Apuaaa! Mä en tiennyt että hiekkalaatikolle ei saa mennä farkut jalassa!
Mähän oon ihan kauhea äiti! Ei mulla edes ole tuulipukua!
Kivittäkää!
Kommentit (37)
Kyllä täällä Suomessa saa olla aika varpaillaan, ettei vain erotu joukosta millään tavalla. Ettei vaan muut luule, että "se luulee olevansa jotakin" tai "luulee ittestään liikoja" jne. vanha juttuhan toi jo on, ja aina vain pitää kutinsa....
siis leikkipuistoissa. jos jotain yrittää sanoa, niin ei kukaan oikeen ole kiinnostunut. mutta nyt tajusin, että se johtuu siitä, etten omista mammauniformua enkä emmaljungan vaunuja.
ainoastaan keskustan puistoissa olen saanut juttuseuraa. ja ei, heillä ei muuten ole ikinä verkkareita ja maripaitaa eikä niitä emmaljungiakaan.
tämä siis Helsingissä.
todella säälittävää, että suomalaiset naiset ovat näin sisäänpäinkääntyneitä. ja repsahdus ulkonäöllisesti tapahtuu usein heti lapsensaannin jälkeen. ihan kuin joku aivopesty lahko. hui, jopa pelottavaa.
mennä mustissa farkuissa, mustassa topissa, puna-mustassa tukassa ja huulet punattuina :D myös kiroileva siili-paidalla saa tuijotusta tai ihan perus helletopilla, vaikka farkut olisivatkin kesyn siniset ja huulipuna jätetty pois. . itse olenkin melkoinen ihmettelyn kohde, kun vien muksua kiikkumaan joko pihalle tai lähipuistoon :D
tosin kytättiinhän minua silloinkin, kun ylläni olivat hait, lippis, farkut ja softshell-takki . ja ilmeisesti vain siksi, että olin kuitenkin pistänyt pikkuisen meikkiä... puuterin, kulmakynän ja ripsivärin verran ennenkuin otin muksun kainaloon ja suuntasin puistoon. niin ja asumme siis pienessä kaupungissa
Mä ainakin aloitin heti lihotuskuurin ja varmuuden vuoksi sulloin vielä tyynyn persuksiin, että näyttää taatusti tuulipuvun housut kiristävän. Jalassani on tietty kuomat ja päällä ylisuuri toppatakki. Kesällä Croksit, legginssit ja jätti T-paita. Tukassa donitsi. Eikö teille annettu jo synnärillä "Hiekkalaatikon etiketti"- kirjaa? Mä ainakin sain vai oletteko vaan noin huolimattomia.
*Syvää paheksuntaa*
Mä ainakin aloitin heti lihotuskuurin ja varmuuden vuoksi sulloin vielä tyynyn persuksiin, että näyttää taatusti tuulipuvun housut kiristävän. Jalassani on tietty kuomat ja päällä ylisuuri toppatakki. Kesällä Croksit, legginssit ja jätti T-paita. Tukassa donitsi. Eikö teille annettu jo synnärillä "Hiekkalaatikon etiketti"- kirjaa? Mä ainakin sain vai oletteko vaan noin huolimattomia.
*Syvää paheksuntaa*
Kiitos tästä, sain nauraa hohottaa mielikuvalle! :D
pahempaa: en ole koskaan ymmärtänyt katsoa vähäisille puistokäynneillämme, että mitä muilla läsnäolijoilla on päällä! Lisäksi en voi kertoa, mitä itselläni on ollut, kun en ole ymmärtänyt senkään merkitystä. Luultavimmin juuri farkut, koska tuulipukua en omista. Karmeaa!
Mitään tämänkaltaistakaan en ole aistinut, en asuessani kantakaupungissa enkä myöskään asuessani esikaupunkialueella.
Mieheni on pikkukaupungista ja on kyllä kertonut tarinoita pahaatahtovasta nurkkakuntaisuudesta omalta kotipaikkakunnaltaan, mutta olen aina jotenkin olettanut että se varmaan liioittelee. Ilmeisesti ei.
ihmisiä. Ei kukaan ole mauton, esim kirosanoja paidoissa (moni 5-v osaa jo lukea).
Ne käytännöllisetkin ulkoilu- ja toppapuvut millä on kiva touhuta on kaikilla järjestään hienoja.
