Kuinka pian menitte kihloihin?
Kommentit (51)
niin n. 8 vuotta seurustelun aloittamisesta. Tästä 3 kk niin mentiin naimisiin.
Seurustelu alkoi kesällä 2005, yhteen muutettiin keväällä 2008 ja kihloihin syyskuussa 2009.
Ikää siis minulla 23 ja miehellä 26 tällä hetkellä. Häitä on vähän suunniteltu, mutta ajankohtaa ei olla vielä päätetty.
kun olimme olleet yhdessä lähes 4v ja naimisiin 7v kohdalla.
Mun vanhemmat meni kihloihin viikko ennen häitään ja naimisiin menivät kun olin 32v, pitkä harkinta-aika heillä. =)
Me sovimme naimisiin menosta parin kuukauden seurustelun jälkeen, häitä järkättii muutama kk. Mitään kihlasormuksia ei ostettu eikä juhlia järjestetty, mutta ei naimisiin mitenkään pääse menemättä kihloihin..
Kohta 6v yhdessä eikä vielä naimisissa :) Suunnitelmissa salaa meno maistraattiin kesällä :D
oltu yhdessä, siitä vuosi niin mentiin naimisiin.
Oltiin oltu 4v. yhdessä, kun mentiin kihloihin. Ja 12v yhdessä kun mentiin naimisiin. Yhdessä nyt jo 22v.
me ei ole menty vieläkään. Tavattiin 10 vuotta sitten ja lapsiakin on jo kolme.
kyllä kihlautuminen on juridisesti juuri avioliittolupaus
mutta ei naimisiin mitenkään pääse menemättä kihloihin..
Miten niin naimisiin ei pääse ilman kihloja? Onko kihlautuminen oikeudellisesti sitova, seuraamuksia jos lupaus peruuntuu?
kyllä kihlautuminen on juridisesti juuri avioliittolupaus
mutta ei naimisiin mitenkään pääse menemättä kihloihin..
Miten niin naimisiin ei pääse ilman kihloja? Onko kihlautuminen oikeudellisesti sitova, seuraamuksia jos lupaus peruuntuu?
Mut kun hääpäivä on sovittu, silloin on oikeastaan kihloissa..
sormuksia ei kuitenkaan hommattu..
tavattiin heinäkuussa-02, kihloihin mentiin syyskuussa-02.
Naimisiin saatiin aikaiseksi mentyvasta elokuussa-08.
Tuossa välissä syntyi kaksi lasta,nyt kolmas tulossa.
Oltais kyllä voitu mennä aikaisemminkin, oltiin varmoja jo viikon jälkeen, että naimisiin mennään.
ja mies oli työkomennuksella ulkomailla 4 kk siinä heti alkuun - palasi Suomeen joulukuussa ja helmikuussa mentiin kihloihin.
Nyt ollaan oltu yhdessä 11 vuotta , naimisiin ei olla vielä menty mutta yhteisiä lapsia on jo 4.
seurustelun aloittamisen jälkeen.
vuotta ensitapaamisesta kihlauduttiin. Oltiin silloin asuttu jo pari kk yhdessä. Helppoa oli päättää, että tässä se nyt on, en muita enää halua. Kihlausaika venähti vähän pitkäksi, kun en oikein tuntenut halua olla keskipisteenä joissain isoissa juhlissa, eikä miehenikään. Lopulta sitten, kun päätettiin antaa lapsille lupa tulla, mentiin kaikessa hiljaisuudessa naimisiin 8 yhteisen vuoden jälkeen. Mulle oli tärkeää olla naimisissa ennen lapsia. Olen tässä asiassa vähän "vanhanaikainen" ja minusta sen piti mennä niin. Halusin ehdottomasti, että meidän perheellä on yhteinen nimi ja ettei tarvitse mitään nöyryyttäviä isyydentunnustuksia.
Vaikka kyllä koko avioliitto-instituutiolta valitettavasti alkaa jo minun silmissäni tänä päivänä maine mennä, kun puhutaan jo homoavioliitoista. Se nyt on kaiken huippu!