Mitä pojalle rippilahjaksi? Olen kummi.
Enkä keksi mitään järkevää! Entä jos rahana antaa niin paljonko on sopiva määrä? Rahaa kun ei paljoa ole käytettävissä :o/
Kommentit (19)
Kolmella kympillä saat jo hyvinkin jonkun riipuksen tai ranneketjun kaiverruksella, ehkä rannekellon (valitse pojan kanssa!!)
Itse ostin kummipojalle aikoinaan Kalevala Korun Hirvenpää-riipuksen hopeisena. Tykkäsi kovasti, koska se oli ainoa muu kuin rahalahja, minkä sai. Oli tosin pyytänyt kännykkään rahaa, mutta sitä kännykkää ei hänellä varmasti enää ole. Koru sen sijaan on, tiedän sen..
Itse ostin kastekäärön mihin saa sen kastetodistuksen laitettua. Oli vielä alennuksessa ja ei montaa kymppiä maksanut. Käy katsomassa erilaisista "kultaliikkeistä" ja kysy. Jonkinlainen rasia mihin saa ensihampaan tai ensihiuksen ei myös maksa varmaan kymppiä enempää. Vertaile hintoja ja osta sen mukaan :)
Poikani sai viime kesänä valitsemansa ristin (otti Kalevala-korun) ja lisäksi 50 egee rahaa kummitädiltään. Joka on tosin myös mun sisko.
Siis ollaan läheisiä.
Itse ostin kastekäärön mihin saa sen kastetodistuksen laitettua. Oli vielä alennuksessa ja ei montaa kymppiä maksanut. Käy katsomassa erilaisista "kultaliikkeistä" ja kysy. Jonkinlainen rasia mihin saa ensihampaan tai ensihiuksen ei myös maksa varmaan kymppiä enempää. Vertaile hintoja ja osta sen mukaan :)
Kirkolla on mukavia uskonnollissävytteisiä leirejä. Ovat edullisia ja siellä poika pääsee jatkamaan mukavaa riparimeininkiä :)
RIPPILAHJAKSI??? OMG... =0)
ehdottaisin ristiä tai muuta korua
ollut "Väinö" nimeltään. Kovasti tykkäsi ja kuulemma sitä käyttää vielä tänäkin päivänä.
siellä on kivannäköisiä ristejä. Itse haluaisin sellaisen isomman ilman niitä kiviä, jos ristiä käyttäisin.
http://www.silvernet.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/06042009…
Ristiä voi käyttää kolmella eri tavalla. Lisäksi ostin siihen hopeaketjun, jolloin vaihdella voi vielä enemmän (eli mukaan tulee musta säätönauha).
Kysyin pojalta että mitä haluaa, ja risti oli ehdoton tove kummeilta, mutta sellainen miesten risti piti olla. Rahat meni 'Väinöön'.
ollut "Väinö" nimeltään. Kovasti tykkäsi ja kuulemma sitä käyttää vielä tänäkin päivänä.
ole varovainen sen ristin ostossa, jos pojalla nimittäin on useampi kummi ettei tule montaa ristiä. Esim paksu hopeinen ranneketju etunimi- ja päivämääräkaiverruksella voisi olla sopiva, eikä hirveän kallis. Sopii myös pojille. Pikkuveljeni sai ylioppilaslahjaksi jotain kalevalakoruja, mutta ei ole käyttänyt kertaakaan, kun ei ole hänen tyylisiään... ranneketjua kyllä käyttää joskus. Ihan ihmisestä kiinni.
Moi,
itse ostin omalle kummipojalleni viime vuonna hopeakorun joka on käytännössä ikuinen. Hän tykkäsi kovasti. Esimerkiksi tältä sivustolta löytyy aika kivoja eikä maksa paljon. http://www.hopeakorut.net
ja voin kertoa että harvempi 15-vuotias jätkä osaa mitään ristikoruja arvostaa... Pelkkä 20 € setelikin on hyvä, eiköhän muutkin anna rahaa ja poika saa kerrytettyä ihan hyvän kassan :) Moni ostaa rippilahjarahoillaan mopon tms. isomman hankinnan. Raha on ainakin mieluisaa, mutta kummina varmaan tuntuu tylsältä jos se menee juhlimiseen tai esim. pelikoneisiin.
ihmeessä rippilahjoiksi ostetaan koruja? Kysykää nyt edes endin mitä ripillepääsijä toivoisi.
halusi ehdottomasti ristin, ja juuri sen monta kertaa mainitun Kalevala -korun ristin. Ja on tykännyt, vaikka ei koskaan ole mitään koruja käyttänyt. Tämä on käytössä, ja tuntuu olevan aika suosittu muutenkin poikien keskuudessa. Hinta taisi olla jotain 70e:n luokkaa?
lahjaksi niitäkin tuli. Leijona-riipus on ainoa, joka on käytössä.
Kiva lahja on ollut joku parempi aamiaissetti tai vastaava. Lahjakortit urheiluliikkeeseen tai jollekin viikonloppukurssille tms. Ihan on kiinni siitä, mitä nuori harrastaa tai mistä pitää.
Jollekin kummilapselle ostin laattakorun, jossa luki Hepreaksi Herran siunaus. Sellaisen voisin kyllä jatkossakin lahjoittaa rippilapselle.
Valikoima kunnon RISTEJÄ
ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.