Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin lopettaa alkoholin käytön kokonaan

Vierailija
12.03.2010 |

Olen vasta 21-vuotias joten ainakin nuorena olen lopettamassa ja luulisin,etten menetä tai ole menettänyt paljon.

Alkoholia aloin käyttämään jo ennen kuin täytin 18. Monet kaverini odottivat,että täyttävät 18 kuin kuuta nousevaa,mutta minulla oli tuossa vaiheessa "kaikki" baarit käytynä ja illat vietettynä,tuntui,ettei se merkkinyt mitään.

Tuon iän jälkeen olen juonut silloin tällöin (esim. saunan jälkeen,kavereiden häissä,juhlissa jne. n. kerran kolmessa kuukaudessa)

Viime kesänä aloin odottamaan esikoistani (kyllä,laskettuaika on tässä kuussa) ja en siis näin ollen ole juonut yhdeksään kuukauteen yhtään. Nyt tuntuu siltä,että pärjään paremmin kuin hyvin ilman alkoholia ja en edes mieti,miltä tuntuisi juoda tai juhlia. Luulen,että haluan lopettaa kokonaan. Toisaalta voisin juoda edelliseen malliinkin,koska se on mielestäni silti hyvin vähäistä alkoholin käyttöä.

Onko muita,ketkä ovat lopettaneet alkoholin kokonaan kun on huomannut siitä olevan enemmin haittaa kuin hyötyä tai muusta syystä? Onko päätös pitänyt ja missä tilanteissa on ollut vaikeata "hillitä himoaan" vai onko ollut helpompaa kuin olisi kuvitellut?

Kiitos vastauksista :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran vuodessa korkeintaan. En ole huomannut mitään vaikeuksia, juhlissakin on hauskaa ihan selvinpäin. Samanlainen tausta minullakin on eli join juomiseni alle 18-vuotiaana enkä koskaan ole ollut mikään baareissa juoksija. En kuitenkaan ole tehnyt mitään tietoista juomisen lopettamispäätöstä. Itse asiassa olen vielä todella "ronkeli" juomien suhteen, en pidä viinistä tai kaljasta, joten harvoin sitä tulee muutenkaan juotua.

Vierailija
2/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, itse en käytä alkoholia, mutta en ole siihen asettanut mitään rajaa/ehtoa itselleni. Olen vain jättänyt juomatta kun ei kiinnosta. Tarpeeksi kauan kun on ilman niin tuntuu, että silloin kun otti vielä esim. 2 siideriä 1 kerran 2 viikossa, iltasella rentoutuakseen niin tuli jo niistä niin huono olo ettei kiinnosta enään edes se.

Alkoholi on huumaavista aineista kaikkein myrkyllisin ja kaikkein kamalin ja se on minun mielipide, vaikka en muita huumaavia aineita käytäkään. Tupakkaa poltan ja senkin olen vakavasti suunnitellut jättäväni pois kun ei se mitään anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse tosin aloitin juomisen vasta 18-vuotiaana. Sitten kävinkin noin vuoden ajan baareissa vähän tiheämpään, kuitenkin keskimäärin noin kerran kuussa, tämäkin lähinnä poikaystäväni lempeällä painostuksella. Itseäni ei kuitenkaan koskaan ole juominen millään lailla kiinnostanut, enkä ymmärrä juhlan tai surun vuoksi juomistakaan yhtään.

Kun aloitin yliopistossa, join lähinnä rentoutuakseni uudessa porukassa, mutta sitten kun alkuhäslingit olivat ohi, juomiseni alkoi vähentyä ja vähentyä, ja loppui sitten kokonaan reilu vuosi sitten, kun raskaaksi tulin. Nyt lapsi on puolivuotias, eikä mitään tarvetta tai ajatuksenpoikastakaan ole juomisen suhteen tullut. Mikäpä tässä, enkä usko että jatkossakaan joisin enää, sillä mitäpä järkeä on juoda vähäistä tai suurtakaan määrää alkoholia, kun muitakin hyvänmakuisia juomia on, ja osaan rentoutua mainiosti (ja ilmaisesti) monellakin muullakin keinolla kuin juomisella. :) You go, girl!

Vierailija
4/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan juo, ei sun siitä tarvitse mitään "virallista" päätöstä tehdä. Jotenkin tuntuu siltä, että koet että alkoholi voi kuitenkin olla sulle ongelma, jos joudut tuollaista edes pohtimaan.

Vierailija
5/5 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä moinen virallinen päätös. Jos juot noin vähän joka tapauksessa, niin mitä sillä on väliä jos joskus juot vähän. Siis silloin kun siltä tuntuu. Ei kai sun välttämättä tarvi "hillitä himoa" jos oikein kovasti tekee mieli joskus. Eriasia taas on jos haluat "mainostaa" olevasi kokonaan ilman. Enpä tiedä, mikä tässä on ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme