Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot! Suihku päivittäin vai

Vierailija
16.03.2010 |

mahdollisimman harvoin? Kummin pysyy iho parempana?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen joka toinen päivä itseni suihkussa ja siitä huolimatta naama kuivaa tosi paljon, joten joutuu käyttämään rasvoja suihkun jälkeen mikä tosin sitten aiheuttaa noita näppylöitä..

Vierailija
2/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saippuan tilalla voi käyttää perusvoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iho voi hyvin.

Vierailija
4/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kerran tai kaksi kertaa koko suihkussa viikossa. Hiukset pesen joka toinen päivä lavuarissa. Päivittäin kyllä kainalot ja alapään.

Vesi vie ihon omaa rasvaa pinnalta, joka aiheuttaa kuivuutta ja kutinaa. Rasvaus on myös tärkeää päivittäin.

Vierailija
5/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoikäni ollut atoopikko. Mielestäni asia on hyvinkin yksilöllinen, mutta itse olen jokapäivä käynyt suihkussa ja sen jälkeen perusteellinen koko vartalon perusrasvaus.

Itselleni asia on ok, koska olen tottunut, mutta moni ystäväni joilla on atooppinen iho käyvät harvemmin suihkussa mutta silti hygieniasta on huolehdittava. Se on tärkeä osa ihonhoitoa!

Vierailija
6/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut parhaiten 1x viikossa kokovartalopesu, toki jos ovat likaisia pesen useammin, ja paikallisesti myös. Noin yleensä iho on kohtalaisen hyvä, kortisonia joudutaan käyttämään n. 1-2x vuodessa kuurina. Mutta aikuisen on varmaan pakko pestä useammin, koska haiseminen on vähän toista luokkaa kuin pikkulapsella, jos pesee vain kerran viikossa...

Vierailija
7/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse käy noin puolentoista vrk:n välein + muut pesut tietty. Iho kohtuullisessa kunnossa. Kaikilla lapsistamme on kuivahko iho, parilla atooppinen. Nuorin on vajaa nelikuinen ja aika harvakseltaan käytetään kokovartalopesussa, kun iho kuivuu tosi paljon. Pesusta pari päivää iho on tosi kuiva. Rasvaamme kyllä pesun jälkeen. Kun pesusta on mennyt se pari-kolme päivää, alkaa iho olla hyvä. Atoopikko kaveri vain puhui päivittäisestä pesusta, että siten iho voi parhaiten ja mietinkin, että uskallanko koittaa tuon pienimmän kanssa niin tiuhaa pesua.

Vierailija
8/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihku joka päivä, jotta vanhat rasvat lähtee pois. Suihkun jälkeen puhdas iho rasvataan vielä vähän kosteana. Tarvittaessa rasvataan useamman kerran päivässä ja käytetään keskivahvaa kortisonirasvaa kuureina.

Nämä ohjeet paikallisen keskussairaalan ihotautipolilta.

Vierailija
9/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihoni ei kestä hyvänä jos en käy suihkussa säännöllisesti. Kerran päivässä on hyvä. Saa kuolleen ihosolukon pois, joka estää voiteita imeytymästä hyvin. Lisäksi liiat pöpöt, pölyt ja sellaiset lähtevät vedellä. Pesuaineita en käytä turhan usein, ne tuppaavat pesemään vähän liian hyvin. Tuossa joku puhuikin niistä tärkeistä ihon rasvoista. Voitelen aina välittömästi suihkun jälkeen, vielä ollessani kosteassa suihkutilassa. Muuten joudun tosi ongelmiin.

Vierailija
10/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu perusvoiteella suihkusaippuan tapaan, ceridal öljy kropalle heti suihkun jälkeen. Atooppinen iho voi hyvin. Sauna 1xvk.

Vierailija
11/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut parhaiten 1x viikossa kokovartalopesu, toki jos ovat likaisia pesen useammin, ja paikallisesti myös. Noin yleensä iho on kohtalaisen hyvä, kortisonia joudutaan käyttämään n. 1-2x vuodessa kuurina. Mutta aikuisen on varmaan pakko pestä useammin, koska haiseminen on vähän toista luokkaa kuin pikkulapsella, jos pesee vain kerran viikossa...

me EI rasvata päivittäin, vain pesun jälkeen/jos on ihottumaa (silloin kortisonilla ja/tai bepanthenilla). Eli siis pääsääntösesti ihan ihon omilla rasvoilla pärjäävät tuolla suihkurytmillä.

Vierailija
12/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim 2 krt viikossa kunnon kylpy tai pesu, varsinkin jos on atooppinen iho, sillä vaikka ei käyttäisi mitään pesuainetta, vesi kuluttaa ihon luontaista rasvaa, jota sitten koetetaan rasvaamalla korjata. Muutenkin vauvoille suositellaan 2-3 pesua per viikko, joten kyllä pieni pärjää vähemmälläkin, kunhan peppu pestään tarvittaessa ja tietysti muualtakin, vauvat kun eivät samallalailla hikoile kuin aikuiset (jos ollenkaan)

Vierailija
13/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muistaakseni tämän hetkinen suositus :)

Olen kokeillut myös vanhaa suositusta, eli suihku korkeintaan joka toinen päivä (toki pesin silloinkin kerran päivässä kainalot jne).

Mielestäni iho voi paremmin suihkun kanssa. Ajatuksena tuossa on käsittääkseni se, että ihon bakteeritaso pysyy matalampana suihkun kanssa.

Vierailija
14/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkua 3 kertaa päivässä. Tätä piti jatkaa nin kauan kuin vielä iho oli "hiekkapaperina" Kylpyä ei silloin suositellut. Nyt iho parempi ja suihkua harvemmin ja kylpy kerran viikossa.

Vierailija
15/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisin, mikä itselle/lapselle parhaiten sopii. Minulle/meidän lapsille on selkeästi pahempi, mitä useammin pesee (vaikka rasvaisikin), iho menee ihan auki ja haavoille, ja heti kun pystyn vähentämään pesemistä (esim. käsienpesuahan on monesti vaikea välttää vaikka 10x pvä, jos on esim. vatsatautia tms.), tilanne normalisoituu.

Vierailija
16/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä rasvaa ihoa päivittäin. Iho pysyy näin todella hyvänä.

Vierailija
17/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi iho hiekkapaperia, vaikka atopia tullut vasta äskettäin (1 vuoden aikana ei ollut ongelmia). Kannattaa siis etsiä itselle paras vaihtoehto -tai siis lapselle paras vaihtoehto

Vierailija
18/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v6kk poika käy kerran päivässä lyhyessä haaleassa suihkussa, ei pesuaineita. Pesun jälkeen lumiukkorasvaus.

Pesun idea on siinä, kun atoopikkoja rasvataan joka päivä niin ei laiteta sitä "likaiselle" iholle.

Tämähän riippuu tietenkin paljon siitä miten paha atopia on. Meillä pojalla jatkuvasti punaista lanttiihottumaa, joka kutisee ja kiusaa. Suihku ja rasvaus joka päivä pitää sen edes jotenkin kurissa.

Vierailija
19/19 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v6kk poika käy kerran päivässä lyhyessä haaleassa suihkussa, ei pesuaineita. Pesun jälkeen lumiukkorasvaus.

Pesun idea on siinä, kun atoopikkoja rasvataan joka päivä niin ei laiteta sitä "likaiselle" iholle.

Tämähän riippuu tietenkin paljon siitä miten paha atopia on. Meillä pojalla jatkuvasti punaista lanttiihottumaa, joka kutisee ja kiusaa. Suihku ja rasvaus joka päivä pitää sen edes jotenkin kurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän