Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sytytän kynttilän hienon ihmisen muistoksi...

Vierailija
12.03.2010 |

Millainen nainen oli Leena Palotie...? Sanotaan, että nerous ja hulluus kulkee käsikädessä... Tässä tapauksessa niin ei ollut. Leena oli sekä tieteellisesti ja sosiaalisesti nero. Sain olla hänen alaisenaan väitöskirjaprojektini alussa 10 vuotta sitten. Sellaista tieteellistä lahjakkuutta en ollut ennen koskaan nähnyt. Sellaista persoonaa en ollut koskaan ennen tavannut. Monta pitkää päivää ja yötä labrassa, vuodatetettuja kyyneleitä eksperimettien jälkeen... Leenalta löytyi aina ratkaisuehdotus, mutta myös pelkkä olkapää, jos sitä tarvitsi. Tiedän, että tässä foorumissa hän ei ole tunnettu. Halusin vaan kertoa, kuinka poikkeuksellinen ihminen tämän päivän lööppien takana oli. AINUTLAATUINEN. Joka tavalla. Tänään annan itselleni luvan vuodattaa kyyneleitä ja olla kiitollinen. Hänellä oli iso merkitys sille, missä olen nyt. Kiitos Leena.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmasti kynttiläsi ansainnut.

Vierailija
2/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on paskasakkien aluetta.

Leena Palotie ansaitsee todellakin kunnianosoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tieteellisesti lahjakas. Käytännön vauvanhoidossa en juurikaan... Ihmiset ovat viisaita, mutta eri tavalla ja koulutuksesta riippumatta. Minä ymmärrän DNA:sta ja molekyyleistä, sairauksien patofysiologiasta. En niinkään vauvan pulauttamisesta, Reimateceistä (vai mitä ne nyt on...), ja perhepedeistä...jne. Tämä av-palsta on minulle jotain äärimmäisen eksoottista ja joskus kun täällä käyn opin aina jotain uutta.

T. ketjun aloittaja

Vierailija
4/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon hänen olleen tunnettu monellekin tällä palstalla käyvälle.

Vierailija
5/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan huomata, että tämä av ei ole pelkästään sossupummmien kouluttamattomien wt-mammojen palsta, mitä usein väitetään. Olen sitä mieltä, että moni kotiäiti voi opettaa asioita ns. uraäidille ja toisinpäin...

Vierailija
6/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tieteellisesti lahjakas. Käytännön vauvanhoidossa en juurikaan... Ihmiset ovat viisaita, mutta eri tavalla ja koulutuksesta riippumatta. Minä ymmärrän DNA:sta ja molekyyleistä, sairauksien patofysiologiasta. En niinkään vauvan pulauttamisesta, Reimateceistä (vai mitä ne nyt on...), ja perhepedeistä...jne. Tämä av-palsta on minulle jotain äärimmäisen eksoottista ja joskus kun täällä käyn opin aina jotain uutta.

T. ketjun aloittaja

jep jep

Vierailija
7/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tieteellisesti lahjakas. Käytännön vauvanhoidossa en juurikaan... Ihmiset ovat viisaita, mutta eri tavalla ja koulutuksesta riippumatta. Minä ymmärrän DNA:sta ja molekyyleistä, sairauksien patofysiologiasta. En niinkään vauvan pulauttamisesta, Reimateceistä (vai mitä ne nyt on...), ja perhepedeistä...jne. Tämä av-palsta on minulle jotain äärimmäisen eksoottista ja joskus kun täällä käyn opin aina jotain uutta. T. ketjun aloittaja

jep jep

Jos ymmärtää molekyylibiologiasta ei välttis osaa ns. maalaisjärjen juttuja esim. lapsenkasvatuksessa. Vai oks sun mielestä kaikki akateemiset superfiksuja äitejä myös? Monet akateemiset ovat ns. täydellisyyden tavoittelijoita kaikessa ja se heijastuu myös lapsenhoitoon, mistä sitten stressaantuvat...

Vierailija
8/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi nyt jättää rauhaan.

Vierailija
9/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi nyt jättää rauhaan.

Eli on sairasta kirjoittaa jotain fiksua eikä puhua viivapilluista, päivähoidosta ja pierukokemuksista pelkästään??? No joo, sun mielestän varmaan on. Must on kiva lukee täällä edes jotain fiksua joskus...

T. AV-mamma

Vierailija
10/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siltikin tuli vähän sellainen olo, että ap halusi jotenkin nostaa omaa egoaan...

Vierailija
11/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut, sit kun kertoi, että täältä löytyy myös uutta infoa esim. lapsenhoitoon, niin tuli erilainen olo. Taitaa monella av-mammalla olla vaan huono itsetunto kouluttamattomuudesta ja muusta eikä kestä jos joku muu vähän "fiksumpi" ja sit teilataan sairaaks yms. Mut samaa mieltä oon, kunnia edesmenneelle tutkijalle.

T. lähihoitaja ja ylpeä äiti

Vierailija
12/12 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut, sit kun kertoi, että täältä löytyy myös uutta infoa esim. lapsenhoitoon, niin tuli erilainen olo. Taitaa monella av-mammalla olla vaan huono itsetunto kouluttamattomuudesta ja muusta eikä kestä jos joku muu vähän "fiksumpi" ja sit teilataan sairaaks yms. Mut samaa mieltä oon, kunnia edesmenneelle tutkijalle.

T. lähihoitaja ja ylpeä äiti

Arvostan Palotietä tosi paljon minäkin, vaikka eri tieteenalan asiantuntija olenkin. Taidanpa sytyttää nyt kynttilän.