Asumistuen vaihtaminen vuokranantajalle
Kauanko kelassa kestää käsitellä ja tuleeko ilmoitusta jos haluaa vaihtaa asumistuen vuokranantajalle. On tullut ennen omalle tilille. Laitoin viime keskiviikkona menee paperit. Ehtiiköhän tulla huamenna vielä omalle tilille?
Kommentit (13)
Todennäköisesti joulukuun asumistuki tulee vielä omalle tilillesi. Asumistukihakemusten keskimääräinen käsittelyaika on noin kolme viikkoa. Toki jos haluat olla 100% varma asiasta niin soita Kelaan ja kysy.
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse eikä yhteiskunta.
Ottaisin itse itselleni asumistuen ja sitten itse maksaisin vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Siistippä sinä aikuinen ihminen kielenkäyttöäsi. Tiedät itsekkin että ei niitä töitä ole kaikkialla kokoaikaa ja on myös olemassa osa aikatöitä jota sitten tarjoillaan..
Yleensä päätös tulee muutamassa päivässä. Maksuosoituksen muutos olisi varmasti onnistunut ihan ilmoituksella ilman hakemusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisi, mutta järjestelmä on rakennettu toisin ja oletusarvona.
Lähde: Uusi Suomi
(EK = yritysten ja työnantajien etujen ajaja)
"EKn Penna Urrila sanoo, että Ajatus, että palkalla pitää tulla toimeen, voi olla kaunis, mutta Suomessa sosiaaliturvajärjestelmä ja palkkaus täydentävät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin asumistuen tulemaan itselleni, kun vuokranantaja ihmetteli toistuvasti että maksan vuokrani osissa. Huvittavinta tässä on se, että vuokrasopimuksessa nimenomaan lukee: "Mahdollinen asumistuki maksetaan vuoranantajan tilille."...
Koitin soittaa asiasta kelaan. " Palvelussamme on ruuhkaa soita myöhemmin uudelleen tuut tuut..
Kirjaudu omakelaan netissä ja jätä siellä viesti . Muista että asumistuki voi olla pienempi kuin vuokra eli hyvin mahdollista että joudut osan maksamaan silti itse vuokranantajan tilille .
Vierailija kirjoitti:
Niin minun vuokralaiseni teki, otti itselleen mutta jätti maksamatta minulle. Sain hänet onneksi ulos kämpästä, ja pääsin monen vuoden ajan rokottamaan päältä hänelle tulevista veronpalautuksista kunnes pääoma korkoineen oli takaisin maksettu.
Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään?