Rintatukos?
Nyt on kyllä tissit niin totaalisen tukossa :( Maitoa ei tule pumpulla kuin liraus; 30 ml yhteensä vaikka rintoja kosketellessa tuntuu että siellä olisi maitoa enemmänkin. Poika ei suostu tekemään töitä maidon eteen joten en saa tukosta sitä kautta auki eikä pumppuun tule enemää kuin se liraus vaikka tunnin jyysäisin :(
Olen koittanut lämmittää rintoja kuumassa suihkussa ja pitänyt kaulaliinaa rintojen ympärillä sekä pumpatessa hieronut rintaa mutta ei vain tunnu auttavan :(
Mitä tässä nyt vielä voisi tehdä?
Kuumetta, punoitusta tai kipuja ei ole; ainoastaan vähän kihelmöi rintoja..
Danja ja Poju 3kk 26pv
Kommentit (5)
Minkälaista kaalia sen pitäisi olla? En kyllä ymmärrä mihin sen teho perustuu mutta toivotaan, että toimii. Mies lähtikin sopivasti kauppaan; toivottavasti osaa ostaa sitä....
Tuli vain nmieleen, että mahtaako menkoilla olla osuutta asiaan? Tosin nekin ovat lähes loppu.
Ihan tavallinen keräkaali. Siitä kai imeytyy jotain iholle että ne tukokset pehmenee. Siksi se kaalin pinta pitää rikkoa että ne mehut pääsee sieltä kunnolla iholle.
Synnäreilläkin on yleensä kaalia jääkaapissa tätä varten, eli siis ihan yleisesti käytetään kaalinlehtiä ko. vaivaan :) Ja toimii ihan takuuvarmasti :)
Toinen on maitorahka. Sitä kun laittaa kunnon kerroksen rinnan päälle, tekee siitä tavallaa hauteen siihen. Myöskin pehmittää tukoksia.
Menkat yleensä hetkellisesti saattaa vähentää maidontuotantoa joillakin, itse en ainakaan esikoisen imetyksen aikana kyllä huomannut että asialla olisi ollut mitään vaikutusta.
Kaalikokeilu oli eilen ja ainakin maito alkoi herumaan nyt useammasta reiästä kuin vain yhdestä :p
Kuinka kauan kaalinlehtiä tulisi pitää jotta siitä olisi hyötyä? Eikö niitä lehtiä pitäisi keittää????
Pumppaamalla en siltikään ole saanut lirua enempää :( Kaipa se maidon määrä on sitten vähentynyt... Syynä ehkä osittainen imetys nyt kun on niitä kiinteitä vähän kokeiltu/annettu; tosin olen kyllä jokaisen kiinteän aterian jälkeen antanut rintaa "palanpainikkeeksi" mutta kaipa sitten kuitenkin on maidontuotanto vähentynyt... Kokeilemme nyt sitä vähän aktivoida jättämällä kiinteät vähäksi aikaa kokonaan pois ja velliäkin annan vain yhden purkillisen alkuyöstä jolloin yöllä tulisi yksi syöttökerta ja varhain aamulla toinen kerta.
Vaikeaa tämä kuitenkin on sillä poika ei jostain syystä ole enää kovin halukas rinnalle :/ Tänäänkin tuli 5h syöttöväli mutta jos olisi pulloa saanut niin väli olisi ollut 2-3h. Tuntuu jotenkin rääkkäämiseltä pitää pikkuista "nälässä" vaikka tuskimpa kovin nälässä on kerran ei tissi kelpaa...
Itse yleensä laitan aina yöksi kaalinlehdet. Ja ei pidä keittää, muuten niiden teho menee.
Kannattaa aina ensin imettää ja sitten päälle vasta antaa kiinteitä, niin vauva vetää sitä pahimpaan nälkäänsä ja sitten lisäksi kiinteitä. Niin moni on saanut maitoa enemmän menemään alas.
Tsemppiä sinne :)
niin menepä äkkiä hakemaan kaalia kaupasta. Ota kaalinlehti, kauli sen pinta rikki ja pistele vielä haarukalla siihen reikiä. Laita lehti rinnan päälle liivin sisään.
Pehmittää tukokset ja lievittää ihanasti kipua :)
Mulla on aina kaalia jääkaapissa kun imetän kun mulle tulee paljon tukoksia. Ja nyt kun lopetin imetyksen niin parhain apu pakkautuneisiin rintoihin on ehdottomasti kaali.