Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh jätti 3-vuotiaan yksin kotiin.

Vierailija
13.03.2010 |

Haki autosta tavaroita. Pitääkö ilmoittaa johonkin?

Itse olisin ottanut lapsen mukaan. Mitä tahansa olisi voinut sattua!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäätkö sä ihan koko ajan ketä sinne napuriin menee ym. Mistä voit olla varma ettei joku toinen ihminen ollut sen lapsen kanssa sisällä. Ja vaikka ei oliskaan ollut, niin sellaista se elämä lasten kanssa on että joskus tarvitsee olla muutama minutti yksin, kun esim. aikuinen käy wc:ssä.

Teidän mielestänne on ok, käyttää hissiä, kulkea autolle 100 metriä ja vielä takaisin pienen lapsen ollessa koko ajan yksin kotona?

Vierailija
2/45 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei oo asiontipäiviä? Nopsammin asiat sujuu, kun käyttää yhden päivän shoppailuun.

ja kuka viivyttää lasta ostoskeskuksissa ja kaupoissa vain sen takia, että joku on tulossa parin tunnin päästä? Ja sitten voisi käyttää 5 minuuttia tavaroiden hakuun?

Vai ootko ap:n naapuri kenties?

Ei ap

äidin tuloon ja tuonut niitä kamoja sitten sisään?

Tai shopannut vähitellen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista mainita kuinka ahdistunut olo hänen kanssaan tulee muutenkin ja kuinka muutenkin tuntuu, että hänellä on esimerkiksi sosiaalisessa kanssakäymisessä puutteita ja kaikkia muita epämääräisiä huolta herättäneitä havaintojasi.

Ei tarvitse olla tottakaan, semmoisia aavistuksia vaan kovasti! Ja muista myös mainita, että kuinka koko naapurustokin jo ihmettelee ko. tyyppiä.

Vierailija
4/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat saada apua :)

Vierailija
5/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vein kerran roskat ja jätin 3-vuotiaan minuutiksi yksin kotiin!

Vierailija
6/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että jätti illaksi tms ;-)

Meidän ei-yh-äitikin on jättänyt kolmivuotiaan monen monta kertaa sisälle hakiessaan autosta tavaraa. Tai aamulla lehden, jopa yksivuotiaankin olen jättänyt sisälle siksi aikaa kun haen postin tai lehden.

Joo, jotain voi sattua, toki. Mutta voi sattua myös vaikka äiti olisi koko ajan silmien edessä. Tai päinvastoin. Olen kuullut tarinan, missä liikkumiskyvytön lapsi istui tuntikaupalla syöttötuolissa ja katsoi lattialle kuollutta vanhempaansa, joka oli saanut aivoverenvuodon tms. äkillisesti tappavan sairaskohtauksen.

Vierailija
7/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolissasi lapsesta ,kun oli hetken aikaa yksin.Minä olen heittänyt autoon lapsen nukkumaan ,kun on tultu jostakin,herää varmasti kantaissa. Auto on ollut omassa pihassa oven edessä,ovi auki ja auton ikkunat raoillaan,olisiko siitäkin pitänyt ,tehdä ilmoitus jonnekin.

Vierailija
8/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa äidille, että olit huolissasi. Turhaa täällä kerrot. Mistä tieist eyttä lapsi oli yksin? Mitäs jos lapsi oli katsomassa piirrettyä ja äiti oli kertonut hakevansa nopeasti autosta tavaroita tms.

Vierailija
9/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki autosta tavaroita. Pitääkö ilmoittaa johonkin?

Itse olisin ottanut lapsen mukaan. Mitä tahansa olisi voinut sattua!

Eikö ole muuta tekemistä ku kytätä naapuria millon se käy pihalla yksin :D

Vierailija
10/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin, että jätti pitkäksi aikaa. Mut jos autosta hakee tavaraa, niin aika ei ehkä oo kuin muutama minuutti.

Minusta on päin vastoin turvallisempaa jättää lapsi joskus yksin tällaisessa tilanteessa. Ite ostin varavuoteen tässä taannoin. Sanoin alle kolmivuotiaalle pojalleni, että käyn hakemassa sen autosta, heijaa sinä sillä aikaa vauvan sitteriä ja juttele sille. Jos mulla ois ollut se vuode käsissä ja poika oiskin parkkipaikalla keksinyt juosta toiseen suuntaan, niin minusta se ois ollu vielä vaarallisempaa kuin sisälle jättäminen.

En käsitä, miten ihmiset on aina ilmoittelemassa jollekulle tai johonkin. Miks ei voi sanoa sille yh:lle itelleen? Ja miks muuten heti kaikki olettaa, että se on just äiti, vaikka aloittajan viestissä puhutaan vain yh:sta?

Vierailija
11/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kolme lasta. Tänään se käytti poikansa puskapissalla puistossa ja kaks muuta leikki ilman valvovaa silmää sillä aikaa ehkä 15 sekkaa.

Arvaa tuleeko yh:illa kotona koko ajan tilanteita, ettei voi valvoa tapahtumia? Ite olin miehen työmatkan ajan muksujen kanssa ekaa kertaa kotona viikon ja mä nostan hattua kaikille yh:ille, reissutyöläisten muijille yms! Olin ihan poikki sen viikon jälkeen, kun oon tottunut siihen, että voin illalla vaikka tehä ruokaa kun isä leikkii lasten kanssa. Mut nyt kun kävin vaikka suihkussa kun lapset nukahti, niin oishan ne voinut hipsiä sängystä hiljaa ja mmitä vaan ois voinut tapahtua!

Vierailija
12/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan AINA hoitajan paikalle (äitini tai mll-hoitaja) kun vastaavanlaisia ulkoiluita yksin.

Vessaan mennessä kysyn lapselta haluaako hän mukaan ja jos ei halua niin soitan hoitajan paikalle.

Äitinä olo on minun työ ja jos en syystä tai toisesta pysty sitä työtä hetkellisesti suorittamaan 100% teholla niin hankin siihen sitten sijaisen.

Onneksi kumminkin hoitajan tarvetta on tosi vähän. Omatuntoni ei kestäisi jos lapseni joutuisi olemaan minusta erossa usein :(

Vierailija
13/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hissiä, kulkea autolle 100 metriä ja vielä takaisin pienen lapsen ollessa koko ajan yksin kotona?

Vierailija
14/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hissiä, kulkea autolle 100 metriä ja vielä takaisin pienen lapsen ollessa koko ajan yksin kotona?

Vierailija
15/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän äidin, joka jättää kotiin 2 ja 4 vuotiaat keskenään, kun vie esikoisen eskariin aamulla. Matkaan menee aikaa ehkä 20 min. maksimissaan.

Tiedän äidin, joka jätti kotiin 1,5 v ikäisen vauvan ja kahdestaan joko 5 vuotiaan tai 9 vuotiaan sisaruksen kanssa kun hän vie tai haki toista näistä isommista harrastuksesta. Aikaa meni puoli tuntia edes takas.

Tämä jälkimmäinen kuitenkin osallistui lastensuojeluilmoituksen tekoon, kun minun saman ikäinen lapseni sai perinteisen huuto-sätky-potku uhmakohtauksen kyseisen harrastuskerhon aulassa. Hän kun huolestui kun kohtelen lapsia niin huonosti enkä edes lohduttanut uhmaansa raivoavaa lasta.

Eli EN sanonut: kulta ei hätää kaikki hyvin, no niin äiti rakastaa sinua isi rakastaa sinua, älähän itke ei hätää, kaikki hyvin noo niiinn... ja taputellut ja silitellyt , siis tiedättehän, just silleen kuin uhmikselle tehdään kun se saa kilarit.

Vierailija
16/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätettiin lapset tupaan siksi aikaa, että äiti kävi navetassa. Myös vauvat. Tämä oli ihan tavallista, koska muuten olisi kuoltu nälkään. Joko se hyysääminen voisi loppua?

Vierailija
17/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsista täytyy pitää huolta. Mitä jos tuo 3-vuotias olisi ruvennut vääntämään hellan nappuloita päälle tms?

jätettiin lapset tupaan siksi aikaa, että äiti kävi navetassa. Myös vauvat. Tämä oli ihan tavallista, koska muuten olisi kuoltu nälkään. Joko se hyysääminen voisi loppua?

Vierailija
18/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsista täytyy pitää huolta. Mitä jos tuo 3-vuotias olisi ruvennut vääntämään hellan nappuloita päälle tms?

Mitä jos se nukkui päiväunia?

Vierailija
19/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei hellasta syty tulipaloa noin nopeasti. Äidillä on mennyt aikaa varmasti vain 5min.

Vierailija
20/45 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti lapsenlapsensa vaunuihin oven luo, kun kävivät hakemassa postin postilaatikosta! Ajatelkaa jos se vauva ois herännyt sillävälin, sehän ois ehtinyt itkeä ja tuntea turvattomuutta :(

Mä en kyllä ymmärrä, kuin ne sen vauvan vanhemmat jättää lapsen tuollaisille isovanhemmille hoitoon..pitäis varmaan tehdä ilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan