Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko, että joillakin "imetys ei vaan onnistunut".

Vierailija
14.03.2010 |

Pakko johtua omasta mukavuudenhalusta tai siitä, että kompastuu imetyksen hankalaan ekaan viikkoon.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, en mä jaksa.

Vierailija
2/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt olet päätynyt olemaan uskomatta tuohon asiaan, miksi koit niin kovin tärkeäksi tulla siitä nimettömänä kertomaan kaikille? eikö ympärilläsi ollut yhtään ihmistä, jolle olisit tämän suuren oivalluksesi tuoda ilmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka oma (neljäs lapsi) imetys ei onnisunut.Ja kertoa ,että teki kaikkensa sen eteen!

JA siis kolme onnistunutta pitkää imetystä takana joten tietoa/taitoa ei puuttunut.

Pumppasi 5kk ja sen jälkeensiirtyi korvikkeeseen.

Lapsi tosin temmpuili pullonkin kanssa.

Niin ja lapsi on ihan terve.

Miten ap selität tämän?

Vierailija
4/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva olisi rinnasta maitoa suostunut juomaan. Mutta kun ei suostunut.

Lopulta kahden kuukauden jälkeen neuvolan th:t kielsivät enää yrittämästä. Rintaraivoaminen vei vauvalta niin paljon energiaa, ettei paino noussut yhtään.

Mitähän tuossa olisi pitänyt tehdä toisin, ap?

Vierailija
5/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on rinnoissa fyysinen syy ja aina lääkäri keskeyttänyt lääkkeellä maidon tulon.

T: 4x kompastunut

Vierailija
6/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

psitetääs jotain parempaa: Miksette mammat osta parasta lapsillenne elikäs reimatekkejä? Hävettää teidän puolesta! Tai: kaupassa oli tänään lihava av-mamma, jolla ei ollut kärryissä yhtään kasviksia! No ei ihme, et on läski! Tai: ihan kauheet, yks tuttu mamma on käynyt jo 3 kertaa pilettämssä ja silä on vasta 10 vuotias lapsi! Törkeetä!!!!

Vierailija
7/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä ketään äitiä tuomitse tai mittaile onko imettänyt vai ei, ei sitä hyvää äitiyttä sillä mitata! Pidän mielipiteeni syvällä sisimmmissäni.

Mä en vaan usko ellei ole esim. pikkukeskosta tmv. jolloin se on täysin ymmärrettävää.

Vierailija
8/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin maanatiana ja sain lapsen luokseni perjantai-iltana. Lapsi joutui lastensairaalaan, eikä häntä saanut edes imettää. Yritin lypsää, mutta konekaan ei saanut mitään irti. Varmaan huoli lapsesta ja oma vahva antibioottilääkitys vaikutti asiaan. Yritin sitkeästi ( yritin siis 6 viikkoaj) a parhaimmaillaan maitoa tuli n 10 ml. Onneksi on korvikkeet, ja kun hyväksyin sen, ettei imetys onnistu, niin elämä alkoi olla helpompaa. Pullojen kanssa pelaaminen, lämmitys, pesut yms on kyllä paljon hankalampaa kuin rintaruokinta. Pidin itsestään selvänä , että imetän, mutta aina ei käy niin kuin haluaa.

Vierailija
9/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistunutkin imetys voi olla tosi vaikeaa. Stressaavaa, voimat vievää, kivuliasta. Pelkoa siitä, miten taas onnistuu, kun vauva herää. Miten onnistuu muualla kuin kotona? Imetys ei ole kaikille h e l p p o a, vaikka sitä tekisikin. Olisi kiva, jos tämän ymmärtäisivät nekin, joista imetys on paljon helpompaa kuin pulloilu, kivaa, kätevää jne.

Kyllä imetyksen opetteleminen ja vauvan i m e m ä ä n opetteleminen on joskus vaikeaa, toisilla sitten on lopputuloksena hommasta luopuminen ja toiset saavat sujumaan.

T. Taistellut

Vierailija
10/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uppoa

Vierailija
11/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei silti onnistunut. Lopulta terveydenhoitaja kielsi enää stressaamasta asialla. Kohtuun jäi istukan pala mätänemään skahdeksi kuukaudeksi. Se ilmeiseti piti yllä sellaista hormonitasapainoa, ettei maitoa tullut tarpeeksi.

Vierailija
12/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka tää väite oiskin totta, niin kato jokaiselle se imetys ei ole mikään maailman tärkein asia.

Vierailija
13/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitsekaan uskoa, mutta anyway hanki elämä, pls:)

Vierailija
14/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnistunutta yksilöä, huonoa äitiä. Voin näyttää rintapumppunikin. Koska imetys ei onnistunut, pumppasin maitoa neljä kuukautta. Voin näyttää lapsiparkanikin. Wellcome.

Vierailija
15/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule mua hetkauta pätkääkään mitä sinä uskot tai mitä et.

Vierailija
16/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia kun ei olekaan uskon asia! Kysyppä vaikka ensi sunnuntaina kirkossa. Vai onko sulla sinnekin porttikielto?

Vierailija
17/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka joskus on tilanteessa jossa oma lapsi syntyy keskosena tai ei jostain muusta syystä jaksa lainkaan imeä rintaa niin tule sitten ihmettelemään tätä imetysasiaa tänne uudestaan..

Vierailija
18/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten en imettänytkään enempää, en koe olevani mikään huono äiti. HALOO ÄIDIT, imetys ei ole mikään mammamittari.

Ensimmäistä imetin 9kk ja oli niin sitovaa hommaa, tuntui sekin hyvältä ja oikealta. Ihmisen pitää osata kuunnella itseään, ei provosoitua KENENKÄÄN mielipiteistä, mua ärsyttää eniten se että kaikki alkaa samantien selittämään täällä, "että mulla meni näin ja siksi en jatkanut..." Oikeasti se ei kuulu pätkääkään kenellekään kuinka kukakin vauvansa ruokkii, kunhan ruokkii!

Vierailija
19/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tietysti jos tosiaan on joku terveydellinen este itsellä tai vauvalla. Imetys ja sen jatkaminen on lopulta niin paljon asenteesta kiinni.

Vierailija
20/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin ensimmäiset 4 kk 18-24 kertaa vuorokaudessa, pumppasin sähköpumpulla (jonka ostin kotiini) 3-4 krt vuorokaudessa, sain maidonnousua nostavat lääkkeet - ilman että maitoa oikeastaan koskaan tuli tarpeeksi ja vauva sai korviketta ihan vauvasta lähtien, koska paino ei noussut. Kaikki eivät vain ole kantakirjalehmiä, mutta ihmisäitejä ei lähetetä saippuatehtaalle kuten lehmiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi