mitä on tämä töhnä hiuspohjassa?
rapsuttamalla hiuspohjasta irtoaa vaalea töhkää. olen koittanut vaihtaa shampoota, ei auta. silikonitonta shampoota käytän ja silti tulee tuota töhkää. mitä se on ja onko kaikilla sitä?
Kommentit (12)
en tiedä veden kovuudesta, pk-seudulla asun. e ole ollut ulkomailla.
mistä kuiva hiuspohja oikein tulee? kun rapsutan tuota töhkää, sormet tulevat aivan rasvaisen tuntuisiksi. eli onko toi rasvaa yök? hiukset eivät vaikuta muuten likaisilta, pesin ne toissailtana.
ap
mutta juu ymmärrän pointtisi. hieron mielestäni shampoon hiuspohjaan.
tätä töhkää on vain tuossa päälaella. samalla alueella minulla on ohuemmat hiukset kuin esim sivuilla ja niskassa, jossa hiukset ovat paksut eikä tuota töhkää ole. onko näillä asioilla yhteys?
ap
aiheuttama taliköhnäihottuma (seborreeinen ekseema) aiheuttaa tuollaista töhnää ja hiustenlähtöä siinä sivussa. Yleensä päänahka myös hilseilee. Apteekista saa Nizoral-nimistä lääkeshampoota, joka auttaa juuri taliköhnään. Shampoosta on myös halvempia rinnakkaistuotteita.
kiitto tosi paljon vinkistä, ostan heti tänään jotain hilseshampoota!
ap
ei hilse aina ole kuivaa.
itselläni auttoi hyvät shampoot, kampaamosta ja apteeksita!
kokeile nizoralia
Minulla itsellä tuli vähän aikaa sitten sama ongelma... Valkoisia palluroita tulee päästä ja sellaista töhnää. Päänahka kutisee ja iho kutisee. Mitä se voisi olla? Minun pääni katsottiin ja siellä ei näy mitään ötököitä. En pysty olemaan normaalisti ihmisten seurassa, koska pelkään, että tartutan jotain heihin. Apua kiitos! :-)
Kuten joku jo sanoikin, suosittelen ehdottomasti Nizoral-shampoota apteekista. Minulla oli juuri tuo sama ongelma. Käytin ko. shampoota ohjeiden mukaan noin kuukauden ajan. Kaikki oireet lähtivät. Aina välillä alkavat tulla takaisin, mutta sitten vaan taas shampoota käyttämään ja ongelma hoidettu.
Osta syväpuhdistavaa shampoota kampaamosta.