Ei ole tarvetta ketään kyräillä. Ihan vainoharhaista ajatella noin.
Toki nauraisin sisään päin, jos joku vaikka kahlaisi korkokengillä nilkkojaan myöten hiekassa tai vesilammikoissa. Epäsopivat vaatteet huvittaisivat, ei hienot!!
*Syvää paheksuntaa*
... siis naurusta
hyväksyttävään tai ei-hyväksyttävään pukeutumiseen tai sen arvosteluun en ole törmännyt. Kerran kuitenkin olin vähän vaikeena kun Tre:n keskustan leikkipuistossa yksi äiti alkoi juttusille ja selitti kohta täyttä päätä, miten lapsille pitää laittaa vanhat ja huonot puvut päälle, kun on kurasta ja likastuu jne. Oli siinä vähän vaikeeta nyökkäillä oman leikkiessä kyseisten lasten kanssa näteissä ulkoiluvaatteissaan...
Tykkään olla kivan näköisissä vaatteissa ja työnikin puolesta pitää näyttää hyvältä tuntemattomille myös puistossa (noloa jos joku kysyy ammattiani ja olisin kuin petolinnunperse niin ammatillinen arvostus murenisi aika nopsasti kun ei tiedä kuka on tuleva asiakas). En mitään sota maalauksia puistoihin laita mutta pukeudun nätisti,harjaan hiukseni,laitan kevyttä tuoksua,muotoilen kulmani,ripsaria silmiin ja poskipunaa tuomaan väriä....todella harvoin jaksan meikkivoidetta naamaani vkl laittaa!
Asun keskisuuressa kaupungissa, en todellakaan missään maalla lähellekään. Silti on tapahtunut ainakin kerran, että todella huomasin, hiekkikselle mentyäni, että kyllä tuli karsastavia katseita. Sattui olemaan siisti takki ja farkut, ja vielä näpsäkkä muodikas lakki päässäkin - ja tietysti meikkiä. Yhden oikein synkeän näköisen mamman lapsi vielä sanoi mun lapsellekin, että "sä et tuu tänne, mene pois" ja sen äiti hymyili sillee vinosti siinä vieressä! Siis kyllä meinasin sanoa, että eiköhän toi ollu hieman rumasti sanottu, en antais oman lapsen noin vaan laukoa tollasta kenellekään ilman että pyytäisin korjaamaan asian anteeksipyynnöllä! Saati että hymyilisin vieressä. Mutta tuntui joo mamman asenne tarttuneen jo jälkikasvuunsakin, ja näytti mamma olevan siitä avoimen tyytyväinen. Näin sitä meilläkin osataan....
Huhhuh, ihan silmät pyöreenä luen näitä.. kyllä on nainen naiselle susi. Tätäkö voin odottaa, vauva vielä pieni mutta pianhan sitä hiekkiksen reunalla istutaan... ja mulla on aina meikkiä, meikkasin synnytyssairaalassakin jotta tuntisin oloni kotoisaksï... kivitystä tiedossa siis?? :D
Minä olen tosin mummi, mutta en minä juokse puistoissa tuulipuvuissa vaan totta ihmeessä pukeudun tyylikkäästi sinnekin. Kyllä pyllymäessä voi liukua turkki päällä kunhan ei ole päällä ne ykkösvetimet ja en tasan tarkkaan suostu kulkemaan muissa kuin korkeakorkoisissa saappaissa.
Ainakin tähän asti meillä on lapsenlasten kanssa ollut hauskaa, meille on juteltu ja minä olen jutellut niin muiden mummien-äitien-isien ja heidän vekaroittensa kanssa.
Taas pitää alkaa opettelemaan uutta pukeutumiskulttuuria, ensin oli mammavaatteet, sitten vaunujen työntämiseen sopivat (rattaiden kanssa pitäisi olla varmaan erilaiset?!?) ja nyt leikkipuistoja varten omat! Eihän yli-ikäinen yhden lapsen äiti pysy mukana näissä jutuissa, täytyy käydä vakoilemassa oikeanlaista vaatetusta ennen kuiin uskalletaan mennä puiston aitojen sisäpuolelle... Lapsellakin on varmaan väärän merkkiset haalarit!
ite lopetin lapsen viemisen hiekkalaatikolle tuosta syystä, jos siellä on se vakio-lauma mulkkaamassa. Ei vaan jaksa.