Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on helpoin "ja rentouttavin" työ

Vierailija
15.03.2010 |

Muistan aikoinani -90 luvun alussa työskennelleeni kaupungin palveluksessa.

Näin jälkikä'teen ajatelle, siellä ei oikeastaan tehty työtä yhtään. Sattumanvaraisesti viikossa oli aktiivista työtä ehkä 5-15 tuntia.

Tämän lisäksi vielä tosiaan se näkökulma, että työksi kutsuttiin autolla ajoa tai ihan vaan paikalla olemista. Tätä autolla ajoa tai paikalla olemista oli 75-90 % "työnteosta".

Sen löysempää työntekoa en keksi, enkä ole vastaavaan törmännyt.

Pomo ei koskaan kysellyt että onko hommat tehty, kun ei niitä ollut, riitti että oli paikalla.

Syy tai perustelu paikalla oloon oli kai se, että miehitys oli mitoitettu pahimman tilanteen mukaan, joka toki tietysti oli siinä mielessä tärkeää, että pahimmassa tilanteessa oli niin kova kiire, että mikään ei riittänyt. Toisaalta, näitä kovia kiireitä oli arviolta noin 20 päivää vuodessa, loput oleskelua ja pahimman odottelua.

Voisin kuvitella, että bussikuskin homma on yksi rentouttavimpien joukossa.

Tai entä palomies ?

Vai onko nykymaailmassa enää tuollaisia "aikuisten päiväkotipaikkoja" olemassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ vois olla rentouttavaa? Saati palomiehen.

Ei ole sulla kovin paljon hajua mitä noissa ammateissa tehdään.

Vierailija
2/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ vois olla rentouttavaa? Saati palomiehen.

Ei ole sulla kovin paljon hajua mitä noissa ammateissa tehdään.

Ajattelisin, että rentouttavaa on sellainen työ mistä työntekijä todella pitää, ja mitä työntekijä ei pidä raskaana tai vaikeana, ei kuitenkaan tylsänäkään. Joku työ mitä voi tehdä kotona, rauhassa, eikä ole taloudellisia paineita tehdä enemmän ja nopeammin.

Minulle se voisi olla jonkun pienen vaateputikin myyjän työ, ei kuitenkaan oma liike, ettei stressiä.

Puutarhurin työ kenties? Tai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli kyllä löysääkin löysempää. Vitsailikin, että tullivirkailija on hyvä puoliso, kun tulee töistä kotiin on täysin levännyt ja päivän lehtikin on luettu.

Vierailija
4/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rentouttavaa on mielekäs työ, joka ei ylitä tekijänsä kapasiteetteja eli työntekijä ei koe työtään liian vaikeaksi tai kiireiseksi.

Vierailija
5/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöissä, esim. laivalla 2 viikkoa putkeen väh. 10,5 tunnin päiviä. Siksi en pidä toimistotyötä yhtään minään.

Vierailija
6/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tosiaan kuin hidastetussa filmissä. Ihan kuin se Speden rautakauppa-sketsi. Monta kertaa olen saanut purra kieltäni, etten murjaisisi mitään, pelkään että saan vielä hitaampaa "palvelua" jos jotain sanoisin. Viimeksikin odotustilassa istuivat minä ja yksi toinen asiakas, siinä sitten "jonotettiin", ei ketään misssän, välillä joku virkailija laahusti ohi. Tärkeää porukkaa. Kallis instituutio varmaan tuo tullilaitos.

Vierailija
7/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se sinun hektinen, rankka työ on sitä helppoa ja kivaa hommaa, jota ap kyseli ja siksi teet juuri sitä työtä, etkä tätä turhaa tstotyötä? Vai, että tstotyö on helppoa ja stressitöntä? Eikö sitten kannattaisi vaihtaa laivatyö tstotyöhön??

Mä juon täällä kahvia ja vastailen tälle maailmannapa av-palstalla aina kun huvittaa ja paperinpyöritys kyllästyttää, työaikakin on liukuva. Olkoon turhaa hommaa, mutten en vaihtaisi.

Tosi ei tämä ideaalihomma ole, mutta mun kapasiteetti ei riitä aivokirurgin hommiin, täytyy suoraan sanoa. (Varmaan monen muun täällä palstailevalla riittää, en sitä epäile. Sinunkin ehkä, mutta sen stressin takia ette vain sitä halua tehdä, eikö)

Vierailija
8/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se sinun hektinen, rankka työ on sitä helppoa ja kivaa hommaa, jota ap kyseli ja siksi teet juuri sitä työtä, etkä tätä turhaa tstotyötä? Vai, että tstotyö on helppoa ja stressitöntä? Eikö sitten kannattaisi vaihtaa laivatyö tstotyöhön??

Mä juon täällä kahvia ja vastailen tälle maailmannapa av-palstalla aina kun huvittaa ja paperinpyöritys kyllästyttää, työaikakin on liukuva. Olkoon turhaa hommaa, mutten en vaihtaisi.

Tosi ei tämä ideaalihomma ole, mutta mun kapasiteetti ei riitä aivokirurgin hommiin, täytyy suoraan sanoa. (Varmaan monen muun täällä palstailevalla riittää, en sitä epäile. Sinunkin ehkä, mutta sen stressin takia ette vain sitä halua tehdä, eikö)

Mitä työtä teet? Ja minkälainen koulutus sinulla on? Itseäni kiinnostaisi toimistotyö...

Vierailija
9/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työpäivät on viime aikoina mennyt aikalailla facebookissa ja täällä AV:lla notkuessa. Harvassa on se päivä ettei edes paria tuntia tulisi vain surffailtua kun ei muutakaan tekemistä ole. Olen töissä myymälässä jossa voi joskus käydä vain 2 asiakasta päivässä...

Vierailija
10/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena kouluavustajana eikä se edes tuntunut työltä.

Valmistin opettajien apuna oppimateriaaleja ja suunnittelin askartelujuttuja pienille oppilaille.

Yksi tehtäväni oli olla kala-allergisten lasten seurana kun kalalaruokapäivänä joutuivat syömään koulun kirjastossa.

Tunneilla olin apuna opettajalle. Lähinnä kiertelin katsomassa miten lapsilla menee ja tarpeen mukaan autoin tehtävissä.

Kiva ja helppo työ. Silloin ei huono palkkakaan haitannut, olihan se kuitenkin enemmän kuin opintotuki :)

Vierailija
11/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä ihan perseestä. Siitä ei kyllä rentouttavaa saa, vaika kuinka yrittäisi tehdä itsellen mieluista hommaa siinä sivussa. Ihan tyhjänpanttina oleskelua.

Joo, joku puutarhuri kyllä olisi varmasti lähempänä rentouttavaa.

Ehkä työstä osaa parhaiten rentoutua, kun ei ole velat niskassa, eli voi nauttia elämästä, eikä työtä ole pakko tehdä toimeentulon takia.

ap

Vierailija
12/12 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi+yliop. hum. koulutus. Opiskelukumppanit yliopistosta eivät suostuisi näin basic-hommiin, mutta olen itse tyytyväinen. Työ stressitöntä ja vapaata, mutta erikoisosaamista pitää olla, jos haluaa erivapauksia ja helpotusta työhön.

Eiköhän noista talouspuolen amm.korkeakouluista tähän idylliin pääse, kunhan tekee aluksi vaatimattomia hommia. Ei tstotyö etenkään pienessä yrityksessä ole niin p-stä kuin monet luulee. Helppoa ja monipuolista, mutta isoissa varmaan menee rutiinin puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän