Varastetut rattaat
Kannattaa tehdä muutama kysymys myyjälle,jos olet ostamassa lasten vaunuja tai rattaita käytettynä,esim.pyytää näyttämään ostokuittia tms.joka osoittaa niiden olevan kaupasta ostetut. Ihan vaan sen takia ettei kukaan varmastikkaan halua ostaa lapselleen mahdollisesti varastettuja kulkuvälineitä....
Meidän rapusta vietiin hyväkuntoiset Brion Happy rattaat sekä lampaantalja joka lastani lämmitti kylminä pakkaspäivinä.Harmittaa ihan kamalasti vieläkin,niillä rattailla oli tunnearvoa ja ne toimi hyvin meidän arjessa,en ymmärrä minkälainen ihminen vie pienen ihmisen kulkuvälineen...
Kommentit (24)
eli ei oikeasti kannata jättää rappuun.
Toivottavasti löytyvät vielä
rapussa saa säilyttää rattaita. Pelstuslaki kieltää sen.
Väri, katoamisalue, päivä, ym. Joku on voinut nähdä.
niin ja portaiden alla ei kyllä ole kenenkään tiellä...
Kaikilla ei ole talossaan sellaista hienoutta kuin hissi! Eikä asuntoja voi aina valita ekasta tai tokasta kerroksesta...
Kuljeta siinä ylimpään rattaita ja ratasikäisiä lapsia + kauppakasseja...
TODELLA edesvastuutonta säilyttää rattaita rapussa, ei se huvikseen ole kiellettyä. Noh, joku on ollut samaa mieltä ja auttanut teitä kun ette itse ole tätä tajunneet. Jos ei voi kuljettaa kasseja sun muita niin MUUTTAKAA. Ihan on oma valinta missä asutte!
niin ja portaiden alla ei kyllä ole kenenkään tiellä...
Kaikilla ei ole talossaan sellaista hienoutta kuin hissi! Eikä asuntoja voi aina valita ekasta tai tokasta kerroksesta...
Kuljeta siinä ylimpään rattaita ja ratasikäisiä lapsia + kauppakasseja...
Todella nopeasti rappukäytävä täyttyy myrkyllisestä savusta!
joskus, niillä on demonstraatiokäyttöön sellasia videoita, jossa rappukäytävässä olevat rattaat joku ohikulkeva pyromaani tuikkaa tuleen. Sen verran nopea kuolema tulee rapun asukkaille, juurikin sen myrkyllisen savun takia, että laiskuuttaan rattaat rappuun jättävät pitäisi saattaa jonkun rangaistuskäytännön piiriin.
Jooo puhutte ihan asiaa syttyttämisestä, mutta se ei ollut kyllä nyt tämän ketjun aihe. vaan varastetut kärryt
ap:ta viisaampi on voinut viedä ne siitä pois sytyttämisvaaran takia. Onko sulle ap koskaan huomautettu siitä, että rattaita ei saa säilyttää siinä?
kellarista/ulkoiluvälinevarastosta missä niitä olis pitänyt säilyttää? Oisko joku vienyt ne sinne?
noi korvaa! Ja nyt sitten varmaan opit ettei omaisuuttaan kannata jättää tyrkylle.Mulla on vaunuissa vaijerilukko.Sillä kiinnitän jos joskus joudun ne johonkin jättämään (rappuun en tosin jätä).
Pohjoisessa kun joskus asuttiin, niin siellä oli tyyppejä, jotka ihan kiersivät ja kyttäsivät,missä ihmiset vaunujansa pitävät.Kävivät sitten öiseen aikaan hakemassa pois.Naapurien uudet tuplat meinas lähteä.Onneksi oli valpas naapuri ja vaunut säästyivät.
