Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt neuvoja kehiin! Apua! (vauvan nukkumisesta)

Vierailija
15.03.2010 |

Meillä tyttö 9kk herättää 5-8 kertaa yössä ja syö yön aikana yhteensä noin 0,4-0,5L maito tai velliä. Päivisin syö aamu+ilta puuron ja 2 keraa ruuan + välipalana hedelmää ja/tai velliä. Voiko olla oikeesti nälkä?

Olen tehnyt itse virheen ainakin siinä, että olen antanut nukahtaa syliin tai tuttipullo suussa. Miten saisin asian korjattua?

Neuvoja kaivataan!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvin pärjää kuvailemillasi ruokamäärillä, vaikka liikkuminen on nyt todella kovaa.

Syökö tuttia? Laita tutti suuhun yöllä, kun herää.Ja rauhottele silittelemällä tms. Mä en ikinä ota sängystä yöllä pois, en juttele ym. yöllä nukutaan. Vauva on hyvin ehdollistunut siihen. Tsemppiä!

Vierailija
2/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ei ole mitään virhettä siinä, että nukuttaa lapsen sylissa. Omasta mielestäni paras tapa on se, jolla lapsi nopeiten nukahtaa. Tavat ja rutiinit vaihtuvat moneen kertaan.

Voi tosiaan olla yöllä nälkä, mutta se voi johtua siitä, että ei syö päivisin tarpeeksi.

Mä tekisin niin, että lykkää yösyöttöä vaiheittain eteenpäin. Siis vaikka ekana yönä et anna mitään ennen kahta, sitten ennen kolmea jne. Lapsi oppii siitä vähitellen tankkaamaan päivisin.

Tuo ei sinänsä yöheräilyihin välttämättä vaikuta ollenkaan, toiset lapset heräilevät herkäsi ja se voi hävitä vasta leikki-iässä. Mutta varsinkin jos sulla on lapsi vellillä/korvikkeella, niin helpottaahan se kummasti kun ei niitä tarvitse viritellä.

Voit tarjota myös yöllä vettä pullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavan vuoksikin. Annatko joka kerta maitoa kun herää? Jos, niin lopeta se ja päätä, että annat ekan kerran vasta vaikka klo 3 jälkeen. Herääminen sinänsä on kyllä normaalia(valitettavasti).

Vierailija
4/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä juuri vieroitin 8kk yöpullosta. Kyllä minä ainakin huomasin, että yösyönnit muuttuivat sellaiseksi tavan vuoksi jutuiksi, ei aitoa nälkää. Esim. pullon tuttia vain mutusteltiin, ei imetty. Yksi yö sitten kun vauva heräsi samaan aikaan pullolleen, otin syliin, tutti suuhun ja annoin rauhouttua siinä. Jos olisi oikeasti nälkää kovaa itkenyt, olisin maitoa antanut, mutta oli sellaista kitinää ja nukahtamisyritystä vain. Meni vajaa tunti ja oli nukkumassa taas. Toisenä yönä meni 30 min ja nukkui. Ja siihen jäi. Nyt nukutaan kokonaisia öitä, ilman syöntejä.

Vierailija
5/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse enää ruokaa yöllä.

Itse lopettaisin yösyöttämisen. PIenen hetken varmasti protestoi, mutta sitten saa kaikki nukkua öisin.

Näin olen toiminut kolmen lapsen kanssa.

Vierailija
6/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

UNIKOULU KEHIIN! Yö syötöt eivät ole enää terveellisiä lapselle.

Vierailija
7/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempänä (alle puolivuotiaana) annoin melkein aina pullon suuhun kun heräsi. Pikkuhiljaa lopetin sen, ja nyt olen antanu vain kun on kulunut (2-)3,5 tuntia. Silti heräilee. Syö tuttia. Vettäkin olen kokeillut, mutta ei ole auttanut. Hermostuu vaan ja jos nukahtaa niin herää taas vartin päästä.

Syliin nukuttamisesta on ehkä ollut se haitta, että ei osaa nukahtaa ilman pulloa, syliä tms...

T. Väsynyt Ap

Vierailija
8/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös yö syöppö. Imetin vielä ja kaksi kertaa imi tissiä ja nukahti.

Päätin vain yhtenä päivänä että tänään meillä ei syödä yöllä maitoa vaan vettä. Annoin vettä, muutamana iltan ja tuuppasin tuttia suuhun.

Pari yötä oli rumpaa. Aamulla sai n 5.30 jälkeen sit nokkamukista maitoa. Jätin pullon samalla pois. Herra ei syönyt tuttia ennen kuin 8kk kun tissi jäi pois.

Kaveri nyt 1,5 kk ja herää yöllä 1-2 kertaa. Tutti riittää ja viereen nukkumaan jos ei omaan sänkyyn nukahda. Liikkuu kamalasti joten aamulla 6 aikaan herää ja kiireesti jotain suuhun muuten tulee kiukku.

Ei ole virhe nukuttaa lasta syliin. Jos vain itse jaksat nukuttaa niin antaa paukkua vaan. Meillä nukutettu isompi kaveri 2,5 v asti viereen.

Voimia :)

Vierailija
9/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oli valmis siihen, söi päivällä hyvin, joten ei olisi tarvinnut yöllä mitään, mutta aiemmista yrityksistä olla ilman ei tullut mitään. Niin sitten kokeilimme uudelleen ja yhden yön 2 tunnin kitinälä selvittiin, heräilee edelleen, mutta kaipaa vain läheisyyttä, joten otan viereen (tai oikeammin, tulee viereen nukkumaan, en itse edes herää siihen). Selvästi poika oli siis valmis lopettamaan ja tottakai se oma päätös siitä, että enää ei tipu! on tärkeä, lapsi vaistoaa, jos itse epäröi asian kanssa.

Vierailija
10/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten samasta ongelmasta; meillä tosin syötiin vain kerran yössä, mutta vauva silti heräili monta kertaa ja välillä vaati pitkääkin hyssyttelyä, ennen kuin unet jatkuivat.

Sain hyviä neuvoja! Kiitoksia vielä kerran! Tärkeimmät vinkit: 1. Lopeta yösyötöt 2. Älä anna nukahtaa tissille/pullolle. Noudatettiin, ja nyt kappas - meillä nukutaan yöt läpi!

Tässä linkki siihen aikaisempaan ketjuun, jos haluat vilkaista:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1116805/kertokaapa_m…

Iltaisin vauva saattaa olla tosi unelias viimeistä maitoa juodessaan, mutta ennen sänkyyn laittamista nostan pystyyn, haen katsokontaktia ja melkein mantrana hoen "hyvää yötä kulta nuku hyvin nuku aamuun asti". Vauva vähn siis havahtuu juuri sänkyyn mennessään, ja vaikka rikonkin jotain unikouluohjetta, jonka mukaan ei saisi enää kommunikoida, juttu silti toimii.

Alkuun piti paljonkin hyssytellä öisin, mutta koetin tehdä sen niin, että silittelyllä vain rauhoitin vauvan, mutta en silitellyt uneen saakka. Tuo oli varmaan tärkeää, koska nyt osaa nukahtaa itsestään taikka sitten siihen, että minä uneliaana edes kunnolla heräämättä sanon sängystöni, että "nyt nukutaan".

Vierailija
11/11 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suursyömäri puolivuotias. Me aloimme lisätä iltapuuroon ruokaöljyä (1-2 tl), niin ei ole enää ärtyisä aamuisin, kun siis oli ihan selvästi nälkäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi