Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku naapuri oli jättänyt viestin auton lämmitystolppaan:

Vierailija
14.03.2010 |

"Poistakaa tämä johto heti! Hengenvaara! Terveisin: Hallitus!!!".

Naurettiin vaan miehen kanssa, että onpa taloyhtiön hallituksella nykyään "viralliset väylät" tiedottaa "päätöksistään". Pitäisiköhän pyytää kokouspöytäkirja nähtäväksi?

Ei sillä, etteikö olisi ihan totta, ettei johtoa ole hyvä jättää roikkumaan.. Mutta oikein hallitus laittanut sähkötolppaan.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä kahjo keskustelee itsensä kanssa.

Katsos kun sinut paljastaa tuo iso rivi ja kappaleväli.Kirjoitat ja luet vissiin kännykällä ja et sitä itse huomaa.

Paistaahan se silmään kun olet 1/100 joka käyttää näitä isoja kappalevälejä ja kun samaan ketjuun ilmestyy monta yhtä äkkiä ja peräkkäin, niin ei tarvi olla nero että huomaa että henkiö keskustelee itsensä kanssa.

Koittaisit jotain parempaa. 

Iso kappaleväli. En ymmärtänyt ny?

Siis onko kappaleet erotettu isolla välillä, vai onko kaikki kirjoitettu yhteen putkeen, jolloin kappalejako on isolla välillä?

Itse ainakin yritän välttää kovin pitkää putkeen kirjottamista ihan selkeyden vuoksi, joten mulla taitaa tulla kappaleitten väliin iso tyhjä tila. 

En  yleensä viitsi edes lukea mikäli lause ja kappalejako on jäänyt tekemättä.

Vierailija
102/122 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkäri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä johdosta sää sähkärin? Tai meen tolpassa on kello, johon laitetaan aika ja sitten tolppa syöttää virtaa 2 tuntia siihen aikaan. Sitten menee 22h ennen ku virtaa tulee uudelleen ellen kelloa siirrä. Niin ja meillä kaikkiin lämmitystolppiin menee btw. Sama avain. Mutta koska säännöissä lukee ettei johtoa siinä tolpassa killuteta niin sen joka kerta siitä nostan autoon. Mikä siinä on niin vaikeeta?

VAikeeta se tällin saaminenki on, sen lisäksi että on kello-ohjaus niin on myös sulake ja vikavirtasuoja, tai ainakin sulake joka kärvää aika vikkelästi.  Eikä siinä johdossakaan ole mitään sellasta jänniteistä osaa mihin sais koskettua, ilman sukkapuikkoja. 

no hysteria on ihanaa :) 

Ihmiset eivät tätä oikein taida tajuta. Siitä tolpasta on todella hankala saada sähköisku. Jännä miten ihmiset näkevät nämä  suurimmanosan aikaa jännitteettöminä roikkuvat muovi -ja kuparinarut hengenvaarallisina, kun samaan aikaan heidän kotonaan on kymmeniä ellei satoja jännitteellisiä laitteita joista monessa on puutteita suojauksessa. Esimerkiksi leivänpaahdinta ronkitaan jokapäivä ja pahimmat raiskarit tunkee paahtimeen veitsen tai haarukan ottaessaan leivänpalaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötolppien auki olemisessa ei ole mitään vaaraa kennellekään. Itse olen meidän taloyhtiön hallituksessa ja koskaan ei ole tullut asiasta napinaa. Ei myöskään autopaikoilla roikkuvista johdoista. Jos johtoa pitää jatkuvasti kiinni tolpassa on sille hyvä laittaa koukku seinälle niin ei ainakaan ole sekään vaaraksi.

Vierailija
104/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en oo koskaan ennen kuullutkaan, että ne johdot on hengenvaarallisia. On maailmasta tullut vaarallinen paikka. Ja oppia ikä kaikki. Mutta ei tosta nyt raivoomaan tartte ruveta.. tahi naureskelemaan. Ottaa vain opikseen..

Vierailija
105/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sähkäri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä johdosta sää sähkärin? Tai meen tolpassa on kello, johon laitetaan aika ja sitten tolppa syöttää virtaa 2 tuntia siihen aikaan. Sitten menee 22h ennen ku virtaa tulee uudelleen ellen kelloa siirrä. Niin ja meillä kaikkiin lämmitystolppiin menee btw. Sama avain. Mutta koska säännöissä lukee ettei johtoa siinä tolpassa killuteta niin sen joka kerta siitä nostan autoon. Mikä siinä on niin vaikeeta?

VAikeeta se tällin saaminenki on, sen lisäksi että on kello-ohjaus niin on myös sulake ja vikavirtasuoja, tai ainakin sulake joka kärvää aika vikkelästi.  Eikä siinä johdossakaan ole mitään sellasta jänniteistä osaa mihin sais koskettua, ilman sukkapuikkoja. 

no hysteria on ihanaa :) 

Ihmiset eivät tätä oikein taida tajuta. Siitä tolpasta on todella hankala saada sähköisku. Jännä miten ihmiset näkevät nämä  suurimmanosan aikaa jännitteettöminä roikkuvat muovi -ja kuparinarut hengenvaarallisina, kun samaan aikaan heidän kotonaan on kymmeniä ellei satoja jännitteellisiä laitteita joista monessa on puutteita suojauksessa. Esimerkiksi leivänpaahdinta ronkitaan jokapäivä ja pahimmat raiskarit tunkee paahtimeen veitsen tai haarukan ottaessaan leivänpalaa pois.

Oletko hyväkin kaveri tällaisten kanssa?

Vierailija
106/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olette niitä tolvania jotka jättää johdon roikkumaan lukittuun tolppaan päivän ajaksi?

Milläs ajattelit korvata sillä leikkineen lapsen? Se on nimittäin todellakin hengenvaarallinen laite? Kuinka usein muuten otat hiustenkuivaajan lylpyyn mukaan?

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni on oikeasti noista saanut sähköiskun. En ainakaan muista yhtään otsikkoa. Ja tuosta jos mistä iltapäivälehdet repisivät lööppejä.

Vierailija
107/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
108/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talon tolpissa kyllä menee sähköt pois päältä kun ajastin nakuttaaa loppuun (joka on maks. 2 tuntia päällä). Ja kovilla pakkasilla tuntuu vieläpä pikasulake napsahtavan kesken lämmityksen. Että jos ei ole ihan aataminaikainen järjestelmä niin sähköiskuun täytyy kyllä nähdä vaivaa. Eikä talon lapsilla yllä pitäisi olla mitään asiaa mun parkkipaikalle oli siinä auto tai ei.

Vierailija
109/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tehtävä on varmistaa, että taloyhtiössä turvallisuus toteutuu asianmukaisesti. Ovat siitä oikeudellisessa vastuussa. Siitä vaan itse puheenjohtajaksi, niin alkaa varmaan kiinnostaa. Nämä samat hutilot ovat sitten kovaan ääneen vaatimassa jotain muuta vastuuseen, jos jotain käykin, esim. oma anoppi kompastuu johtoon, kun ei olla asianmukaisesti yhtiön yleisiä alueita valvottu... hohhoijaa.

Vierailija
110/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän ap seuraa ketjuaan?

Vierailija
111/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus hyväksyy kirjoitti:

Sähkötolppien auki olemisessa ei ole mitään vaaraa kennellekään. Itse olen meidän taloyhtiön hallituksessa ja koskaan ei ole tullut asiasta napinaa. Ei myöskään autopaikoilla roikkuvista johdoista. Jos johtoa pitää jatkuvasti kiinni tolpassa on sille hyvä laittaa koukku seinälle niin ei ainakaan ole sekään vaaraksi.

Meidän taloyhtiössä on kaikille ilmoitettu kirjallisesti, että lämmitystolppien luukkujen pitää olla kiinni ja irralleen jätetyt johdot kerätään pois. Teillä ollaan kyllä leväperäisiä turvallisuusasioiden suhteen.

Vierailija
112/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä johto saa roikkua, parkkipaikka ei ole lasten leikkipaikka

Ei saa. Turvallisuusmääräyksissä se on yksiselitteisesti kielletty ja k-sessa on jos jotain sattuu..

Vierailija
113/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi, jossakin päin Suomea joku saa autojen lämmitysjohdosta sähköiskun, joka vaatii sairaalahoitoa, eikä suinkaan lapset, vaan myös aikuiset, rahvaat miehet. Ja sähköisku voi olla jopa kuolemaan johtava.

Ap.ja hänen miehensä nauraminen, osoittaa vain tyhmyyttä ja tietämättömyyttä.

Ja joka vuosi tästä pelastuslaitos varoittaa, mutta tieto ei vain mene perille näille jästipäille.

Ja ymmärrän tuon viestin, koska taloyhtiön hallitus on osavastuussa, jos sattuu tapaturma. Miten ap. suhtautuisi asiaan, jos naapurisi toimisi noin ja sinä saisit sähköiskun. Sähkö johdosta siirtyy myös maahan, jos murtunut johto.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pelastuslaitos-varoittaa-parkkipaik…

Vierailija
114/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hallituksessa ja olet vielä taloudellisessa vastuussa, jos hallitus huolimattomuudellaan laiminlyö yleiset turvamääräykset parkkipsikalla. Ja olet tästä täysin tietämätön.

Kannattaa tutustua asunto osakeyhtiön lainsäädäntöön tai pyytää lakikirja isännöitsijältä.

Vierailija
115/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Tukesin ohje taloyhtiölle ja taloyhtiön hallituksen jäsenille:

https://www.sttinfo.fi/tiedote/auton-lammitysjohto-irrotettava-aina-kay…

Vierailija
116/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kertoi, että johto ei ollut kiinni missään rasiassa/tolpassa, vaan kerällä tolpan ympärillä.

Se johtohan jätetään siihen tolppaan juuri sen vuoksi ettei viitsitä aukaista sähkötolpan luukkua avaimella ja irroittaa pistoketta. Jos johto olisi kokonaan irti, niin se olisi helppo heittää autoon tai vaihtoehtoisesti se lähtisi niin sanotusti kävelemään, joten näitä väitteitä on turha uskoa.

Kuten on kirjoitettu, niin vastuu kuuluu myös isännöitsijälle, joten tolppaan jätetyt johdot pitäisi poistaa huoltoyhtiön toimesta ja lasku palvelusta johdon omistajalle. Johto puolestaan niin kauas, että sen hakeminen on kalliimpaa kuin uuden ostaminen. Pari kertaa kun jättää johdon tolpaa, niin sen jälkeen tolppa vastuullisemmalle henkilölle - näistä sähkötolpistahan eli parkkipaikoista on yleensä pula, kun useissa talouksissa on kaksi tai useampia autoja.

Vierailija
117/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen jäsen?

Et taida nyt olla tehtäviesi tasalla.

Vai meinaatko, ettei sähkövaaraa ole, kun se sähkö tulee tolpasta ja sanoo, älä tule paha sähkö ja anna sähköiskua.

Kaikissa vastuullisissa taloyhtiössä käydään joka vuosi keskustelu autojen lämpöpistokkeista ja niiden turvallisuudesta ja käydään läpi Tukesin ohjeet. Taloyhtiö on korvausvelvollinen laiminlyönneistä ja vakuutukset eivät korvaa.

Vierailija
118/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön hallituksella on ilmoitusvelvollisuus asukkaille ja vastaavat jopa omalla rahapussillaan jos laiminlyönnillä aiheutetaan vahinkoa.

Roikkuvat johdot on pistokepaikoilla hengenvaarallinen yhdistelmä, ne haittaavat aurausta jne. joku voi saada sähköiskun tai pistokepaikan naapuri voi kompastua johtoo (tiedän tapauksen) ja jos avainnippu on kädessä ja kompastuu se voi mennä kämmen läpi, jos oikein huono tuuri on. Ja silloin voidaan jo etsiä syyllistä ja maksajia. Roikkuvat johdot eivät tosiaan ole naurun asia, vaan hengenvaarallinen yhdistelmä.

Minä olen kompastunut naapurin auton johtoon, joka roikkui tolpassa ja avainnippu meni lähes kämmenen läpi ja oli vain hyvää tuuria, ettei hermot menneet poikki, joka olisi tietänyt tunnotonta ja liikuntakyvytöntä kämmentä ja sormia. Ja vielä oikea käsi.

Vierailija
119/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuva johto on epäsiistin näköinen. Huolimatonta ja välinpitämätöntä meininkiä on viesti, jonka annatte itsestänne.

Vierailija
120/122 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiössä kiinteistöhuolto takavarikoi kaikki johdot, jos irrallaan roikkuvat ja ne saa vain maksua vastaan pois. Ja perustuu lainsäädäntöön.

https://aamuset.fi/artikkeli/3831909/Auton+lammitysjohdon+takavarikoint…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän