Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 7kk vauvan jaloille tai selälle jotain haittaa, jos seisoo koko ajan?

Vierailija
15.03.2010 |

7kk vauva oppi kaksi viikkoa sitten nousemaan pystyyn ja nyt ei tee mitään muuta kuin nousee ja seisoo. Ei ryömi, ei pahemmin leikikään.. Sylissäkin haluaa vaan nousta seisomaan, on niin innoissaan uudesta taidostaan.

Onko tuosta jotain haittaa vauvan luuston tms. kehitykselle, kun noin pienenä seisoo ja lähes koko ajan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kerta itse oppinut niin tekemään. Mites ajattelit seisomista estää?

Vierailija
2/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tosin yritetty leluilla ja muilla houkutella että konttaisi tai ryömisi, mutta meillä nyt sattuu olemaan tällainen seisojavauva :)

Tuntuu vaan hurjalta, kun vauva vielä aika pienikokoinen ja hennohko, että kestääkö polvet jne. olen kyllä kuullut tuon saman, että lapsi tekee itse sitten kun on valmis asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri oli noussutkin sitten jo kolmannelle portaalle..Se on menoa nyt! Ja pesukoneen pyörimistä voi seisten ihmitellä vaikka kuinka kauan :)

Vierailija
4/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella, että joku tuon ikäinen jo osaa seistä. Meillä kyllä kontataan kovaa vauhtia, mutta ei minkäänlaista kiinnostusta nousemiseen vielä ilmassa :)

On ne vauvelit erilaisia.

Vierailija
5/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollet siis seisota missään seisontatuolissa tms. Itse seisomalla ei voi tehdä mitään haittaa - paitsi tietty kaatuessaan.

Vierailija
6/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole moneen kuukauteen viihtynyt juuri muuten kuin pystyssä tai istualteen. Sitä piti jo alle puolivuotiaana kävelyttää kokoajan... rasittavaa. Nyt se kiipeilee jokapaikkaan, mutta ei ihan vielä kävele :)

Vierailija
7/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nousi pystyyn jo 6kk ikäisenä. Eipä tuota mikään lattialla pitänyt sen jälkeen enää. Vähän hassua oli, kun aina sanottiin, ettei saa istuttaa, ennenkun ite istuu... TYttö oppi istumaan itse vasta 8kk ikäisenä XD

Vierailija
8/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä tosiaan voi mitenkään estää. ;-) Eikä se mitään haittaa, päinvastoin, ainakin meillä tämä sama lapsi on ollut muutenkin motorisesti lahjakas, ikää nyt jo 4 v.

Vierailija
9/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö varasi jaloilleen nelikuisena, tykkäsi kamalasti tehdä niin. Nyt viisi ja puolikuisena se on alkanut vetää itseään ylös, pitää siis minua käsistä kiinni ja ponnistaa jaloilla itseään istumasta seisomaan. Ei ole käynyt mielessäkään sen olevan jotenkin vahingollista..

Vierailija
10/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kk "puitapitkin" ja 8kk tuetta.

Vierailija
11/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 7-kk päivänä, ja nyt ei paljoa muuta teekään. Osaa kyllä kontata ja ryöminytkin on jo 5-kuisesta, mutta tuo seisominen ja ylöspäin kiipeäminen on nyt ainoa mikä oikeastaan kiinnostaa. Meillä harmaita hiuksia aiheuttaa lähinnä kaatumiset, niitä kun tuolle huimapäälle sattuu useammin ku kaks kertaa päivässä... En ole edes ajatellut et tekis jaloille huonoa, kai se on siihen siltä osin valmis, kun kerran itse pyrkii ja haluaa vain seistä? Voin toki olla väärässäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän