Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein saat negatiivista kritiikkiä töissä?

Vierailija
12.03.2010 |

Miten hanskaat sen ilman että tulee paska fiilis? Jos olet parhaasi tehnyt ja oikesti panostanut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkailta viikottain.

Viime yönä viimeksi asiakas vittuili ja huusi naama punaisena.

Vierailija
2/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opettaja amk:ssa, ja välillä sitä saa kritiikkiä koko talon puolesta. Onneksi ei usein.

Pitää muistaa, että kritiikki ei välttämättä kohdistu sinuun henkilökohtaisesti. Se kohdistuu sinun ASEMAASI töissä. Se kohdistuu sinun työrooliisi, mikä ei ole koskaan sama kuin sinä itse, sinun identitettisi. Meillä kaikilla on töissä rooli, et sinä paljasta haavoittuvaa ydintäsi siellä. Eli muista, että olet paljon enemmän kuin se rooli!

Kritiikki aina kohdistuu siihen, mitä olet TEHNYT, ei siihen, millainen olet. Kaikki ihmiset tekevät virheitä, kaikki mokailevat. 100 prosentin varmuudella. Sinä teet parhaasi, mutta se ei vain TÄLLÄ KERTAA onnistunut. Seuraavan kerran ehkä jo onnistut! Elämän/työkokemus on niin ihmeellistä, että sitä vain paranee vanhetessaan.

Kolmanneksi pitää tunnistaa psykodynaaminen ilmiö, eli ihmiset heijastavat sinuun omia odotuksiaan. Kun sinä et toimikaan niin kuin he odottavat, niin he pettyvät omiin odotuksiinsa, eivät välttämättä sinuun.

Paska fiilis on ihan normaali olotila sen jälkeen. Mutta pikkuhiljaa kokoat itsesi ja muistat, että kritiikki kohdistui vain TÄHÄN HETKEEN ja tähän tilanteeseen - se ei missään tapauksessa ollut elämää suurempi kritiikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-alalla työskentelen.

Vierailija
4/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeastaan sekään ei ollut oma syy, matriisiorganisaatiossa sattuu ja tapahtuu...

Vierailija
5/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on se, että suostuin töissä ankarasti harkittuani tekemään yhden jutun mitä kukaan muu ei halunnut ryhtyä tekemään jne. Näin tosi paljon vaivaa ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Julkaisin sen tänään ja olin tyytyväinen itseeni, ja eikös parin minuutin päästä siitä kun laitoin tuotoksen julkiseksi, meilissä ollut jo haukut. Kiitos vaan v*tusti, työkaveri. Olisit voinut edes maanantaihin odottaa haukkuinesi että olisin hetken saanut paistatella helvetinmoisen vaivannäköni valmistumisen äärellä :). Ja tämä ei nyt sitten ole mikään kateus- tms. asetelma. Vituttaaaaaaa. Kannattipa taas nähtävästi paljon tämäkin. No joo. Pitää ottaa opiksi ja yrittää kehittyä tässä asiassa ja blaa blaa ja olla kunnon kansalainen.

No niin, tälläpä varmistin vielä av-haukut :). Olkaatten hyvät!

Vierailija
6/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee paska fiilis, mutta siitä pitää päästä yli. Ja siitä yli pääsemisemiseen autaa se kun pohtii palautetta.

Oliko siinä mitään aiheellista ja jos oli niin miten olisi pitänyt toimia ja miten toimia jatkossa? Miten parantaa työntekoaan?

Jos palaute on kokonaan väärinymmärrystä, niin sivuutan asian enkä ota siitä nokkiini.

Vierailija
7/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-haukut johtuvat siitä, että ylläolevat taitavat olla suorittavan työn tekijöitä. Heitä ei yleensä haukuta (pl. asiakaspalvelussa olevat, jotka saavat niskaansa henkilön oman turhautumisen.

3

Vierailija
8/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkoulussa opena

Vierailija
9/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaute voi olla kumpaa vaan.

Vierailija
10/10 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas saa aina korjata ja räätälöidä työtäni mieleisekseen, vaikka olen oman alani huippuammattilainen. Se kuuluu asiaan enkä yleensä ajattele niin, että olisin tehnyt virheitä. Silloin kuitenkin harmittaa, kun oikein tehty työ halutaan korjata vääräksi, eikä asiakas ymmärrä tekevänsä itse virheen.

Työyhteisön sisällä tai pomoilta en muistaakseni ole koskaan saanut kielteistä palautetta. Tekemisiäni on kyllä kytätty ja minusta on tehty aiheettomia ilmiantoja, mutta se on eri asia. Ehkä minua kytätään juuri siksi kun työn jäljessä ei ole huomautettavaa :D