Jos pitäisi mainita vaan YKSI maa, niin minkä maalainen ruoka on sun suosikkia?
Jos suomalaista ei oteta lukuun.
Meillä sekä miehen, että lastenkin suurta herkkua on tex-mex ruoka (ja itsekkin rakastan tuota) eli meillä syödään tuota aika useasti.
Kommentit (96)
No japani on ainoa maa jonka ruokaa olen saanut syödä tarpeeksi "paikallisesti"... Ja superhyvää oli, joten laitan sen ykköseksi. Kiinalainen olis myös hyvä ykkönen mutta en ole syönyt kuin vain suomiravintolakinkkejä ja tiedän että paikallinen ruoka on hyvin erilaista niin en siitä sitten tiedä.
Vaikea valita, mutta taidan japanilaiseen päätyä minäkin!
Rakastan merenantimia ja japanilaisessa ruoassa riittää valinnanvaraa.
Ihanaa, kuukauden päästä olen syömässä italialaista ruokaa Italiassa!
Ekan lomapäivän illallisella otan:
- antipastoksi "insalata caprese con mozzarella di bufala"n (tomaatti-buffalomozzarella-salaatin)
- primo piattoksi "pasta ai frutti di mare"n (pastaa tuoreilla merenelävillä)
- secondo piattoksi "tagliata con rucola e scaglie di parmigiano" (naudanpihviä rucolapedillä ja parmesaanilastuilla)
- ja dolceksi tiramisua, espresson ja lasillisen limoncelloa
Namm! Tuskin maltan odottaa! :)
Indoneesia, turkkilainen kotiruoka ja arabialainen keittiö, intian ihanuuksia unohtamatta, ei osaa valita kaikki niin nam!
Kyllä aasialaiset keittiöt on lähellä mun sydä--- ei kun suuta. Thaikku, korealainen, vietnamilainen ja kiinalainen.
Arabialainen ruoka menettelee myös silloin tällöin.
Ranskassa ruoka on aina hyvää, tykkään matkustella sinne.
Italialainen ruoka on enimmäkseen tylsää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:32"]
Ihanaa, kuukauden päästä olen syömässä italialaista ruokaa Italiassa!
Ekan lomapäivän illallisella otan:
- antipastoksi "insalata caprese con mozzarella di bufala"n (tomaatti-buffalomozzarella-salaatin)
- primo piattoksi "pasta ai frutti di mare"n (pastaa tuoreilla merenelävillä)
- secondo piattoksi "tagliata con rucola e scaglie di parmigiano" (naudanpihviä rucolapedillä ja parmesaanilastuilla)
- ja dolceksi tiramisua, espresson ja lasillisen limoncelloa
Namm! Tuskin maltan odottaa! :)
[/quote]
Kuulostaapa herkulliselta. Itse olen menossa Venetsiaan syksyllä ja oikein odotan, että pääsen yhteen Venetsian keskustan ravintolaan, jossa tarjoillaan maailman parasta risottoa. Merenelävärisotto ja tattirisotto ovat kummatkin aivan taivaallisia. Jälkiruoaksi pannacottaa vadelmakastikkeella. Sekin vie kielen mennessään.
Ja Venetsiassa kun ollaan niin aperitiiviksi otetaan tietenkin jompi kumpi Venetsian omista drinkeistä eli Bellini tai tuo nykyisin jo Suomeenkin rantautunut Aperol Spritz...
Thaimaalainen ja Kiinalainen
Oletteko maistaneet kiinan keittiön tofua?
Uskomatonta ♡
AP:n tex-mex on tarkaan ottaen kaksi maata, USA (Texas) ja Meksiko.
Vastaan: Ranska, etelästä pohjoiseen, Atlantin rannikolta Saksan rajalle.
Mexicolainen,kreikkalainen ja italialainen on lemppareita👌 ja tuleehan noissa kiinalaisissakin käytyä
Elän Virossa ja pidän virolaisesta ruuasta lähellä suomalaista, mutta paljon vaikutteita Venäjältä ja muualta Balttiasta.
Pitää valita Italia ja Intian väliltä... Varmaan Italia, koska en halua elää ilman pizzaa :D
Kolumbia ja mun lapsuuden ruuat. M29 ja latino
Italialainen. Itse kokkaan lähinnä sitä. Pastat, juustot, yrtit, tomaatti, valkosipuli.