Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh jätti 3-vuotiaan yksin kotiin.

Vierailija
13.03.2010 |

Haki autosta tavaroita. Pitääkö ilmoittaa johonkin?

Itse olisin ottanut lapsen mukaan. Mitä tahansa olisi voinut sattua!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käy postilaatikolla tai vie roskat. Voi meitä YH-äitejä, kuinka me olemmekaan kamalia!

Vierailija
22/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kuitenkin kotiäitinä suurimman osan päivästä ainoa aikuinen lasteni kanssa, joten miten tämä yh-status tähän liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on siinä elämänhallinta hukassa.

olisin kuitenkin kotiäitinä suurimman osan päivästä ainoa aikuinen lasteni kanssa, joten miten tämä yh-status tähän liittyy?

Vierailija
24/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jätän puolivuotiaan lapseni nukkumaan kun käytän koiran viimeisellä pissalla illalla talonnurkalla. Itkuhälytin on mukana ja kuulen jos herää. Koira tietää että viimeinen ulkona käynti on nopea ja silloin tehdään tarpeet ja takaisin sisälle. aikaa menee 5-10 min.

Vierailija
25/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei sitä noin päällisin puolin ehkä huomaisikaan, mutta onneksi AV-palsta kertoo totuuden.

Vierailija
26/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa, kun käy autolla kaupassa. Minusta tysin vastuutonta, koska 3-vuotias ei pysty hälyyttämään tai hakemaan apua, jos jotain tapahtuu.

Vierailija
27/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on siinä elämänhallinta hukassa.

Yksinhuoltajaksi voi jäädä vaikka siten, että mies kuolee, lähtee käpälämäkeen, tms. Ei minun elämänhallinnassani ainakaan ole mitään vikaa, vaikka olenkin kahden alle kouluikäisen yh. Olen korkeasti koulutettu ja vielä hyvässä virassa. Tuon itse leivän pöytään, puen lapseni hyvin, olen läsnä heille ja meillä on varsin mukavaa!

Vierailija
28/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim. jättänyt vauvan kotiin kun vienyt roskat roskiin

Vierailija
29/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin totuutta hieman. Olen itse se yh, joka haki autolta tavaroita. Reissuun meni alta 5 minuuttia. Lapselle olin sen kertonut ja hän sanoi, että jää mieluummin kotiin katsomaan lastenohjelmaa. Vähän minua jännitti, koska oli ensimmäinen kerta. Lapsi on ollut aina rauhallista sorttia. Kännykkä oli mukana, jos esim olisin sattunut kaatumaan. Tiesin myös, että äitini tulee parin tunnin päästä kylään. Meillä on sopimus, että tulee omalla avaimella sisälle, jos en ole kykeneväinen avaamaan.

Naapurin kaikesta (lue kaikista) tietävä rouva huomasi, että olimme tulleet kaupoista ja että hetken kuluttua lähden yksin autolle, raahaan tavaroita ja menen sisälle. Rappukäytävässä huusi, kuinka lapseni pitäisi ottaa huostaan, lapsia ei jätetä missään tilanteessa hetkeksikään yksin ja että yh:na minulla ei ole varaa tehdä pienintäkään virhettä enää! Lapseni saa muutenkin väärät elämisen mallit, koska elämänhallinta on yh:lla hukassa. Lisäsi vielä, että kukaan tässä talonyhtiössä ei pidä siitä, että yh:t tulevat laskemaan omaisuutensa arvoa.

Kun tulin kotiin, lapsi sanoi, että olin poissa lyhyen aikaa. Ja hän oli ylpeä, kun oli uskaltanut jäädä yksin.

Mutta vähän minua jännittää. Mitä jos tekee ls-ilmoituksen? Miten sossut suhtautuvat?

Vierailija
30/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haen tavaroita autosta, eli n. 10m ulko-ovelta, tai postilaatikolla käyn, eli 15m.

3v uskaltaisin jo jättää noinkin "pitkän" matkan ajaksi.

Vierailija
31/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset jättänyt kauppareissua siihen?

Vierailija
32/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei tee ilmoitusta, uhoaa vaan. mutta jos tekeekin niin eiköhän ne tollasen vaahtoajan läpi näe. pidä koti siistinä ja asiat kunnossa niin ei haittaa vaikka tekisikin ilmoituksen. olen koulutksessa jutellut lastensuojelun työntekijän kanssa, ja hän sanoi että noin puolet ilmoituksista on turhia.

Vierailija
33/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tuli vasta illalla, ja meidän ostosreissuun oli mennyt koko päivä. Ostimme kenkiä,kumisaappaat, vaatteita, perustarvikkeita,synttärilahjoja sukulaisille, remonttitarvikkeita, ruokaa, apteekissakin kävimme ostamassa isoäidille lääkkeet. Välillä tietysti söimme sekä eväitä että ravintolassa. Jos olisin odottanut siihen, niin moni asia olisi jäänyt tekemättä. Mielelläni en jättänyt kalliita tavaroita autoon.

Vierailija
34/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v mukaan vessaankaan silloin kun on isompi hätä. Voi mennä vaikka 10min ja lapsi ei halua siinä katella ja odotella vaan lähtee pois, pitääköhän juosta housut kintuissa perään ettei mee kääntelemään hellannuppeja ;D Eli käy vaan rauhassa autollasi, ei ne sossussa ota noita valituksia tosissaan.

Jotkut eukot purkaa katkeruuttaa elämää kohtaan kaikkiin,etenkin siihen lapsestaan onnelliseen nuorempaan ihmiseen jolle ovat salaa kateellisia... nykyään on monien myös vaikea arvioida mistä pitää ilmoittaa ja mistä ei, kun joka paikassa toitotetaan ilmoitusvelvollisuudesta

Vierailija
35/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin tuloon ja tuonut niitä kamoja sitten sisään?

Tai shopannut vähitellen?

Vierailija
36/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ihan vauvasta asti yksin koiran pissatuksen ajaksi omakotitalossa. Nyt 1-vuotias lapsi menee oma-aloitteisesti kohti leikkikehää kun sanoo, että koira pitää viedä pissalle, ja tyytyväisenä sitten leikkii siellä sen muutaman minuutin ajan, minkä koiran pissatus kestää. HUI!

Vierailija
37/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jätin parikuukautisen vauvan sänkyynsä nukkumaan kun kävin 2vuotiaani kanssa häkkikellarissa. Siellä se virui sängyssään ypöyksin (tosin nukkuen) viitisen minuuttia..

Ja olen myös käynyt avaamassa alaoven (kerrostalossa siis asutaan) illalla sen ollessa jo lukossa ja jättänyt nukkuvan 2vuotiaan tänne kotiin. Ei tullut mieleenkään että joku tekis musta ton takia lastensuojeluilmoituksen. Mutta oon tosiaan yh, joten miksipä ei.

Vierailija
38/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatkohan minua? Teen niin useinkin. Minun 3 vuotias osa katsoa lasten ohjelmaa tai jatkaa leikkiään sen vajaan minuutin ajan mikä minulle menee kun haen tavaroita autosta. Itse asiassa , nyt pitäisi kohta hakea autoon unohtunut kassi.

Vierailija
39/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pakko tulla ihan ohisteleen. Itse olin 19-vuotiaana alle 1v. lapsen Yh ja arvaatkos miksi?

Sun mielestä elämänhallinnan tai pikemminkin sen puutteen vuoksi, mutta minäpä kerron sinulle elämän realiteeteista mitä kaikkea voikaan tapahtua: oletko kuullut koskaan kuolemasta?

Tiesitkö, että se voi viedä nuorenkin ihmisen yllättäen?

Oletko kuullut koskaan kuinka jonkun rakas, rakas puoliso on kuollut ja toinen jää yksin?

Silloin se joka loon jää, toimii yksinhuoltajana lapsille. Vai pitäisikö mennä heti seuraavana päivänä naimisiin uuden kanssa, jotta sun kaltaiset harakat eivät löisi leimaa otsaan?

Osoitit juuri olevasi tyhmempi kuin kukaan uskoisikaan. Mutta lohdutukseksi; sitä varten palstat ovat olemassa *taputtaa olkapäälle* jotta sinunkinlaisesi ihmiset voisivat edes joskus ja jossain voida päteä edes hiukan ja tuntea olevansa enemmän...

Vierailija
40/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voitko kuvitella, minun 3 vuotias saattaa olla ihan toisessa huoneessa jopa sen aikaa kun käyn wc:ssä. Ajattele mitä tahansa voisi tapahtua sen muutaman minutin aika ja se wc:ssä käynti voi olla pidempikin aika kun se että haen autolta tavaraa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi