Voiko kokopäiväistä hoitopaikkaa muuttaa osapäiväiseksi?
Olen hakenut lapsille kokopäiväistä päivähoitopaikkaa, mutta jos en saakaan töitä, niin onkohan mahdollista muuttaa hoitopaikka osapäiväiseksi vai pitääkö hoitopaikka luovuttaa kokonaan pois? Onko tämä paikkakuntakohtaista?
Mielelläni siis hoitaisin itse lapsiani kotona, jos kerran itsekin olen kotona, mutta olisi helpompi mennä töihin (jos sellaisia ihmeitä sattuu saamaan), jos lapsilla olisi hoitopaikka valmiina.
Kommentit (6)
ja juuri tuon takia kannattaakin pitää paikka valmiina!
Mutta ees ja taas sitä ei vaihdella, vaan edellytetään yleensä, että jos vaihtaa, niin sitten ei oo taas heti vaihtamassa takaisin.
toisaalta jos olet op-paikalla ja työllistyt, sinulla on oikeus saada kp-paikka parin vkon sisällä, jos hoitpotarve on tullut äkillisesti.
Ota yhteyttä ph-toimistoon tai suoraan pk.n johtajaan!
Tiedän, että hoitopaikat ovat kunnassamme erittäin vähissä :( Siksi laitoin hakemukset jo nyt, vaikka en tiedä pääsenkö töihin. Muuten voisi olla, että lasten hoitopaikka olisi pitkänkin matkan päässä kotoa.
Toivottavasti asiat järjestyvät kaikkien kannalta hyvin.
ap
Meillä ainakin aiemmassa asuinpaikassa isossa kaupungissa ruuhkaiseen päiväkotiin ei tosiaankaan saanut muita kuin kokoaikapaikkoja, ehkä joskus kuukausien kuluttua olisi voinut neuvotella osa-aikahoidosta. Onneksi päästiin muuttamaan rauhallisempiin maisemiin.
ihan tarpeen mukaan.