Vähän sinisilmäistä luulla ettei lapselta vaunuja viedä :)
Varkaat kunniaan! Varkaus on hieno teko, ja jokaisen pitää se suorittaa tilaisuuden tullen. Kehuja varkaalle! AP, kyllä sinun omaisuutesi kuuluu muille!
avasi silmät ainakin muutamalle ihmiselle aiheesta muiden turvallisuus/on olemassa muitakin ihmisiä kuin minä itse. AP on todella omahyväinen ihminen jättäessään rattaansa rappuun, mitäs siitä vaikka rapullinen ihmisiä kuolee, kunhan ap:n ei tarvi raahata sitä lastaan pitkää matkaa, vaan jättää rattaansa rappuun. On olemassa sellainenkin asia, kuin paloturvallisuus, jota jokainen vastuuntuntoinen ihminen noudattaa. Ap ei. Toivottavasti tän jälkeen noudattaa.
varmaan kuitteja monia vuosia säilyttelee... en minä ainakaan. Takuuajan joo mutta en sen jälkeen. Varsinkin kun se paperi menee huonoksi, en minä joka kuitista ala kopiota ottamaan. Että en tiedä millä sen voisi todistaa että on oikea omistaja.
noi korvaa! Ja nyt sitten varmaan opit ettei omaisuuttaan kannata jättää tyrkylle.Mulla on vaunuissa vaijerilukko.Sillä kiinnitän jos joskus joudun ne johonkin jättämään (rappuun en tosin jätä).
Pohjoisessa kun joskus asuttiin, niin siellä oli tyyppejä, jotka ihan kiersivät ja kyttäsivät,missä ihmiset vaunujansa pitävät.Kävivät sitten öiseen aikaan hakemassa pois.Naapurien uudet tuplat meinas lähteä.Onneksi oli valpas naapuri ja vaunut säästyivät.
Vähän sinisilmäistä luulla ettei lapselta vaunuja viedä :)
Meillä myös aina lukitaan jos johonkin pitää jättää. En ymmärrä miksi useimmilla ei ole lukkoa. Ei kukaan jätä pyöräänsä lukitsematta, mutta rattaat jättää. Samaa hintaluokkaa meillä.
Missään taloyhtiössä ei saa muutenkaan säilyttää rattaita rappukäytävässä, se on vastoin paloturvallisuusmääräyksiä.
Pyöräkellarissakin säilytettävät rattaat kannattaa laittaa pyörän lukolla kiinni, etteivät lähde jonkun matkaan.
Aikamoista harmistumista aiheuttaa tuo rattaiden/vaunujen jättäminen rappuun eikä niinkään niiden varastaminen joka minusta on teoista alhaisin!
Miksi ihmiset jättävät rappuun rattaitaan...niin helppo vastaus,niille ei löydy tilaa muualtakaan,ei sen kummempaa.Jos joku innostuisi ne sytyttämään,se olisi todella kamalaa,mutta yhtä todennäköistä kuin jäädä auton alle keskellä kirkasta päivää!
Ne jotka sitä kritisoivat asuvat itse omakotitaloissa ym.ylellisyyksissä joihin saavat kärrynsä mahtumaan aivan loistavasti tai sitten eivät ole vanhempia ollenkaan,niin helppo silloin puhua puhua...
Lukkoa käytin rattaissa silloin kun jätin ne muualle kuin rappuun,uskoin naiivisti ettei kukaan kehtaa tulla toisten omaisuutta sieltä hakemaan ja kun olen pitänyt pihapiiriämme suht rauhallisena vaan toisin kävi.Ja ne raputhan ovat lukossa illan ja yön...
Kadonneet rattaat ovat Brio/Happy merkkiset,vaalean beiget väriltään,hyväkuntoiset ja vietiin koillis-Helsingistä.
ja minusta on todella alhaista varastaa vaunuja/rattaita, kyllä on pokkaa mokomalla varkaalla! :/
Mutta olen myös samaa mieltä siitä, että rappukäytävä ei ole oikea paikka vaunujen säilyttämiseen. Paloturvallisuusohjeet on laadittu jokaisen parhaaksi, ja niitä oikeasti pitäisi noudattaa! Monessa kerrostalossa vaunujen säilytysvarasto on hankalassa paikassa, joten käyttäminen vaatii viitseliäisyyttä. Mutta yhtäkään kerrostaloa en ole nähnyt, jossa tätä varastoa EI olisi, ihan sen takia että rakennusohjeet sellaisen vaativat. Ja jos tilaa varastosta tai muualta kuin rappukäytävästä ei löydy on asia otettava puheeksi taloyhtiössä, tavaroiden säilyttäminen kuuluu niihin yhteisiin hyviin tapoihin, joita kerrostaloasumisessa on noudatettava.
Missään taloyhtiössä ei saa muutenkaan säilyttää rattaita rappukäytävässä, se on vastoin paloturvallisuusmääräyksiä. Pyöräkellarissakin säilytettävät rattaat kannattaa laittaa pyörän lukolla kiinni, etteivät lähde jonkun matkaan.
En ole ap. Otan kantaa nyt varsinaisen aiheen ohi tähän kerrostalossa rattaiden säilyttämiseen. Asun vanhassa 70 luvulla rakennetussa kerrostalossa, jossa on pieni hissi. Kun työnnän hissiin pikkurattaat, Softyt, joissa lapsi istuu, ja sitten sinne menen minä, isompi lapsi - hissi on aivan täysi, se on ahdas. Jos minulla olisi siinä kauppakassit tai roskapussit, emme sopisi ja joskus olen sanonut isommalle että hänen pitää kävellä, koska ei sovi hissiin - myös silloin, kun nostan pienemmän pois rattaista, hississä olen minä, normikokoinen aikuinen, leikki-ikäinen ja kassien paljous. Meillä EI OLE MINKÄÄNLAISIA LÄMPIMIÄ SÄILYTYSTILOJA RATTAILLE TAI FILLAREILLE !! tässä kerrostalossa. On kylmät tilat, jotka ovat täynnä fillareita, ja tällä hetkellä lumihangen takana. Sinne ei rattaat sovi. Enkä jättäisikään kylmään. On vain parvekkeen alle rakennettu lautaseinät, ala- ja yläosat auki. Fillareita säilytetään käytävässä, jossa on verkkokellarit. Siis käytävässä. Ja se on täynnä niitä fillareita. Yritin raivata tilaa meidän rattaille, mutta aina joku pyöränomistaja työnsi ne eri paikkaan ja otti tilan omalle kulkupelilleen. Lisäksi tuo tila on hankala käyttää, ovat sellaisen painavan metallioven takana, jossa on terävä korkea metallikynnys. Ulkoa ei pääse suoraan, vaan ensin mennään rappukäytävään ja siitä tuonne välikäytävään eri avaimella. Säilytän rattaita ala-aulassa, rappujen alle. Niiden rahallinen arvo ei onneksi iso ole, jos joku varastaa, mutta olisimme yhtäkaikki ilman kulkuvälineitä. Miksi en vie hissillä omaan kerrokseen ja sisälle huoneistoon? Siksi, että eteiseen EI SOVI. Jos otan nuo pikku rattaat eteiseen, ja jätän ulko-oven eteen sisäpuolelle, emme pääse vessaan, huoneen pohjaratkaisu on sellainen. Toinen syy on, että rattaat ovat likaiset. Jalkakäytävät on täynnä koiran paskaa (ihan oikeasti jas liioittelematta, tämä alue on ihan täynnä koiran jätöksiä!! ja keskellä kävelyteitä kun on niin isot lumikinokset ) , en halua sitä eteiseeni yhtään enempää, riittää että pesen kenkiä ja lasten haalareita. Toisinaan tuon rattaat omalle rappukerrokselleni, siinäkään eivät ole muiden asukkaiden tiellä.
tuollaisen talon lapsiperheen asunnoksi? Kuulostaa joltain asuntolalta.
et edes pyorakellariin tai muualle lukkojen taakse?