaikkapa Kanadaan tai vaikka Viroon, kukapa tietää! On se nimi sitten paljon käytännöllisempi ulkomailla kun muutkin osaavat lausua, eikä tarvitse tavata jotain supusuomalaista nimeä. (ja en nyt tarkoita klassisia Anna, Emma ym.jotka sopivat kaikkien suuhun)
Piti vaan nyt tulla tämä sanomaan tänne...sori...
samaa mieltä siitä, että miksi pitää tehdä siitä lapsesta ulkomaalaisniminen jos lapsi puhuu vain suomea, ok jos osaa ruotsia, englantia tai muuta vierastakieltä.
Itse törmään jatkuvasti siihen, että annetaan mitä hienopia nimiä perussuomalaiselle lapselle ja sitten vanhemmatkaan ei osaa lausua nimeä vaan esim. Jenny sanotaanki Jennyyyy!!!!
Mutta itse kysymykseen, Casimir on kaunis nimi. Antakaa se C:llä jos on oikeasti ns. tarvetta muuten k:lla.
Voi olla, että on ruotsalainen nimi, mutta Venäjä tuosta nimestä tulee mieleen.
Ei ihmistä suomalaiseksi usko, jos sen nimi on Casimir. Miksei edes Kasimir?
Ei se ulkomaalainen nimi tee lapsesta yhtään "eurooppalaisempaa", kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat. Olisiko sinusta oikeasti ihanaa jos kaikki ihmiset ympäri maailman ovat Alexeja, Emilioita ja Camilloja? Minusta sellainen olisi erittäin tylsää! Monikulttuurisessa maailmassa on eri kieliä ja kulttuureja ja erilaisia nimiä
Minunkin on äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä, miten vieraskielinen nimi tekisi lapsesta hienomman ja kansainvälisemmän. Itse työskentelen tehtävässä, jossa minulla on kontakteja ympäri maailman. Olen erinomaisen ylpeä supisuomalaisesta nimestäni, ja minusta on oikein hauskaa "vääntää" sitä yhteistyökumppaneilleni.
Minkälainen on ihminen, joka ei arvosta omaa kieltään ja kulttuuriaan, vaan pitää sitä jotenkin vähäarvoisempana muihin kulttuureihin verrattuna? Ei se elämä kuulkaa sen hienompaa ja fiinimpää ole siellä ulkomaillakaan.
Voi olla, että on ruotsalainen nimi, mutta Venäjä tuosta nimestä tulee mieleen. Ei ihmistä suomalaiseksi usko, jos sen nimi on Casimir. Miksei edes Kasimir?
Kyllä suomalaisen pojan nimi voi olla Casimir tai Kasimir!
Kateellisten kommentteja vaan, jotka ovat laittaneet liian tylsät nimet lapsilleen ja nyt harmittaa.
hänen isänsä on romani.On siis tumma hiuksinen ja ruskeasilmäinen. Todella komea nuorimies. Isompana varmasti tytöt pyörivät ympärillä :). On muutenkin oikein mukava poika.
Tää menee nyt ohi aiheen, mutta menköön. Olen asunut useassa sellaisessa maassa, joissa maahanmuuttajien osuus on huomattavan suuri, ja siellä ollaan paljon rasistisempia kuin täällä. Valitettavasti se siis ei ole mikään tae...
Joskus karkeaa rasismia näkee myös maissa, joissa maahanmuuttajat puhuvat jopa samaa kieltä!