Äitiysloma on hyvää aikaa aikaa huoltaa ulkonäkönsä kondikseen,
näin olen huomannut. Laihduttaminenkin helpompaa. Muita, jotka huomanneet saman?
Kommentit (41)
Minusta ä-loma on hyvää aikaa keskittyä vauvan kanssa olemiseen.
kanssa voi keskittyä vain makaamalla kylkikyljessä sohvalla koko päivän.
minä ainakin olen äitiysloman vain nauttinut, ilman ulkonäköpaineita. Niitä ehtii potea sitten myöhemminkin.
että laskee kaloreita ja tuijottaa naamaansa peilistä. Voihan se vauvakin olla samalla sylissä, kai?
Ja sitten joku sanoo, että nuoret äidit on ihan yhtä hyviä äitejä kun vanhemmatkin äidit.
Tosi huima keksintö: äippäloma omaan ulkonäköön keskittymiseen! Vauvasta viis.
itse palasin salille kun vauva oli 3kk
vaiheessa se ulkonäkö on mennyt niin rempalleen että oikein kuntoon pitää laittaa? Ja mitä pitäis laihduttaa?
Ja sitten joku sanoo, että nuoret äidit on ihan yhtä hyviä äitejä kun vanhemmatkin äidit.
Tosi huima keksintö: äippäloma omaan ulkonäköön keskittymiseen! Vauvasta viis.
kyllä on niitä vanhempiakin äitejä jotak keskittyy vain itseensä ja ulkonäköönsä tai vaikkapa uraansa, vauvasta viis. ei yleistetä. nuoret äidit voivat olla ja OVAT ihan yhtä hyviä tai huonoja äitejä kuin vanhemmatkin äidit.
ei se tosiaan sitä tarkoita että kun saa vauvan niin voi rupsahtaa!! olen huomannut että olo on paljon virkeämpi ja jaksaa vauvan kanssa paremmin touhaillakkin kun pitää huolta myös omasta hyvinvoinnista ja ulkonäöstä!!
Äippäloma menee mulla ihan vaan vauvan kanssa olemiseen ja kotitöihin. Ei ole aikaa rappailla naamaa niinkuin ennen muksua, kun hemmotteli itseään kasvohoidoilla sun muilla sellaisilla ihanuuksilla... Hyvä jos aamuisin muistaa pestä naaman, ja ripsaria laittaa kun kauppaan mennään, ja sit yöllä ennenkuin painaa pään tyynyyn pesasee ne äkkiä pois, jos jaksaa ;) Laihdutukseen ei oo tarvista, ainakaan vielä.
kun on maannut itsekseen kotona odottaen vauvan syntymää.
Tilannetta on hyvä alkaa korjaamaan hikoilevana ja vertavuotavana lapsivuodeaikana, vauvan aloittaessa 3kk koliikin, valvoskellessa vauva sylissä tuutulauluja laulellen yökaudet, vauvan heräillessä 2 h välein jne.
Kyllä ap oli oivallisesti havainnut, että äitiyslomalla on usein tylsää, jolloin voi keskittyä vauvan maatessa sitterissa hiustensa kihartamiseen ja kynsien viilaamiseen. Ja kätevästi vaunujen kanssa kaupungilla voi etsiä itselleen uutta, näyttävää päällepantavaa. Näin se vaan menee.
Tilannetta on hyvä alkaa korjaamaan hikoilevana ja vertavuotavana lapsivuodeaikana, vauvan aloittaessa 3kk koliikin, valvoskellessa vauva sylissä tuutulauluja laulellen yökaudet, vauvan heräillessä 2 h välein jne.Kyllä ap oli oivallisesti havainnut, että äitiyslomalla on usein tylsää, jolloin voi keskittyä vauvan maatessa sitterissa hiustensa kihartamiseen ja kynsien viilaamiseen. Ja kätevästi vaunujen kanssa kaupungilla voi etsiä itselleen uutta, näyttävää päällepantavaa. Näin se vaan menee.
liikuntahrrastuksen pariin vaikka esikoisella oli koliikki ja uudelleen vaikka kuopus syntyi 1v2kk päästä esikoisen jälkeen. Saahan sitä sohvalla maata, mutta miksi keksiä laiskuudelle tekosyitä?
