Kuinka monta % sisarussarjassasi on akateemisia?
Kommentit (51)
Me kuulutaan siihen ei-akateemiseen osaan molemmat, mutta ollaan kummankin sisarussarjassa kokonaisuutena (työelämä, taloudellinen tilanne, perhekuvio, oma terveys) pärjätty parhaiten.
Vanhempamme ovat myös akateemisia.
Miehellä 100%
Meidän vanhemmista yhteensä 25%
Miehellä 50 % toistaiseksi (miehen ainoa veli on vielä lukiossa).
(siskolla amk-tutkinto, ylempi amk-tutkinto kesken, minulla opistotutkinto, amk-tutkinto kesken)
miehen sisaruksista kahdella akateeminen tutkinto, yhdellä Suomen korkeakoulutasoa vastaava tutkinto ulkomailta, kolmannella lastentarhanopettajan tutkinto ajalta jolloin se ei ollut yliopistotutkinto ja kaksi ovat merkonomeja. Että laske tuosta sitten prosentti, liekö sitten se 50% jos tuo ulkomaantutkinto lasketaan?
mies ei akateeminen
miehen sisarukset:
1 akateeminen / 4 ei akateemista
isä ja sen sisarukaset 100%
äiti (ei sisaruksia) 0%
minä ja minun sisarukset 20%
miehen 0%. Ehkä jossain määrin mielenkiintoista on, että omassa sisarussarjassani akateemiset ovat parisuhteessa ei-akateemisten kanssa ja ei-akateemiset puolestaan ovat hankkineet akateemisen puolison. Mieheni molemmat vanhemmat ovat akateemisia, mutta mies ei. Minun vanhempani taas kumpikaan ei ole akateeminen, mutta meistä yksi on ja kaksi muutakin hankkinut amk-tutkinnon.
Jos otetaan sisarusten puolisot mukaan, niin 5/6 eli 83%. Mukaan mahtuu siis yksi insinööri.
Vanhemmista 0% ja 0%.
Miehellä: Akateemisia 50 %, yksi heistäkin jättänyt kesken.
Minä ja veljeni olemme molemmat AMK-tutkinnon suorittaneita, minulla alla lukio ja veljellä amis.
Mieheni on insinööri AMK, siskonsa on kampaaja-kosmetologi (käynyt myös lukion).
Yllättäen? sekä minun että mieheni isät on akateemisia, eli ei aina periydy...
Mulla 50% akateemisia, loput amk.
Miehellä 0% akateemisia, kaikki ovat käsityöläisiä.
minulla on yksi sisarus ja miehellä kaksi. Toinen miehen sisaruksista on lastentarhanopettaja eli onko se sitten alempi korkeakoulutukinto - laskettaneen kuitenkin?
Kiinnostavaa olisi myös tietää vanhempien taustat, minun vanhemmillani aketeemisuus % on 0 ja miehelläni taas 100.
tällä hetkellä akateemisuusaste 50%, mutta nuorin sisarukseni opiskelee vielä (yliopistossa). Mieheni sisarussarjassa 33%.