Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy lapsettomuuden valinneelta naiselta ;)

Vierailija
17.01.2009 |

Hei,

En tiedä onko tällä palstalla juuri omasta halustaan lapsettomia, mutta luulisin, että ei ole. Itse olen valinnut lapsettomuuden, ja olen ikäisistäni ystävistäni ja sukulaisistani ainoa, jolla ei ole lapsia. Se herättää joskus hieman ihmetystä ja kysymyksiäkin - ja joskus harvoin jopa epäuskoa. Joskus mietin, että tuleekohan heille koskaan mieleen kysymyksiä, joita ei ehkä kehtaa kysyä suoraan kasvotusten tutulta (hieman niinkuin en kehtaisi kysyä raskaudesta kertovalta ystävältä oliko raskaus toivottu, vaikka epäilisin, että ei ole), joten niinpä ajattelin aloittaa aiheesta keskustelun.

Vauva-palstasta olen kuullut ystäviltäni, jotka kai täällä joskus ainakin vierailevat. Niinpä tässä surffaillessani satuin törmäämään tänne ja ajattelin vihdoin vilkaista millainen palsta on ihan mielenkiinnosta. :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joko tehdää tai ei-tehdä. Vai meinaatko, että miehesi teksi lapsen esim. toisen naisen kanssa, mutta te jatkaisitte parina?

Mieshän voi tehdä lapsen vielä 70-vuotiaanakin, mutta nainen ei. Miehesi varmaan tietää, että hänellä on siunun hedelmällisen kauden jälkeen vielä mahdollisuus lapseen, sinulla sitä ei enää ole.

Totta, lapsi joko tehdään tai ei... Kompromissilla tarkoitin sitä, että molemmat voisivat olla tyytyväisiä ja jatkaa avioliitossa. Esimerkiksi niin, että jos tekisimme lapsen, jäisi hän kotiin lapsen kanssa ensimmäiseksi vuodeksi ja minä jatkaisin työelämässä, tai että emme tekisi lasta, vaan ottaisimme vaikkapa ns. kummilapsen autettavaksi. En osaa näin äkkiseltään sanoa, mitä mieltä olisin jos hän yllättäen haluaisikin lasta kovasti, koska ei ole koskaan aiemmin sanonut mitään sellaista.

t. aloittaja

Vierailija
22/22 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelkaa ym. kun kerran om mahdollisuus meidänkin lapsellisten puolesta miehesi kanssa:)

Matkustelenkin mielelläni aina kun siihen tulee mahdollisuus! :)

Nyt pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa nousta aamulla aikaisin töihin ("hullu tutkija"). Katson aamulla onko uusia viestejä.

Hyvää yötä ja kiitos mielenkiintoisista kommenteista! En odottanut näin montaa vastausta näin lyhyessä ajassa. Teillä on todella aktiivinen palsta täällä! :D

t. aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla