Onko vauvakaappajan nimi jo tullut julkisuuteen?
Kommentit (59)
12v ei ole vielä nuori nainen!
Toivottavasti se nimi ei tule julkisuuteen. On sillä neidillä kestämistä muutenkin.
Enhän minä tuntisi häntä kuitenkaan.
vaan vakavasti häiriintynyt esiteini. Raukka ehkä, ja saattaa olla säälin arvoinenkin, mutta jokatapauksessa syyllistyi niin julmaan tekoon täysin tietoisena sen seuraamuksista (kamoon, moniko terve 12 v pystyy tuollaiseen?) että itse teko ei aiheuta minkäänlaista sääliä, sillä ajattelemattomuudesta tuo ei todellakaan voin ut johtua. Tietenkin on säälittävää, kun tytöllä on ilmiselviä henkisiä ongelmia jopa niin, ettei ehkä pysty aikuisenakaan vielä niistä selviytymään.
vaan vakavasti häiriintynyt esiteini. Raukka ehkä, ja saattaa olla säälin arvoinenkin, mutta jokatapauksessa syyllistyi niin julmaan tekoon täysin tietoisena sen seuraamuksista (kamoon, moniko terve 12 v pystyy tuollaiseen?) että itse teko ei aiheuta minkäänlaista sääliä, sillä ajattelemattomuudesta tuo ei todellakaan voin ut johtua. Tietenkin on säälittävää, kun tytöllä on ilmiselviä henkisiä ongelmia jopa niin, ettei ehkä pysty aikuisenakaan vielä niistä selviytymään.
et osaisit kiusata lasta?
Kysyin siksi koska täällä tiedetään yleensä kaikki ajankohtaiset asiat.
Luulen että ensi viikolla se on tiedossa kun koulut alkaa loman jälkeen.
joensuulainen
että pöh, maanantaina kaikki on unohtanut jo sen, enhän mä edes tehnyt mitään pahaa! Ja vauvan äiti saa aina shokin kun näkee lunta ja itkee silmät päästään kuin melkein menetti lapsensa. Olisi se vauvanhautaaja laittanut vauvan vaan äkkiä takaisin vaunuihin! Eikä LUMEN ALLE maahan! Kyllä 12-vuotias tietää ettei lumen alla voi hengittää ja siellä on tosi kylmä! Mitä jos hän olikin kehitysvammainen, sillä ei terve 12-vuotias noin tekisi.
Teko ei ollut pitkän harkinnan tulos vaan hätääntyneen lapsen typerä päähänpisto.
Erittäin tyypillistä tuossa iässä kun tajuaa tehneensä jotain tyhmää, ensimmäinen reaktio on jälkien peittely.
mutta ilman muuta pidän täysin vastuullisena noin rankasta käytöksestä toista ihmistä, vieläpä puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan. Normaali 12 vuotias ei missään olosuhteissa ole kykenevä sellaiseen julmuuteen ja toisen ihmisen esineellistämiseen, mihin tuo tyttö syyllistyi. On aika ilmiselvää, että tyttö on vakavasti häiriintynyt ja tarvitsee apua.
Teko ei ollut pitkän harkinnan tulos vaan hätääntyneen lapsen typerä päähänpisto.
Erittäin tyypillistä tuossa iässä kun tajuaa tehneensä jotain tyhmää, ensimmäinen reaktio on jälkien peittely.
12 vuotias tajuaa jo tilanteen vakavuuden.Itse hoidin jo tuonikäisenä tätini pieniä lapsia kun hän kävi viihteellä..
eikä supisuomalainen pellavapää? Silitättekö edelleen päätä, että oi oi pikkutyttö teit vähän tuhmasti mutta ei se mitään sillä tarvitset apua?
rikkoo jotain tms. Lapsesta se on kiinni. Aika moni aikuinenkin peittelee rikoksiaan. Häpeä ja pelästyminen.
12 vuotias tajuaa jo tilanteen vakavuuden.Itse hoidin jo tuonikäisenä tätini pieniä lapsia kun hän kävi viihteellä..
minäkin olin 12-vuotiaana lastenhoitajana kerran tai pari kertaa viikossa. Hoidettavat osasi kyllä jo jotenkin kävellä mutta ei olisi tullut mieleenikään haudata heitä lumeen tai upottaa ammeeseen tms. muuta älytöntä.
miksi se ylipäätään otti sen vauvan vaunuista? Se ei ole ollut hätääntyneen lapsen ajattelematon teko kun taas sen ymmärrän, että hätäpäissään sen vauvan on sinne hankeen piilottanut. Mutta miksi ylipäätään meni sitä vauvaa vaunuista ottamaan? Eihän normaalisti kasvatettu lapsi ikinä tekisi niin.
Näkisivät muutkin nuoret, mikä häpeä olisi jos nimi ja maamataulu olis näkyvissä saattais joku tyhmä juttu jäädä tekemättä. Itse olin 11 buotiaaana lapsen likkana, ei olis tullu mieleeenkään nion tyhmäteko Tykkäsin jo silloin pienistä lapsista ja aina sain hoitaa naapurin lapsia.
"Poliisiammattikorkeakoulun psykologian yliopettaja Jaakko Kauppila ei kuitenkaan ole kovin yllättynyt siitä, että vauvansieppauksen takaa paljastui näin nuori tyttö.
Kauppila myöntää, että hänen ensimmäinen aavistuksensa oli, että teko voi olla lapsen tekemä.
–?Tällainen teko syntyy usein päähänpistosta. Lapsi hätääntyy ja tekee sitten aikuisten näkökulmasta aivan järjettömän teon eli jopa vaarantaa toisen hengen. Tällaisessa tilanteessa lapsi ei pysty harkitsemaan aikuisen lailla seurauksia vaan haluaa vain päästä eroon tilanteesta ja kätkeä tekonsa, totesi Kauppila perjantaina iltapäivällä.
–?Näin lapset ovat varmaan tehneet kautta aikojen eli peitelleet tapahtunutta, kun on tajuttu, että jotain pahaa on tullut tehtyä. Harvemmin tilanne toteutuu tällaisissa yhteyksissä."
Ja raukka hän tosiaan on. Ei varmaankaan tarkoittanut tappaa, toimi päähänpistosta ja hätääntyi. Nyt hänen elämänsä on pilalla.