Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saagan siskon nimipohdinta jatkuu, mielipiteitä/ajatuksia kaipailen

Vierailija
16.03.2010 |

Nimiä ollaan nyt mietitty ja etunimiksi on ehdolla neljä vaihtoehtoa ja viimeisiksi nimiksi on pari vaihtoehtoa. Isosiskon koko nimi on Saaga Helmi Aurora

Ehdolla etunimeksi

Eedit (minun ehdoton ykkössuosikki)

Veera

Roosa (ehkä eniten molempien mieleen)

Liina

Viimeisiksi nimiksi tullee joku näistä

Usva Tuulia

Usva Ilona

Lumi Tuulia

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eedit Lumi Tuulia

Vierailija
2/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin nimeksi Taika Lumi Tuulia.

Saaga ja Taika :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Fööga

Vierailija
4/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga tai Tooga

Vierailija
5/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eedit Usva Ilona

tai

Liina Usva Tuulia

Eedit on itse asiassa aika kiva, laittakaa se :)

Vierailija
6/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin Saana.

Vierailija
7/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Eeditin kannalla, mutta tuo kirjoitusasu on hieman omituinen, vaikka muuten kannatan sitä, että nimet kirjoitetaan kuten ne sanotaan. Jostain syystä Eedit vaan näyttää omaan silmään tosi oudolta, valitsisin Edith tai Edit (tämäkin omaan silmääni kyllä vähän outo, tulee mieleen editointi). Jos sukunimi on esim. Virtanen, niin Edit(h) on mielestäni liian hieno nimi, silloin kannattaisin varmaankin Veeraa.

Toisiksi nimiksi pakko kai kannattaa sitten Lumi Tuuliaa, koska Usva ei ole omaan makuun, joskaan en tykkää Lumi-nimestäkään, mutta parempi kuin Usva. Oisin muuten fiilispohjalta luullut, että Usva on ensisijaisesti miehen nimi, mutta on se näköjään ensisijaisesti kuitenkin naisen nimi, vaikka molemmilta sitä löytyykin. Huomaatte kuitenkin kai tämän pienoisen "Unelma Sirpa Leena" -ilmiön näissä "Usva Tuulia" ja "Lumi Tuulia" -nimissä? Jos ei haittaa, niin ok.

Vierailija
8/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei olis kelvannut mullekaan on sen verta ruma nimi, mutta niin on Saagakin! Joku vitun noita! Muutenkin vähän säälittävää jossain vauvapalstalla pohtia nimivaihtoehtoja, eikö sulla ole kavereita?

Pisti vähän naurattamaan, kun tällaisen viestin yhteydessä puhutaan säälittävyydestä. Henkilöllä, joka tällästä tekstiä kirjottelee, taitaa itsellään olla pahemmanlaatuisia patoutumia.

Btw kannattaa varmaan uudestaan katsoa sanakirjasta saagan merkitys, jos se nyt tarkoittaa mielestäsi "vitun noitaa".

Vierailija
9/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi myös silmään kirjoitusasu, mutta ensin Saagan kohdalla. Saga tarkoittaa satua saaga ei vissiin tarkoita mitään?

Edith vanha kansainvälinen nimi, eikä nykymaailmaasa enää mitenkään hieni Virtasellekkaan (mikä nykyään olisi).

Samaten en pidä usva nimestä (koko ihminen hiukan sumussa..)

Olen Eeditin kannalla, mutta tuo kirjoitusasu on hieman omituinen, vaikka muuten kannatan sitä, että nimet kirjoitetaan kuten ne sanotaan. Jostain syystä Eedit vaan näyttää omaan silmään tosi oudolta, valitsisin Edith tai Edit (tämäkin omaan silmääni kyllä vähän outo, tulee mieleen editointi). Jos sukunimi on esim. Virtanen, niin Edit(h) on mielestäni liian hieno nimi, silloin kannattaisin varmaankin Veeraa. Toisiksi nimiksi pakko kai kannattaa sitten Lumi Tuuliaa, koska Usva ei ole omaan makuun, joskaan en tykkää Lumi-nimestäkään, mutta parempi kuin Usva. Oisin muuten fiilispohjalta luullut, että Usva on ensisijaisesti miehen nimi, mutta on se näköjään ensisijaisesti kuitenkin naisen nimi, vaikka molemmilta sitä löytyykin. Huomaatte kuitenkin kai tämän pienoisen "Unelma Sirpa Leena" -ilmiön näissä "Usva Tuulia" ja "Lumi Tuulia" -nimissä? Jos ei haittaa, niin ok.

Vierailija
10/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Ööga.

Vierailija
11/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa minulta kannatuksen!

Vierailija
12/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni nimi on Saga ja mietin myös nimeä pikkusiskolle.Olen harkinnut nimeä Erin.Taika olisi kiva,mutta mies ei ymmärrä :)

Vierailija
13/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin Saana.

Vierailija
14/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että Eedit on kaunein, mutta omituinen minustakin tuo kirjoitusasu, tulet EDIT=EDITOINTI heti mieleen. Eli Eedith, Edith

Saagan kanssa kävisi parhaiten nimi jossa joku vierasperäinen kirjain.

Roosa ja Liina etenkin aivan liian pehmeä, vaikkakin kaunis.

Usva Tuulia/ Lumi Tuulia kuulostaa hassuilta peräkkäin. Usva on kyllä muutenkin tosi outo (kuten pojan nimi Sumukin)

Tuulia on mielestäni niiiiin kulunut.

Eedit Lumi Ilona näistä ehdotetuista nimistä.

Itse laittaisin vaikkapa:

Greta Hilma Katarina

Frida Anna Alexandra

Sofia Aada Victoria

Fiona Lahja Cesilia

Vierailija
15/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usva-nimestä. Eedit Usva Ilona kuulostaa minusta teidän vaihtoehdoistanne parhaalta. Eedit on ihan nätti nimi, mutta kirjoitusasua voi joutua joskus selventämään.

Olen missannut aikaisemmat keskustelut tästä enkä siis tiedä, mitä kaikkia nimiä on ehdotettu, mutta minusta Saagan siskolle sopisi myös mm. Kreetta, Silva, Seela, Maaret, Viena, Iisa, Sonja tai Verna.

Vierailija
16/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni myös Eeditille.

Vierailija
17/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu tosin siitä, että olen itse iät ja ajat sitten päättänyt, että jos vielä saisin tytön, hän saisi isänsä äidin nimen ja tämä oli nimeltään edith. (haluaisin tosin vielä lisäksi tytön jonka nimi on heta ja ehkä vielä yhden jonka nimi on sunna ja voisin minä vielä ottaa tytön, jonka nimi on sanja) harmi, ettei enää taida lisää lapsia tulla. kuusi heitä jo onkin tosin.

Vierailija
18/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vaihtoehdoista sanoisin Eedit tai Liina. Roosa on aika yleinen.

Vierailija
19/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on muutenkin kiva nimi.

Eedit Usva Ilona on minunkin suosikkini.

Vierailija
20/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eedit Lumi Tuulia olisi oma suosikkini,tosin ehkä tuo Eedit Usva Ilona sointuu parhaimmin.Mites ap mitä tykkäätte nimestä Inga?

Saaga ja Inga?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä