Erotako? Mietintäväli? Jotain muuta?
Itse olen olen aina kokenut olevani ns. järkevä näissä ihmissuhdejutuissa ja monesti ollaan puoliskonkin kanssa naureskeltu kaiken maailman ongelmia - tyyliin voiko nuo olla tosissaan/järjissään?
Meillä on kaikki päällisesti hyvin: 3 lasta, vakituinen toimeentulo, omakotitalo jne. - mutta silti viime kuukaudet on olleet minusta yhtä helvettiä!
Olen aivan lopeensa väsynyt näihin yöheräilyihin lasten takia. Lisäksi saa koko pitkän päivän olla paapomassa lapsia (herätys, aamupala, siivous,ulkoilu, pyykkäys, lounas, nukutus, herätys, välipala, siivous, ulkoilu jne.) Olen siis vielä hoitovapaalla. HERMO MENEE!! Ei saa hetkeksikään istua alas ennen klo puolta yhdeksää, jolloin lapset pedeissä.
Ja sitten mies saapuu työstänsä kotiin klo 17 tai 18 ja rötköttää loppuillan sohvalla kaukosäädin kädessään.. Lapset menee nukkuu klo 20.30 ja sitten pitäisi heti olla miehelle valmiina jalat levällään! - KETUTTAA!! ei saa yhtään hetkeä rauhassa huilata, ja jos ei seksiä heru tyyliin joka toinen ilta niin heti uhkaillaan vieraisiin lähtemisellä ja avioerolla..
Meillä on oikeesti seksiä 3-4 krt/viikko, on ollut koko ajan huolimatta lapsivuodeajoista yms. Silti kuulen jatkuvasti kuinka huono vaimo olen ja että täytyy vissiin etsiä pano muualta..
Taloudellisesti minulla ei ole hajuakaan mitä mieheni tienaa, saati rahansa käyttää. Nyt hoitovapaalla olen itse maksanut omat puhelinlaskut, viikoittain ruokamenoista 100€, bensalaskut toiseen autoon ja lasten vaatekulut. Mieheni on ilmeisesti maksanut lainat/vakuutukset? Meillä on parina viime vuotena otettu lisälainaa asuntolainan päälle 40 + 10 t€ - tuo 40 tonnia oli kuulemma mennyt elämiseen.. nyt en ole uskaltanut edes kysyä, onko tuo 10 t€ nostettu/ mihin se on mennyt? Vissiin vastaus on taas, että perheen elättäminen on niin kallista.. (meillä on pihassa uusi 10t€ mönkijä, miehellä uusin nokialainen 500€ ja Gantin vaatteita kaikki a 100-150€..
Kotitöihin mies ei osallistu millään tavalla (ei edes roskapussia saa oma-aloitteisesti tyhjennettyä). Ero"haaveet" rupeavat yhä entistä enemmän vaivaamaan päätäni, vaikka lasten kannalta olisi tärkeää vissiin jatkaa tätä saakutin kulissia..
Välillä ajattelen itsekin, että kaikki on ns. hyvin, on vain omaa tylsistymistäni että koen jotkut jutut hankalina. Välillä taas ajattelen, että suhde on oikéasti TODELLA kiero mutta en enää osaa nähdä sitä kieroutta..
Kommentit (6)
vieläkin itkettää.. nuorimmainen 6kk heräsi tunti sitten itkemään ja kävin hyssyttämässä häntä 3 kertaa. Sitten koirakin alkoi vinkua ulos. Herätin miehen ja tämä räyhäsi kaljapäissään, että lapset nukkuu ole saatanan akka hiljaa - heitti sitten minut käsivarsista kovakouraisesti koira-aitaukseen (kodinhoitohuoneessa), nyt jo mustelmat nousee käsivarsiin. Sanoin, etten halua enää jatkaa tätä ja niin ei kuulemma hänkään, eikä halua päästää MINUA nukkumaan lasten kanssa (koska olen ihan sekaisin ja hullu), joten meni nyt sitten itse nukkumaan lastenhuoneeseen. Lapset kuulemma ovat olleet kaikki koko ajan hiljaa ja mies ei ole ollut nukkumassa kuin 10min..
Mitä nyt sitten teen? Huomenaamulla mies pyytelee taas kaiken anteeksi ja minä olen se Sekaisin ja Hullu - entäs jos olenkin, mutta en vaan itse tajua sitä?
Soita heti jollekin tutulle, kaverille, siskolle, sedälle, äidille, ihan kelle vain. Tai lähetä sähköpostia.. Kerrot sen miltä nyt tuntuu ja pyydä häntä tukemaan sinua (huomenna) kun pelkäät miehen puhuvan sinut pyörryksiin. Parasta jos joku hakisi teidät samantein. Siksi joku muu hakisi, ettei sinulle tule yksin vaikeuksia saada lapsia hereille ja autoon kun humalainen mies on jo käynyt väkivaltaiseksi. Ja lähetä jollekulle tutulle linkki tähän keskusteluun.
Viimeistään tuo väkivaltasuus on peruste lähteä välittömästi vaikka aiempien tekstien mukaan teillä on suhteen henkinen pahasti pielessä. Sitä paitsi, et voi jättää itkeviä lapsia humalaisen ja aggressiivisen miehen hoitoon! Sinun on joka tapauksessa haettava lapset samaan huoneeseen kanssasi, pois miehen läheisyydestä.
Ps. anteeksi epäluulo, mutta sieltä "koira-aitauksestako" kirjoittelet? Toivottavasti et provoile näin vakavavalla aiheella. Vastaan nyt joka tapauskessa koska toivon ettei tällaisia keskusteluista vain ohitettaisi.
Huomenna ei tule tehtyä aloitetta, jos nyt soitat, he hoitavat "aikaansaamisen" sinulle soittamisesta
Väestöliitolla on maksuton puhelinneuvonta
Puhelinneuvonta
Perheverkon työntekijät neuvovat myös puhelimitse pikkulapsiperheen arkeen liittyvissä asioissa. Voit soittaa meille, kun
* suunnittelet perheen perustamista tai aborttia
* tarvitset neuvoja ja tukea lastenhoidossa ja -kasvatuksessa
* haluat keskustella pari- tai perhesuhteistasi
* haluat jakaa huolesi työntekijän kanssa.
Jätä soittopyyntö ja yhteystietosi puhelinvastaajaan numeroon (09) 6127 102. Työntekijämme ottavat sinuun yhteyttä mahdollisimman pian ja sovimme keskusteluajankohdan
Lastenhuoneessa, eikä siellä ole mitään hätää kunhan en provosoi/ärsytä/häiritse, eli pysyn poissa että lapset saa nukkua. Teen pyhiä lupauksia että huomenna lähden ja kaikki muuttuu, suunnittelen kaiken valmiiksi mitä otan mukaan ja mitä jätän. Nyt vaan itken ja tiedän etukäteen että olen huomenna taas saakutin voimaton tekemään yhtään mitään, minusta tulee hetkessä syyllinen ihan hullu sekopää ämmä, joka räpättää turhista.
Jos mies ei tee mitään sinun jaksamisesi eteen, ei hänellä todellakaan ole oikeutta uhkailla vieraisiin lähtemisellä!!
Ja tuo teidän rahankäyttönne kuulostaa todella omituiselta... Mies käyttää rahaa vain itseensä ja paljon käyttääkin, sinä saat laskea tarkkaan rahat jos hoitovapaasta maksat kaikki omat ja lasten kulut + noin paljon ruokakuluja. Vai antaako mies sinulle reilusti rahaa talouden ylläpitoon?
Oletteko naimisissa? Jos, onko teillä avioehtoa, jos ei, onko omaisuus papreissakin yhteistä?
Itse en jatkaisi noin epätasa-arvoista suhdetta, mieshän käyttää sinua. (Minustakin tuo käyttämäsi kiero sana kuvaa parhaiten) Enkä usko että lasten takia kannattaa jatkaa kovin onnettomassa suhteessa. Loppuun palanut vanhempi ei jaksa olla hyvä lapsilleen.