Jos lasten isä ei maksa elareita ajallaan, se on lapsilta pois,ei multa.
Lapset eivät sit saa puuroa kummempaa ruokaa, ei vaippoja, ei vaatteita ja jos sairastuvat, saavat oottaa lapsilisäpäivään asti lääkkeitä.
Kommentit (18)
Elätätkö lapsesi ainoastaa tuilla? Tiesitkö, että lapsen kuuluu saada elatusta molemmilta vanhemmilta?
Laskelma
Lapsilisä 110 (vai mitä onkaan yh:lle)
isältä elatusta 200
äidiltä elatusta 200
lapsen osuus 500 kk, joten jos isän maksu myöhästyy pitäisi sen vaikutta loppujen lopuksi vain vähän...
Ainahan voit pyytää, että kela maksaa sen sinulle ja kela perii isältä.
elareilla 280€, eletään lapsilisäpäivään. Ja sossu huomioi lasten elatukseen 270€/lapsi. Eli siihen sitten lasketaan 146€ lapsilisä ja 140€, elari.
Jos elaria ei tule, haen itselleni eu-ruokapussin ja elän sillä äitiysrahaan asti, joka tulee 29.pv.
Lapset saavat seuraavan kerran ruokaa 26.pv jos isukki ei lataa elareita tilille tänään.
Ja kela ei ala maksamaan elareita, ennenkuin isukki jättää ne maksamatta.
Ja sossusta en saa mitään, koska mulla on alkuvuodesta ollut muka liikaa tuloja.
Kukaan ei jaksa näitä sinun juttujasi.
ainoastaan mun elämiseen 620, kun vähennän asumiskulut 170€, niin mulle jää omaan elämiseen jopa vähemmän kuin sossun normien mukaan pitäisi.
Psykis, yritä muunnella hieman tuota kirjoitustyyliäsi. Tälläisenään näistä menee helpon tunnistettavuuden vuoksi maku.
saas nähdä miten jaksan taas toukokuussa kirjoittaa 20krt kelan lappuun että työtön, työtön, työtön,.....
Eikö ne vois jotain esitäytettyä lomaketta laittaa, johon laittaisin vaan oman allekirjoituksen ja sen että olen ollut koko kuukauden ja loppuvuoden työttömänä.
Luoja että meitä laiskoja laulattaa, helppo raha ja elämä...
Elätätkö lapsesi ainoastaa tuilla? Tiesitkö, että lapsen kuuluu saada elatusta molemmilta vanhemmilta? Laskelma Lapsilisä 110 (vai mitä onkaan yh:lle) isältä elatusta 200 äidiltä elatusta 200 lapsen osuus 500 kk, joten jos isän maksu myöhästyy pitäisi sen vaikutta loppujen lopuksi vain vähän... Ainahan voit pyytää, että kela maksaa sen sinulle ja kela perii isältä.
Elätätkö lapsesi ainoastaa tuilla? Tiesitkö, että lapsen kuuluu saada elatusta molemmilta vanhemmilta? Laskelma Lapsilisä 110 (vai mitä onkaan yh:lle) isältä elatusta 200 äidiltä elatusta 200 lapsen osuus 500 kk, joten jos isän maksu myöhästyy pitäisi sen vaikutta loppujen lopuksi vain vähän... Ainahan voit pyytää, että kela maksaa sen sinulle ja kela perii isältä.
saas nähdä miten jaksan taas toukokuussa kirjoittaa 20krt kelan lappuun että työtön, työtön, työtön,.....
Eikö ne vois jotain esitäytettyä lomaketta laittaa, johon laittaisin vaan oman allekirjoituksen ja sen että olen ollut koko kuukauden ja loppuvuoden työttömänä.
Luoja että meitä laiskoja laulattaa, helppo raha ja elämä...
kun viihdyt täällä niin hyvin voit käyttää kalliista ajastasi 5 minuuttia kirjautuaksesi Kelan sivuille pankkitunnuksillasi ja täyttää hakemuksen sähköisesti. Säästää aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse kiikuttaa Kelaan tai postilaatikkoon niitä lappusia.
Lapset eivät sit saa puuroa kummempaa ruokaa, ei vaippoja, ei vaatteita ja jos sairastuvat, saavat oottaa lapsilisäpäivään asti lääkkeitä.
en mä nyt lähde lappua kelaan asti viemään. Mutta silti kela vois laittaa mulle esitäytetyn hakemuksen koko loppuelämäksi, kun en aio koskaan enää töitä hakea.
Ja tulihan ne elarit tililleni lopulta kun isukkiä vähän kovisteli. Seuraavalla kerralla laitan helvetin enkelien perintäosaston asialle.
Ja jäi vielä 100€ tilillekin, kai sillä lapsilisiin asti pärjää.
Sinä käyt omilla rahoillasi ostamassa itsellesi ruokaa ja vaatteita (ja tietty ne lääkkeet). Varmuuden vuoksi kirjoitat vielä siihen jugurtti purkkiin ÄIDIN.
Oletko sairas vai vain laiska?
Oletko huomannut, että monet yksinhuoltajaäiditkin käyvät työssä vaikka niillä olisi useampikin lapsi?
Itse olen yrittäjä, joka ei saa edes työttömyysturvaa töiden loppuessa tai jos yritys kaatuu niin menee tosi pitkään kun mitään tukea saisi, potuttaa maksaa veroja ja elättää loisia.
Sinä käyt omilla rahoillasi ostamassa itsellesi ruokaa ja vaatteita (ja tietty ne lääkkeet). Varmuuden vuoksi kirjoitat vielä siihen jugurtti purkkiin ÄIDIN.
Älä kosta lapsillesi sitä,että entinen ukkosi on luuseri. Lapset tulee aina ensin!
Ja 8kk ikäinen voi jo ihan hyvin juoda eu-ruokapussin maitojauheesta tehtyä maitoa. ei tartte kalliita korvikkeita.
En aatellut loppuelämääni loisia, mutta ottaisitko itse töihin yksinhuoltajaa, joka kieltäytyy ylitöistä, ilta- ja viikonlopputöistä ja on jatkuvasti lasten takia pois kun ei ole rahaa palkata lapsenvahtia.
Jos otat töihin, niin voin ehkä tullakin, mutta palkka pitää olla vähintäänkin 1500€/kk kokoaikatyöstä.
talous on mitoitettu niin että 15.pv on tilille tultava 280€? Kun ei ole rahaa, niin on melko hankalaa kakaroille mitään ostaa.
aivan kun lapset ei olisi omiasi vaan ainoastaan sen kusipäämiehen ja joudut pakosta heitä hoitamaan.
Vastuullinen vanhempi järjestää rahaa jostain lainaan sairastapauksessa ja hankkii lääkkeet ajallaan. Päivystyksestä voi pyytää parin päivän lääkkeet mukaan että ehtii asian järjestää.
Sosiaalivirastoon soitto niin antavat maksusitoumuksen suoraan apteekkiin ja ei tarvitse kuin hakea ne lääkkeet.
Ruokahuolto pitää osata miettiä niin että ruokaa on riittävästi kuukauden jokaiselle päivälle. Ajan kanssa kerätään kotiin varmuusvarastoa kuiva-aineisiin, ostetaan vähän säilykkeitä ja pakasteita.
Olen ollut yh-äiti jo kymmenen vuotta enkä kosta lapsilleni sitä että mies on luuseri.