Sulkisitko kissan yöksi huoneeseen, jossa
kissan tavaroita, hiekkalaatikko ja ruokaa? Huone on n. 12 m2, kun taloon tulee vauva? Kokemuksia?
Kommentit (6)
Meillä kissa nukkuu alakerrassa olohuone, vierashuone alueella, koska herättelee aamuyöstä seuran puutteessa.
Miellummin nukkuisin itse oven takana ja kissalla olisi enemmän tilaa liikkua. Mutta eihän tuo nyt ihan paha yhistelmä ole.
Samoin lastenhuoneeseen. Jos vauva nukkuu meidän huoneessa muuten kuin minun kainalossa, on kissat muualla talossa ja haka kiinni. jos vauva nukkuu omassa huoneessaan, on kissat taas muualla talossa.
Mutta miksei se kissa yön yhdessäkin huoneessa selviä. Meillä kyllä katit on yöllä paljon hereillä, varsinkin toinen. tuntuisi vähän kurjalta siksi rajoittaa liikkumista kovasti. Ruokaakin kuluu eniten yöllä.
kissat laitetaan yöksi erilliseen tilaan, koska häiritsevät muuten meidän nukkumista. Lähinnä minua siis häiritsee kun ne tuo jotain leluja ja rapistaa niitä sängyn alla..
Näin on ollut jo vuosia, en nyt erityisemmin usko että siitä kärsivät, ihan itse sinne iltaisin menevät. Ja muun päivän saavat olla perheen kanssa.
Meillä tuo tila on kodinhoitohuone, suihku ja sauna, kaikki todella isoja sellaisia. Siellä on sit hiekkis ja kiipeilypuu, makuupaikkoja ja tietty ruokaa ja vettä.
se vietti yönsä tuollaisessa huoneessa. Tai oli se ehkä pari neliötä isompi, mutta kuitenkin ovi oli yöllä suljettu. Ruokaa ja juomaa oli ja hiekkalaatikko ja omiä petejä ja raapimapuu. Kissa oli erittäin villi, joten olisi ollut mahdotonta antaa hänen olla muiden kanssa samoissa tiloissa. Se olisi hyökkäillyt jalat verille... Kun kissa oli pienestä asti totutettu tuohon omaan huoneeseen, kissa halusi sinne aina yöksi, eikä suostunut edes nukkumaan muualla. Kissa nukkui koko yön ja kun aamulla se mentiin päästämään sieltä pois, se oli vielä unessa ja alkoi venytellä ;)
Nukkuu yöllä ja herää aamulla huutelemaan ulospääsyä kun kuulee muiden olevan hereillä. Tämä aikuinen kissa oli meille tullessaan tosi rauhaton ja mourusi ja leikki mm. yöllä.
Päivällä toki on muuallakin, mutta viihtyy enimmäkseen nukkumassa yöllisessä pedissään.
Eivät kissat tee vauvoille pahaa.