Tämäkin myyjä osaa Huutiksen hakusanojen käytön. ARGH!
Kommentit (40)
Niin sen voi laittaa esim. näin:
Katsoppas muutkin kohteeni, myynnissä paljon tyttöjen (tai poikien, riippuen kohteesta) vaatteita koosssa X. Ei niitä kaikkia merkkejä todellakaan tarvi mainita, kun varsinkin näillä myyjillä ei edes ole niitä kaikkia merkkejä myynnissä :D
Miten muuten ostaja voi rajata hakujaan?
Hakuoperaattorit on keksitty sitä varten, että voi hakea useampaa merkkiä kerralla. Jos haluaa hakea sekä reimatecin että p o p:n haalareita, senkun kirjoittaa molemmat hakukenttään ja pistää OR väliin. Ei ole vaikeaa. Sen sijaan pelkkien reimatecien haku on mahdotonta, jos joka ikiseen myynnissä olevaan haalariin on laitettu hakusana reimatec merkistä riipumatta.
Hakusanojen käytön pitää olla ihan selkeyden ja helppokäyttöisyyden nimissä kiellettyä. Jos kaikki "mainostaa" kohteitaan hakusanoilla, ollaan just tässä typerässä tilanteessa, jossa jopa tarkasti rajatulla haulla saa 489 tulosta, joista 75% ei ole sitä mitä haettiin vaan myyjän kalastelua...
Jos tietää, mitä haluaa, pitäisi pystyä tarkistamaan, onko sitä myynnissä.
Itse olen alkanut käyttää hakuoperaattoria NOT ihan vaan siksi, että hakusanojen käyttäjät eivät tartu seulaan ja listalle tulee vain "kunnollisia" ilmoituksia.
Kyllä kuvauksessa pitää saada kertoa jos joku tuote on vastaava kuin joku toinen. Esim halpislaturi, vastaa Nokian laturia x, jolla voi ladata puhelinmalleja y, z jne.
Tai jos myynnissä on Adidaksen verkkapuku, niin hakusanana pitää saada käyttää tarkentavia sanoja "verkkatakki, verkkahousut, adidas, verkkarit" jne
Totta ka sen pitää olle kiellettyä. Miten muuten ostaja voi rajata hakujaan?
Hakuoperaattorit on keksitty sitä varten, että voi hakea useampaa merkkiä kerralla. Jos haluaa hakea sekä reimatecin että p o p:n haalareita, senkun kirjoittaa molemmat hakukenttään ja pistää OR väliin. Ei ole vaikeaa. Sen sijaan pelkkien reimatecien haku on mahdotonta, jos joka ikiseen myynnissä olevaan haalariin on laitettu hakusana reimatec merkistä riipumatta.Hakusanojen käytön pitää olla ihan selkeyden ja helppokäyttöisyyden nimissä kiellettyä. Jos kaikki "mainostaa" kohteitaan hakusanoilla, ollaan just tässä typerässä tilanteessa, jossa jopa tarkasti rajatulla haulla saa 489 tulosta, joista 75% ei ole sitä mitä haettiin vaan myyjän kalastelua...
Jos tietää, mitä haluaa, pitäisi pystyä tarkistamaan, onko sitä myynnissä.Itse olen alkanut käyttää hakuoperaattoria NOT ihan vaan siksi, että hakusanojen käyttäjät eivät tartu seulaan ja listalle tulee vain "kunnollisia" ilmoituksia.
Nyt puhutankiin kohteisiin KUULUMATTOMISTA hakusanoista!
Totta hitossa voi esim. sanoa, että laturi sopii esim. Nokian X ja Y malleihin tai halpis ohjain sopii Snes koneeseen.
Tai jos myy esim. Lassien haalaria, niin kohteeseen voi laittaa välikausi haalari, välikausihaalari, välikauteen, syksyhaalari, keväthaalari jne. Mutta siihen EI saa laittaa Reimatec, Lenne, Jonathan, Ticket to heaven jne. jne. sanoja!
Ja jos nyt totta puhutaan, niin mua naurattaa aina nuo myyjät, jotka eivät osaa käyttää hakua.. Tai luulevat, ettei huutaja osaa hakea.. Kun olen myös nähnyt tällaisia kohteita:
(Tämä on keksitty!):
Nalle palapeli:
Nalle palapeli, 70 puista palaa. Kuvassa nallet ovat rannalla pallon ja ämpärin kanssa.
Hakuun: nalle, palapeli, puista, ämpäri, pallo jne.
Tai sitten:
Raidallinen body unisex
Tytönn tai pojan raidallinen pitkähihainen body, merkki Lindex.
Hakuun: Tytön, pojan, raidallinen, sininen, punainen, keltainen, vihreä, body, pitkähihainen, Lindex jne.
Tottakai ilmoitukseen pitää ja saa kirjoittaa, jos kyseessä on halpismerkki, joka on yhteensopiva jonkin roisen merkin kanssa tai muuta vastaava oleelista tietoa.
Samaten kuvaustietojen sisältämiä sanoja voi ihan hyvin listata perusmuodossa, jotta haku osuu - nehän ovat jo valmiiksi osa asiallista kuvausta.
Se mitä mä vastustan on tämä:
se on kurjaa jos hakusanat ei liity kohteeseen mut jos haen reimateciä, toivon et myyjä laittaa vastaavien merkkienkin nimet kohteeseen esim. lenne, ticket to heaven, remu, jonathan jne. jotta löydän vastaavatkin.
