Palaan töihin, tod.näk. irtisanotaan
Osaatteko kertoa kuinka minun tulisi varautua palaveriin, jossa kartoitamme esimieheni kanssa onko minulle tarjota enää töitä? Olen siis palaamassa neljän vuoden äitiys- ja hoitovapaiden jälkeen töihin eikä omaa työtehtävääni (eikä yksikköä) ole olemassa. Myöskään minulle soveltuvaa hommaa ei ole löytynyt.
Ajattelin siis varautua siihen, että minut irtisanotaan, mutta kuinka voin varautua siihen? Mitä minun pitää ottaa huomioon tai tietää?
Kommentit (22)
Olin laittanut esimiehelle viestiä, että olisin palaamassa ja onko minulle töitä tarjolla. Parin viikon päästä henkilöstöpäällikkö laittoi viestiä takaisin ja ehdotti tapaamista ennen töitteni alkua, jossa päättäisimme mitä teemme. Sitä ennen saisin tiedon kaikista vapaista paikoista, joista voisin itse arvioida onko tarjolla mitään sopivaa.
Jos olisinkin tajunnut sopia tuon aikaisemmin. Olen kysellyt lapsille hoitopaikkaa sekä yksityiseltä, että kunnalliselta, mutta vastausta en ole vielä saanut. Jos saan hoitopaikan, mutta en töitä, perun hoitopaikan tietysti ja hoidan lapseni kotona.
Onhan tämä ihme säätämistä ja ahdistaakin kun kaikki on niin auki.
ap
En ole 11, mutta mulle kävi niin että viime tipassa jatkoin hoitovapaata, firmassa jatku irtisanomiset mut kun sitten 1,5 vuoden päästä palasin töihin paljon suunniteltua myöhemmin, pahin vaihe oli firmassa jo ohi ja pääsin parempiin hommiin joista olin lähtenyt.