Tilannetta on hyvä alkaa korjaamaan hikoilevana ja vertavuotavana lapsivuodeaikana, vauvan aloittaessa 3kk koliikin, valvoskellessa vauva sylissä tuutulauluja laulellen yökaudet, vauvan heräillessä 2 h välein jne.Kyllä ap oli oivallisesti havainnut, että äitiyslomalla on usein tylsää, jolloin voi keskittyä vauvan maatessa sitterissa hiustensa kihartamiseen ja kynsien viilaamiseen. Ja kätevästi vaunujen kanssa kaupungilla voi etsiä itselleen uutta, näyttävää päällepantavaa. Näin se vaan menee.
liikuntahrrastuksen pariin vaikka esikoisella oli koliikki ja uudelleen vaikka kuopus syntyi 1v2kk päästä esikoisen jälkeen. Saahan sitä sohvalla maata, mutta miksi keksiä laiskuudelle tekosyitä?
Valitettavasti en ymmärtänyt sanaakaan siitä mitä yritit selittää.
Mun pointti oli, että kai sitä on luontaisempaa joutua joustamaan peiliin tuijottelusta äitiyslomalla, kuin aikana ennen lapsia.
Mutta ilmeisesti sinulle liikuntaharrastus ja ulkonäön "kunnostaminen" ovat sama asia. Kylläpä sinä taas oletkin ollut ahkera, kun olet aloittanut oikein liikunnan harrastamisen vauva-aikana! Mahtavaa, kerrassaan erikoislaatuista!
Valitettavasti en ymmärtänyt sanaakaan siitä mitä yritit selittää.
Mun pointti oli, että kai sitä on luontaisempaa joutua joustamaan peiliin tuijottelusta äitiyslomalla, kuin aikana ennen lapsia.
Mutta ilmeisesti sinulle liikuntaharrastus ja ulkonäön "kunnostaminen" ovat sama asia. Kylläpä sinä taas oletkin ollut ahkera, kun olet aloittanut oikein liikunnan harrastamisen vauva-aikana! Mahtavaa, kerrassaan erikoislaatuista!
ja vaikka äiti olenkin, niin minusta on silti kiva olla ulkoisesti yhtä hyvässä kuosissa kuin ennen lapsia.
koskaan en ole ollut niin timmissä kunnossa kuin molemmilla äitiyslomilla. On aikaa käydä kävelemässä, aikaa jumppailla kotona, aikaa miettiä mitä suuhunsa laittaisi. Elämä on paljon liikkuvaisempaa kuin mitä nyt, kun olen töissä. Harmittaa ihan, että miksi olen antanut kuntoni repsahtaa sen jälkeen, kun vikalta äitiyslomalta palasin töihin. Olin kyllä upeassa kondiksessa silloin... Sen jälkeen kun töihin palasin on painokin noussut ja kunto repsahtanut.
Tänään kävin taas brassivahauksessa ja ensi viikolla on sitten tukan laitto kampaajalla.
kiire, ehtii treenaamaan, ehtii kokkailla terveellistä, hyvää ruokaa jne.
olen pitänyt aina itsestäni huolta myös raskausaikoina. ei ole tullut mitään älytöntä tarvetta laittaa itseään kuntoon synnytyksen jälkeen, kun on koko raskausajan elänyt, syönyt ja liikkunut ihan normaalisti.
viiden lapsen äiti
olen pitänyt aina itsestäni huolta myös raskausaikoina. ei ole tullut mitään älytöntä tarvetta laittaa itseään kuntoon synnytyksen jälkeen, kun on koko raskausajan elänyt, syönyt ja liikkunut ihan normaalisti.
viiden lapsen äiti
eikä kroppa muutenkaan ollut samassa kuosissa kuin ennen raskautta. Ekä meillä on ihan eri lähtökohdat, mihin verrata.