En ymmärrä, miksi kaikkien haut pitää pilata, koska joku ei jaksa kirjoittaa hakulaatikkoon useampaa sanaa.
Eri merkeillä on usein esimerkiksi eri mitoitus, ja ainakin itse ostan näkemättä ja sovittamatta vain merkkejä, joita meillä/minulla on aiemmin ollut. Sitä mitoitukseltaan tuttua merkkiä etsiessä kyllä ottaa päähän kun hakuun saa 39 muutakin merkkiä...
Viimeksi nautin tästä ongelmasta, kun etsin uusia conversen tennareita puhkikuluneiden tilalle. Huutiksessa kolme neljästä hakutuloksesta oli converse-tyyppisiä tennareita tai random tosuuja, joihin oli muuten vain heitetty hakusana. Päädyin ostamaan kengät muualta. Joo sori avautuminen, mutta ärsyttää suunnattomasti huutistaukit, joilla on päällä hakusanaterrori tai jotka muuten vaan eivät osaa nimetä kohteitaan fiksusti. Huutis on kuitenkin hirveän hyvä palvelu ja on sääli, että ihmisten typeryys tekee siitä välillä niin hankalan käyttää.
samassa muodossa kuin ilmoitustekstissä :D Sanasta sanaan eikä siis perusmuotoina tms.
Ehdit vaan väliin, kun kirjoittelin. :)
Mut kommentii oli siis kakskymppiselle, joka puolusti sitä, että esimerkiksi adidaksen verkkatakkia myydessä saa käyttää hakusanoina asiaan liityviä sanoja perusmuodossa.
Mut noi hakusanasekoilijat on kyllä huvittavia.
Tuleeko teille muuten ikinä tarvetta kommentoida omituista, kallista, huonosti laadittua tai hölmösti nimettyä ja hakusanoitettua kohdetta kysymyksiin?
Mulle noin käy aika usein, mutta kertaakaan en ole vielä sortunut. Muuta kyllä sekin päivä vielä tullee...
Mä meinaan joskus kirjoittaa myyjälle kysymyksen tyyliin:
Mitenkäs nämä XYZCV (=ne katsoppas muut kohteeni merkit) liittyy tähän myynnissä olevaan X rättiin? Mutta olen vielä saanut hillittä näppissormet :D
Ja noillekkin, jotka kirjaavat sanasta sanaan nuo ilmoituksen sanat siihen hakulistaan, olen meinannut pari kertaa vähän vinkata siitä hausta :D Tuo nimittäin antaa niin idiootin kuvan myyjästä :D
Me&i-tuotteita, niin minua ei todellakaan kiinnosta kenenkään henkkamaukkarätit.
Raivostuttaa.
Esim. jos myy haalaria, voiko laittaa näin:
Huudettavana Lassien vaaleanpunainen välikausihaalari, hiukan pienempää kokoa kuin reimatec mutta reilumpaa kuitenkin kuin polarn o. pyret.
Meandi (me&i) -tyylinen uusretro kuvio niskassa sisäpuolella kokolapun kohdalla.
Meillä tämän kanssa on ollut ticket to heaven - asusteet ja niiden sävymaailma sopiikin todella hyvin tähän pukuun kun taas cupcake:n vaaleanpunainen ei ihan sovi.
Huuteluiloa!
Esim. jos myy haalaria, voiko laittaa näin:
Huudettavana Lassien vaaleanpunainen välikausihaalari, hiukan pienempää kokoa kuin reimatec mutta reilumpaa kuitenkin kuin polarn o. pyret.
Meandi (me&i) -tyylinen uusretro kuvio niskassa sisäpuolella kokolapun kohdalla.
Meillä tämän kanssa on ollut ticket to heaven - asusteet ja niiden sävymaailma sopiikin todella hyvin tähän pukuun kun taas cupcake:n vaaleanpunainen ei ihan sovi.
Huuteluiloa!
Otsikko saattaa olla jotain:
^*^*^*^*PrInSeSsAlLe SuPeRsÖpÖä KeSäÄn^*^*^*^*^KAIKKI HALUU TÄN!!
hakusanat on ujutettu sinne tekstin sekaan. Mutta kannattaa nekin kohteen käräyttää yp:lle..
Minä en hyväksi havaittua menetelmää muuta.
Lälläslää, eikö teidän rätit mene kaupaksi? =D
Kyllä sinäkin tulet saamaan sen bannin, kun sut käräytetään! Eli kannattaiskohan ihan suosiolla lopettaa tuon lapsellisen touhun!
Hyvin käy kauppa, ei ongelmia, mites teidän rätit?
LÄLLÄSLÄÄ!!! :D
koskaan ei voi tietää mistä täällä tapellaan
:-)
Varsinkin nuo "katsoppas muut kohteeni ja sen perässä miljoona eri merkkiä" saa mun veetutus käyrän nousemaan satavarmasti! Ja kyllä, se on kiellettyä, sanot sinä mitä tahansa :D Huutiksen säännöt kieltävät kyseisen toiminnan!
Ja kyllä, yp antaa noille varoitusken ja jos vielä vaan jatkavat, tunnus menee hetkeksi aikaa jäähylle! Eli nyt kaikki vaan käräyttämään näitä kakka myyjiä!!!!
Jotkut idiootit, jotka myyvät esim. laukkuja, laittavat jotain julkkisten kuvia, missä kyseisellä eukolla on kyseisen näköinen veska.
Ja jotkut fiksut piilottavat hakusanat, laittamalla ne valkoisella tekstillä tai harmaalla ja tekstin saa esiin vaan maalaamalla sen valkoisen alueen..