Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

trempatkaa mua ja antaakaa vinkkejä

Vierailija
11.03.2010 |

Olen ollut mieli maassa jo pitkän aikaa. Uskon syvästi, että tämän alakuloisuuden yksi syy on mun järjettömän huono yleiskunto ja lievä ylipaino. Ja asialle pitäisi siis tehdä jotain.

En osaa oikeen liikkua (jos osaisin ei kuntokaan olisi kai näin pohjamudissa) joten kaipaisin vinkkejä, miten aloittaa elämäntaparemontti.

En tahdo istua loppuelämääni sohvalla telkun edessä, vaan tahdon harrastaa jotain, verkostoitua ja ennen kaikkea tarjota lapselleni esimerkkiä oikeanlaisista elämäntavoista.

Kuntoilun aloittaminen tuntuu vaan niin vaikealta, koska kunto on niin huono, ei myöskään jaksa mitään. ja kun ei jaksa mitään niin sitten ei tee mitään, loputon oravanpyörä.

Onhan karkin mässyttäminen helpompaa kun hikihatussa juokseminen!

Miten pääsisin alkuun ja oppisin nauttimaan liikkumisesta?

PS. LApsi on vielä sen verran pieni, että kuntosali on poissuljettu, meidän kunnassa ei ole missään salilla lapsiparkkia. lApsen isä ei pysty arjessa auttamaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisia vehnäjauhotuotteita ja katso miten käy. On nimittäin niin, että se mitä suuhun laittaa, vaikuttaa mielialaan ehkä kaikkein eniten. Varsinkin sokeripitoiset ruuat voi aiheuttaa mielialan laskua (ja myös sitä ylipainoa ja huonoa yleiskuntoa). Tee siis koe ja katso miten käy.

Vierailija
2/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle yleensä löytyy lajeja, joista nauttii. Esim. itse en tykkää hiihtämisestä tai juoksemisesta, mutta tanssilajit ja pilateksen ja joogan tyyppiset 'body and mind'-lajit ovat minusta tosi kivoja.

Lisäksi olen jumppavideoiden suurkuluttaja. Uusin villitys on zumba, jota haluan päästä jytäämään lähes joka ilta töiden jälkeen. Lapsi zumbaa vieressä, ja on kyllä pakko hyväksyä sekin, ettei itse voi tehdä kaikkia videon liikkeitä kun välillä pitää toimia lapsen kiipeilytelineenä, nenänniistimenä jne. :)

Uusimpien tutkimusten mukaan ei haittaa, vaikka liikkuminen tapahtuisi pienissä pätkissä. Eli vaikka 10 minuuttia pari-kolme kertaa päivässä on jo hyvä alku. Tällaisista pätkistä käy vaikka vauhdikas leikki lapsen kanssa tai kävely kaupasta kotiin.

Pieniä askelia! Tänään leikin lapsen kanssa hippaa niin kauan kuin jaksan! Tänään teen 20 minuutin zumba express -ohjelman :) Tänään käyn rattaiden kanssa reippaalla puolen tunnin kävelylenkillä!

Tsemppiä :) Itse olen aikuisiällä muuttanut elintapani hyvinkin liikunnallisiksi ja nautin tästä muutoksesta tosi paljon. Parhaillaan opettelen kunnon ruokailutottumuksia (opettelen syömään kunnon aamupalan), ja sekin tuntuu lisäävän hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunulenkkejä. Etsi jokin Vauva äiti jumppa ei ole raskasta. Ota tavaksesi tehdä pienistä koti askarreista mukava jumppa tuokio.

Juu jätä muutamaksi viikoksi sokerit, karkit, pastat riisit pois. Korvaa ne marjoilla , hedelmillä ja salaatilla ja kanalla ym.

Päättäväisyyttä tarvitaan.

Minulla oli vähän samanlainen olo loppuvuodesta. Rupesin tekemään joka ilta pientä jumppaa lasten kanssa ja jätin yhden aterian päivällä välistä pois ja korvasin sen salaatilla. Nyt olen 8 kk saanut pysyvästi n 6 kg painostani pois. Olisin onnellinen jos vielä saisin 6kg pois .

Elämä kyllä hymyilee ;) Kevät tulee

Vierailija
4/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat saavuttaa?

Minä itse aloitin pienestä. Päätin että ensin opettelen kävelemään oikein. Kävelin päivittäin 5km kauppaan ja takasin. Pyrin pitämään ryhdin kasassa ja polvet, jalkaterät oikeaan suuntaan.

Myöhemmin kun lihaskunto kasvoi pyrin kävelemään rennosti jännittämättä turhia lihaksia.

Minulla meni 3 vuotta oikean tyylin löytämiseen.

Sitten opettelin juoksemaan oikein. Todella moni juoksee väärin, tekee pahaa katsoa heidän askellusta. Väärällä juoksutekniikalla tuhoaa terveytensä.

Nyt opiskelen voimistelua. Tahdoin oppia voltin. Opin voltin syksyssä. Siihen meni vain 3kk. Nyt olen oppinut jo voltin takaperin.

Aloitin myös tammikuussa Taidon, Karatesta minulla löytyy jo mustavyö samoin Judosta.

Kannattaa kokeilla kaikkea. Nykyään on niin suuri tarjonta erilaisia lajeja. Kannattaa muistaa että yhden asian opiskeluun menee muutama vuosi. Eli kärsivällisyys on tärkeintä kaikessa opiskelussa.

Kun olen saavuttanut Taidossa mustanvyön niin haluan harrastaa miekkailua. Mutta siihen menee vielä noin 3 vuotta.

T: N41

Vierailija
5/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä käydä joka päivä vähintään 30min reippaalla kävelyllä. Pikkuhiljaa jaksat kaksi lenkkiä päivässä. Myös uiminen on tehokasta ja helppoa ylipainoisena -ei rasita esim polvia kuten juokseminen. Kohta alkaa pyöräilykausi, lähdette lapsen kanssa yhdessä pyöräretkille.

Ja kotiin ei osteta herkkuja kuin satunnaisesti. Siinä se, mitä tarvitset alkuun päästäksesi.

Vierailija
6/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min päivä on hyvä alku että lihaksisto tottuu.

Vierailija
7/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen kanssa uimahallissa ei paljoa uida. lapsi opettelee nyt itse uimaan, joten siellä ollaan lapsen kanssa. sinänsä hauskaa kyllä.

kesäisin olenkin pyöräilyt työmatkat, se on myös hyvä, kun lapsikin pääsee samalla pyöräilemään hoitoon. lapselle matkan pituus on 3 km, minulle 4 km/ suunta.

Kiitos paljon jo vastanneille, taidan siirtyä tästä loskan lapiointiin, liikuntaa sekin on:) Ehkä tämä alakuloisuus tästä helpottaa, kun aurinko paistaa, syö terveellisemmin ja koittaa liikkua. lääkkeisiin en tahtoisi turvautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän