Vauva ei nuku sängyssä, vaarallista?
Meidän poika nukkuu pääsääntöisesti vaunuissa, öisin vaunut ovat sisällä ja päivällä poika nukkuu vaunuissa ulkona. Joskus päivällä torkkuu myös sitterissä.
Alusta asti poika on itkenyt sängyssä kun sinne yritettiin häntä alkuun nukuttaa. Nukahtaa kyllä sänkyyn, mutta herää viimeistään vartin päästä ja voi viedä parikin tuntia ennen kun poika uusiks nukahtaa. Tuo alko viedä minulta liikaa voimia ja väsymystäkin oli liikaa ja yhtenä yönä sit päätettiin koittaa nukkuisko vaunuissa yön paremmin ja vaunuissa nukuttu yö meni parilla heräämisellä. Nyt on toistaseks nukutettu vaunuissa, mut jossain vaiheessa nuokin jää pieneks ja mihin sit laittaa pojan nukkumaan. Ei kyllä jaksais sitä jatkuvaa heräilyäkään enää.
Kommentit (8)
Sama juttu, vauva huusi n 9kk ikään asti aina kun yritti laittaa pinnikseen mutta nukkui hyvin mun vieressä. 9kk ikäisenä sitten siirrettiin ihan kivutta ja huudattamatta omaan sänkyyn jossa nukkuu nyt hyvin.
ei kukaan lapsista ole tykännyt nukkua pinnasängyssä. En tiedä mikää siinä on ollu, mutta kun ollaan laitettu nukkumaan jatkettavaan sänkyyn, niin ovat alkaneet nukkua omassaankin. Äitiyspakkauslaatikossa "nukkui" nuorin, ehkä 10 yötä yhteensä... Mutta välissä meilläkin on nukuttu ja sitten vähän vajaan vuoden (nuorimmainen oli 2kk, kun laitettiin jatkettavaan) ikäisistä omissa sängyissään. Jatkettavaan sänkyyn mä oon vuorannu peittoja, niin eivät ole satuttaneet itseään reunoihin ja sänky on ollu meidän sängyn ja seinän välissä, niin ei ole tarvinnu ite nousta öisin!!
kuin että jossain vaiheessa vauva tulee itse sieltä ulos (pinnasängyn etu on ne korkeat laidat) jos et pysty häntä koko ajan vahtimaan/laita sinne valjaisiin yöksikin (ja jotkut tulevat kuulemma ulos valjaistakin).
helposti myös omaan sänkyynsä ja huoneeseensa.
Tuossa on tosiaan se vaara, että lapsi tippuu vaunuista. Vauvan ei paljon tarvitse osata liikkua, kun saa itsensä reunan yli. Ja ei valjaisiin yöksi. Siinä on ensinnäkin kuristumisriski, ja yritäpä itse nukkua koko yö sänkyyn sidottuna niin, ettet yhtään pysty kääntymään.
Olisiko mahdollista nostaa vaunukoppa pinnikseen? Niin vauva ei ainakaan pääsisi putoamaan.
pinnasänkyyn, niillä pinnasänkyä voi hetkuttaa jos liike on se mikä auttaa lastasi nukkumaan
googleta Vyssan Lull, keinujalat
Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä. Tuo vaunuista putoaminen kävi minullakin mielessä.
ap
monestihan ihan pienet vauvat pelkäävät nukkuu "isossa" pinniksessä. meidän tyttö alkoi nukkumaan pinniksessä paremmin vasta noin 10kk ikäisenä. siihen asti nukkui enimmäkseen meidän kanssa samassa sängyssä.