Mitä kirjaa luet juuri nyt?
Itselläni kesken Anne B. Ragden Berliininpoppelit. Koskettava, suosittelen.
Kommentit (42)
Itse luen Paulo Coelhon Piedrajoen rannalla istuin ja itkin, suomentanut Jarna Piippo. Laiskottaa niin paljon, etten jaksa etsiä alkukielistä.
Vaikuttaa alun perusteella ihan hirveältä kuralta, mutta on niin lyhyt, että meinaan kahlata sen läpi. Joistakin Coelhoista olen tykännyt, mutta olinkin silloin paljon nuorempi.
Se on eräänlainen dekkari, jonka päähenkilö on 15-vuotias asperger-poika. Omalla lapsellani on asperger ja siksikin kirja kiinnostaa... päähenkilö on hyvin, hyvin uskottava. Ja kirja on mainio muutenkin, suosittelen myös niille, joilla ei ole perhepiirissä assia. Käännetty suomeksi nimellä Yöllisen koiran merkillinen tapaus (mutta kirja on englanniksikin helppolukuinen)
Tosiaan, pääsi päähenkilön pään sisään tosi hyvin. Lisäsi ymmärrystä, hyvän kirjan merkki sekin!
Siinä oli paljon sellaista, jota tunnistan omassa assissani. Metkasti lukija aavistaa asioita ennen päähenkilöä, koska päähenkilö ei asperger-handicappinsa takia osaa tulkita niitä tilanteita ja ihmisten puheita, mutta toisaalta havaitsee aika paljonpuhuvia yksityiskohtia ympäristöstään (sekin ihan tyypillistä asseille).
-7-
Yök mitä ala-arvoista lässytystä. Olen vain liian laiska jättääkseni kesken.
Lopetin juuri Irja Wendischin Me sotilaiden lapset ja täytyy sanoa että se osui ja upposi. Kertoo sodan jättämistä jäljista lapsiin ja lastenlapsiin... Tuon kirjan jälkeen olen ollut aika paljon omissa maailmoissa ja pohtinut esimerkiksi sitä, pitäisikö puhua läheisten ihmisten kanssa sodassa. Minustakin tuntuu nuoresta iästäni ja sodan kaukaisuudesta huolimatta siitä, ettei sodasta ja sen jättämistä arvista saa perheessäni ja suvussani puhua.
Mary Ann Schafferin ja Annie Barrowsin Kirjallinen piiri perunankuoripaistoksen ystäville.
Yllättävän ihana: yhtäaikaa surullinen ja iloinen, rauhallista äksöniä. ;)
Enpä erityisesti suosittele, vaikka muutama kirkas ajatus kirjasta löytyi.
Itse luen Paulo Coelhon Piedrajoen rannalla istuin ja itkin, suomentanut Jarna Piippo. Laiskottaa niin paljon, etten jaksa etsiä alkukielistä.
Vaikuttaa alun perusteella ihan hirveältä kuralta, mutta on niin lyhyt, että meinaan kahlata sen läpi. Joistakin Coelhoista olen tykännyt, mutta olinkin silloin paljon nuorempi.
En ole nähnyt sitä muissa kirjoissa suomentajana.
Mulla on se odottamassa, mutta en tiedä uskaltaisinko lukea sitä iltaisin.
nimim. Herkkis :)
On niin neutraali nimi, että kuulostaa ihan pseudonyymiltä :)
Ei ole niin hyvä kuin Taivaan pilarit, mikä on yksi lempikirjoistani.
http://www.atenakustannus.fi/index.php?pagecat=3&page=kirja&kirjaluokka…
Puolessa välissä jo, ihan hyvä kirja...
Der Vorleser
Tuo Lukija on lempiromaanejani. TODELLA erinomainen kuvaus Saksasta sodan jälkeen js sotarikollisuudesta. Saksaksi en tosin ole sitä lukenut, kielitaito sen verran kankea, että pitäisi kahlata sanakirjan kanssa. -7-
ei tämä niin vaikea ole saksaksikaan, on aika helppoa kieltä. On tosiaan hyvä kirja.
Marguerite Duras - Rakastaja
Nappasin viidellä eurolla mukaan kirjapörssistä...
Sähkökissa.
Sitä ennen luin Torey Haydenin auringonkukkametsä nimisen kirjan.
Eivät kuitenkaan ole mitään kyseisen kirjailijan Tiikerin lapsi kirjaan verrattuna.
Sateenkaaritekijä.
En tykkää. Hyvä kirja iltanukahtamiseen.. ;)
Tosi hyvä kirjailija. Suosittelen. Viimeksi luin häneltä Larryn lahjat, joka oli nerokas ja hauska.
Lucinda Riley Kuolema sisäoppilaitoksessa. Hyvä kirja, ei tahdo joutaa töihin lähteä
Tuo Lukija on lempiromaanejani. TODELLA erinomainen kuvaus Saksasta sodan jälkeen js sotarikollisuudesta.
Saksaksi en tosin ole sitä lukenut, kielitaito sen verran kankea, että pitäisi kahlata sanakirjan kanssa.
-7-